Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

e-Stig

Sitat fra: navyelsen på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 13:47
Sitat fra: Øyst1 på mandag 21. oktober 2019, klokken 17:51
Er flere her som klager på mangel av hengerfeste eller mulighet for takstativ.
Jeg tror dere er i undertall. Veldig mange skal ha dette som en grei nummer 2 bil, eller som meg, en nummer 1 bil til 2 personer. [...] Har aldri hatt behov for å frakte ting på tak.
Den fungerer nok fint som bil nr. 1 til en husstand med bare to personer. Er også enig i at den duger som bil nummer 2, forutsatt at du har god råd. Men jeg legger merke til at den markedsføres som den "nye" folkevogna, i arverekken etter bobla og Golf. Begge disse bilene var rimelige og folkelige da de ble lansert. 3-400k for en bil nr. 2 er svært dyrt for mange familier, og ingen folkelig pris.

3-400k for familiens hovedbil er derimot overkommelig for mange. Men igjen, her kommer den til kort. Rundt 40% av nordmenn drar på skitur minst en gang i året, og uten skiluke eller takstativ blir det vanskelig å frakte ski.

Jeg er uenig i det meste av det du skriver, i tillegg er det ikke sant at ID.3 ikke har skiluke.

Vi kjøpte Golf TDI for 320 000 kroner i 2010 og e-Golf for 350 000 kroner i fjor. Dermed ligger ID.3 for 330 000 kroner godt innenfor det en bil i denne størrelsen fra Volkswagen skal koste. Så kan det diskuteres om utstyrspakkene er verdt 50 000 kroner (hvis det stemmer).

Du skriver selv at ID.3 skal erstatte e-Golf, og da blir det merkelig å si at den er for liten til både det ene og det andre. Inni er den jo mye større enn e-Golf. De som har klart seg med Golf tidligere vil få en enda romsligere bil for cirka samme pris. I motsetning til det du påstår vil ID.3 i teorien ha et enda større marked enn Golf har hatt ettersom den har bedre plass til både passasjerer, kofferter og ski.

Når det gjelder tilhengerfeste er det generelt veldig få Golf som blir solgt med det, men jeg skjønner at de som har Passat og større biler med tilhengerfeste fra før spør etter det. For den som ha skiboks er dette feil bil, og de må vente på de små SUVene som kommer. For meg er det en uting med skiboks på elbil som er så avhengig av lav luftmotstand. I alle fall på en så liten bil som ID.3.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Cowboystrekk

Nå brukes jo takstativ til mer enn bare skiboks. Skipose stroppa på rails, kajakk, sykkel, planker fra trevare etc. Jeg synes ID3 burde blitt tilbudt enten med sykkelkrok og takstativ eller ekte hengerfeste. Det blir en bil nr.2 dette og for svært mange, slett ikke den nye folkevogna som både kom med hengerfeste, takstativ, festeanordning på skrå oppover bagasjelokket bak etc. Så på boble anno 1970 da vi var på ID3-presentasjonen og den hadde langt flere praktiske løsninger enn ID3, dessverre...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA