Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Polestar pris og rekkevidde annonsert

Startet av kristtorp, tirsdag 17. juli 2018, klokken 12:01

« forrige - neste »

nybmw

Dersom jeg ikke roter så ser det ut som de justerte prisen nå ved Nyttår. Ser ut som de økte den med 9000,- nkr. Dersom de i tillegg her fjernet gratis service/henting hjemme så var kanskje reservasjon i 2019 ett godt tilbud.

HelectriC

Sitat fra: nybmw på lørdag 04. januar 2020, klokken 13:44
Dersom jeg ikke roter så ser det ut som de justerte prisen nå ved Nyttår. Ser ut som de økte den med 9000,- nkr. Dersom de i tillegg her fjernet gratis service/henting hjemme så var kanskje reservasjon i 2019 ett godt tilbud.

Ingen har vel signert kontrakt i 2019, så pris som er nå gjelder nok alle.
ioniq 5

Steen92

Prisen er fremdeles 469.000kr i konfiguratoren. Ser ikke noe endringer på pris. De har lagt inn bakkeklaring under spesifikasjoner og det står også hvilke ladekabler som medfølger. Både hjemmelader(Schuko) og offentlig ladekabel(Mode 3).

Polestar

Sitat fra: nybmw på lørdag 04. januar 2020, klokken 13:44
Dersom jeg ikke roter så ser det ut som de justerte prisen nå ved Nyttår. Ser ut som de økte den med 9000,- nkr. Dersom de i tillegg her fjernet gratis service/henting hjemme så var kanskje reservasjon i 2019 ett godt tilbud.
20" hjul er forhåndsvalgt. Hvis du endrer til 19", så blir prisen 9.000 kr mindre. Konfiguratoren har alltid vært slik, tror jeg. I hvert fall ingen endring nå ved årsskiftet på dette punktet.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

telcontar

Sitat fra: nybmw på lørdag 04. januar 2020, klokken 13:44
Dersom jeg ikke roter så ser det ut som de justerte prisen nå ved Nyttår. Ser ut som de økte den med 9000,- nkr. Dersom de i tillegg her fjernet gratis service/henting hjemme så var kanskje reservasjon i 2019 ett godt tilbud.

Pris er samme som før, bare at 20" hjul er default i konfigurator. Har vært slik lenge

nybmw

Da rotet jeg ang prisjustering  :)

Selgeren på Volvo jeg snakket med (Nardo , ikke Oslo) sa at Polestar 2 og XC 40 er bygget på akkurat samme platform. Samme motorer, understell osv osv (jeg er ingen mekaniker). Derfor trodde han at rekkevidden  kom til å bli ganske så lik når de offisielle tallen kom for begge bilene.

Han var meget positiv til å bli en del av Polestar  :+1:  Holdningen til Volvo selgeren gjorde at om det blir handel eller ikke vil i alle tilfelle ikke stå på betenkeligheter når det gjeld bekymring for service. De bekymringene er vekk :+1: :+1:

Polestar

Sitat fra: nybmw på lørdag 04. januar 2020, klokken 14:23Selgeren på Volvo jeg snakket med (Nardo , ikke Oslo) sa at Polestar 2 og XC 40 er bygget på akkurat samme platform. Samme motorer, understell osv osv (jeg er ingen mekaniker). Derfor trodde han at rekkevidden  kom til å bli ganske så lik når de offisielle tallen kom for begge bilene.
XC40 er en murkloss sammenliknet med Polestar 2, og vil garantert ha vesentlig kortere rekkevidde pga. den økte luftmotstanden.

At de to bilene ellers er teknisk svært like, er derimot helt riktig.
2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

Chimp

For en fantastisk uttalelse fra selgeren! Samme plattform så da blir rekkevidden lik :D nei det skal jeg også garantere at den ikke blir, ihvertfall ikke hvis du skal ut på motorveien iblant

javvel

Sitat fra: Chimp på lørdag 04. januar 2020, klokken 09:48
Rekkevidde 470 km med 19 tommer hjul iflg konfiguratoren nå (WLTP)

Hmm, ser jo at en del har kjørt E-niro over 50 mil under gunstige forhold så hvis denne er i nærheten av like effektiv som Niro burde ikke 50 mil være et problem. Niro er jo høyere og har vel et større frontareal og har jo faktisk nå "bare" 455km wltp rekkevidde. I tillegg har Polestar 2 et større batteri.

Beklage å måtte nevne T***a i et Polestar forum, men dette skal jo være en M3 konkurrent, som vi har sett folk har kjørt ned mot 134 Wh/Km: https://www.tv2.no/a/10608846/

Så eg ville (håpe og) tru at ingeniørene har hatt fokus på en effektiv drivlinje og aerodynamikk. De har kunne kikke Tesla i kortene i mange år nå, så å drite seg ut på dette må jo være flaut.....

Blir spennende å se TB få kloa i denne.... Håper han rekker det før eg må bestille  :P
2013 Nissan Leaf

Chimp

Det er et par ting som gjør at jeg er skeptisk til at de har mer å gå på, ref forrige innlegg:
-vekt er fortsatt hemmeligholdt - påvirker rekkevidden. eks kona niro tesla oa er laget i hovedsak aluminium, ps2 er 100% stål
-cw-verdi er fortsatt ikke publisert. Her er ikke kona niro spesielt bra men tesla er ps2 garantert ikke i nærheten av. Grunnen til det er at et firkantet utseende ikke er spesielt aero
- effektiv drivlinje med to stk permanentmotorer som belastes 50/50 har andre selskaper problemer med å få effektive i lav hastighet (derav har jaguar gjort noen endringer her, og audi det samme med sine nye modeller)
- AWD stjeler mer strøm enn i kona/niro
- hvorfor gikk de først ut med at det var 73kwh netto batteri, men har nå i det siste endret til 76kwh og dermed kun 2 kwh buffer i topp? Jeg antar de ikke ville justere ned rekkevidde iht wltp mer enn nødvendig.


javvel

Sitat fra: Chimp på søndag 05. januar 2020, klokken 14:28
- effektiv drivlinje med to stk permanentmotorer som belastes 50/50 har andre selskaper problemer med å få effektive i lav hastighet (derav har jaguar gjort noen endringer her, og audi det samme med sine nye modeller)

Vet vi i dag hvilke type motorer denne får? Vil begge være innkoblet hele tiden? (må vel det, hvis begge er permanentmagnetmotorer...) 

2013 Nissan Leaf

Chimp


Holraven

#87
For referanse (med antatt vekt på to tonn):









BilBatteri (kWt)Kjørelengde (km)Forbruk (Wt/km)ForskjellVekt (kg)Vektforskjell
Hyundai Ioniq38,3311123,150,00 %1 5270,00 %
Tesla Model 3 SR+54409132,037,21 %1 6125,57 %
Tesla Model 3 LR75560133,938,75 %1 84720,96 %
Polestar 278470165,9634,76 %2 00030,98 %
Tesla Model S LR100593168,6336,93 %2 31651,67 %
Tesla Model X LR100507197,2460,16 %2 45961,03 %
Tesla Model X 75 (basert på eigen erfaring)75392,67191,0055,09 %2 33052,59 %
+H+
// Polestar 2 2020 // Twizy 2013 // SJ410 1984 // TMX75D (seld) //

Chimp

Overraskende stille her mtp ekstrautstyr nå har blitt prislagt i konfiguratoren. Hva synes dere?
Synes det virker som de ikke hensyntar at det ikke er MVA på vinterhjul, hengerfeste oa. 25 % for dyrt:)

Roy Aasen

Har tatt med det vesle som er utenom vinterdekk. Det får jeg mye billigere andre steder.  Hengerfeste var billig. 18000 skulle Citroen har for tilsvarende fest på en C5...for 5 år siden.

Jeg venter bar på at bestillingen skal åpne.

(XC40 Recharge skal jo åpne for bestillinger uke 3)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA