Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

gak

Jeg har ikke kansselert ennå, men har bestilt etron. ID3 er ingen billig bil, men den ser billig ut så da ble det noe annet:)
Polo 2.5

EV-FTW

Sitat fra: gak på mandag 16. september 2019, klokken 23:03
Jeg har ikke kansselert ennå, men har bestilt etron. ID3 er ingen billig bil, men den ser billig ut så da ble det noe annet:)

Jeg velger å ikke uttale meg om hvor «billig» bilen ser ut før jeg faktisk får egenhendig se et ferdig eksemplar.
Det blir jo tydelig sagt at bilene ikke enda er produsert, og at interiør er mer forseggjort i høyere spekket utgaver.
( dette har VW drevet med i alle år, billig Golf ser kjip ut innvendig i forhold til dyr Golf, både når det gjelder interiør kvalitet og utstyr)

Så, blir spennende å se.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Trond.m

#272
Sitat fra: gak på mandag 16. september 2019, klokken 23:03
Jeg har ikke kansselert ennå, men har bestilt etron. ID3 er ingen billig bil, men den ser billig ut så da ble det noe annet:)
I forhold til e-tron vil nok det meste se billig ut. Skal se på bilen i Frankfurt i morgen. Der tipper jeg de har utstilt en bil med et med høyere utstyrsnivå enn basismodellen.

e-Stig

Sitat fra: TM på tirsdag 17. september 2019, klokken 14:36
Sitat fra: gak på mandag 16. september 2019, klokken 23:03
Jeg har ikke kansselert ennå, men har bestilt etron. ID3 er ingen billig bil, men den ser billig ut så da ble det noe annet:)
I forhold til e-tron vil nok det meste se billig ut. Skal se på bilen i Frankfurt i morgen. Der tipper jeg de har utstilt en bil med et med høyere utstyrsnivå enn basismodellen.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Trond.m

#274
Ja @e-Stig. Hva mener du ?   ;)

Jeg synes fortsatt interiøret ser billig ut. Hadde ikke ventet så mye (hard)plast og tekstiler som ser så syntetiske ut. Men det er et rykte om at den endelige produksjonsutgaven er litt bedre. Kanskje det også er fordi det er nytt og annerledes. Kvaliteten er nok god selv om det ser litt «billig» ut.

e-Stig

Sitat fra: TM på mandag 30. september 2019, klokken 15:07
Ja @e-Stig. Hva mener du ?   ;)

Jeg synes fortsatt interiøret ser billig ut. Hadde ikke ventet så mye (hard)plast og tekstiler som ser så syntetiske ut. Men det er et rykte om at den endelige produksjonsutgaven er litt bedre. Kanskje det også er fordi det er nytt og annerledes. Kvaliteten er nok god selv om det ser litt «billig» ut.

:-) Ser spørsmålet mitt forsvant! Jeg lurte på om du hadde vært i Frankfurt og sett ID.3. De beste beskrivelsene får man ofte fra "mannen i gata". Biljournalister snakker som om vi skal kjøre rally men de fleste bruker elbilen til pendling og er mer opptatt av komfort.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

anorway

Da fikk jeg invitasjon i dag om å se og forhåpentligvis sitte i nye ID3 hos Møller om snaue 2 uker.

Tenker at alle som har reservert har fått invitasjon.
Dette er positivt, så man kan få litt følelse av bilen før eventuelt kjøp/kontrakt.

Trond.m

Jeg fikk sitte litt i bilen i Frankfurt. Litt blandet inntrykk, men hovedinntrykket var positivt. Samtidig er det litt uvant design og interiøret virker litt plastikk / syntetisk på meg. Utvendig liker jeg bilen godt og bagasjerommet virket ganske stort. Førsteinntrykket av Seat sin el-born syntes jeg faktisk så mer spennende ut, men den fikk jeg ikke se inni. Det var uansett ikke det endelige interiøret Seat sin utstillings-bil, så det er ikke mulig å si noe om hvordan den blir. Men hvis den får et litt klassisk / sportslig interiør så virker den vel så interessant. Det som er mest nagativt er hvis bilene ikke får mulighet for takstativ. Det burde vært integrerte fester slik det er på Mercedes, BMW etc. Det, sammen med den smarte kroken bak ville vært en topp kombinasjon. Et seilbrett, lister fra trelasten etc. er jo ikke mulig å få med seg med ID.3 så vidt jeg kan forstå.

Jakal

Jeg forsøkte å registrere meg for ID3 for et par dager siden, la inn alle aktuelle data med bekreftet bankoverførsel. Men nettsiden "hang", og etter et par timer logget jeg av. Jeg har ikke fått noen bekreftelse fra VW, men pussig nok er forskuddet på 10.000,- trukket fra konto. Er det noen som har opplevd det samme, regner med at vi etter registrering skal få en bekreftelsesmail med kønr fra VW?
Forøvrig har jeg også satt meg opp på nyhetsbrev fra Seat, spent på prissetting av El-Born ift ID3...

anorway

Da fikk jeg studert nærmere og sittet i produksjonsmodellen av ID3 i helgen nå. Det var en MAX utgave, så topp spesifisert. Panoramatak, alcantara massage seter etc.

Jeg ble positiv overasket. Syns den så veldig "billig" ut design messig på bilder, men var virkelig en helt annen kvalitetsfølelse når man fikk se den på nært hold.

Dett blir en svært populær bil! Men syns prisene er noe høye.

ID3 First edition: (58 kwh)

- Standard: 330.000,-kr
- ID3 plus: 370.000 ,- kr
- ID3 Max: 430.000 ,- kr

Spajderman

Prisen på ID3 Max begynner jo å nærme seg Polestar 2 da 😬 Skal avgårde og kikke på ID3 i slutten av Oktober, spent på å se den i levende live!

jonnyjb

#281
Sitat fra: anorway på søndag 13. oktober 2019, klokken 21:58
Da fikk jeg studert nærmere og sittet i produksjonsmodellen av ID3 i helgen nå. Det var en MAX utgave, så topp spesifisert. Panoramatak, alcantara massage seter etc.

Jeg ble positiv overasket. Syns den så veldig "billig" ut design messig på bilder, men var virkelig en helt annen kvalitetsfølelse når man fikk se den på nært hold.

Dett blir en svært populær bil! Men syns prisene er noe høye.

ID3 First edition: (58 kwh)

- Standard: 330.000,-kr
- ID3 plus: 370.000 ,- kr
- ID3 Max: 430.000 ,- kr

Er de prisene offisielle? Jeg så på bilen i dag jeg også, og ble ikke overbevist - synes det er for mye plast. Men det var god plass både i bakseter og bagasjerom. Synes også 1st-detaljene er temmelig «gimmick»-aktige (pedaler, 1st-logoer, utvendig 2-farget design (bare limt på?)...
2022 Polestar 2 Standard Range Single Motor (2022)
2020 VW ID.3 1st (2021) - solgt
2019 Opel Ampera (2013) - solgt
2007 Opel Corsa (2007) - vraket
2002 Mitsubishi Galant (1995) - solgt

anorway

Sitat fra: jonnyjb på søndag 13. oktober 2019, klokken 23:06
Sitat fra: anorway på søndag 13. oktober 2019, klokken 21:58
Da fikk jeg studert nærmere og sittet i produksjonsmodellen av ID3 i helgen nå. Det var en MAX utgave, så topp spesifisert. Panoramatak, alcantara massage seter etc.

Jeg ble positiv overasket. Syns den så veldig "billig" ut design messig på bilder, men var virkelig en helt annen kvalitetsfølelse når man fikk se den på nært hold.

Dett blir en svært populær bil! Men syns prisene er noe høye.

ID3 First edition: (58 kwh)

- Standard: 330.000,-kr
- ID3 plus: 370.000 ,- kr
- ID3 Max: 430.000 ,- kr

Er de prisene offisielle? Jeg så på bilen i dag jeg også, og ble ikke overbevist - synes det er for mye plast. Men det var god plass både i bakseter og bagasjerom. Synes også 1st-detaljene er temmelig «gimmick»-aktige (pedaler, 1st-logoer, utvendig 2-farget design (bare limt på?)...

Dette er prisene de så hos VW forhandler i Oslo hvertfall.

EV-FTW

Stemmer de prisene, er det mange som hopper av listen. Da er det enda en bil som er overpriset i markedet!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

NecessarySmile

Sitat fra: anorway på søndag 13. oktober 2019, klokken 23:31
Sitat fra: jonnyjb på søndag 13. oktober 2019, klokken 23:06
Sitat fra: anorway på søndag 13. oktober 2019, klokken 21:58
Da fikk jeg studert nærmere og sittet i produksjonsmodellen av ID3 i helgen nå. Det var en MAX utgave, så topp spesifisert. Panoramatak, alcantara massage seter etc.

Jeg ble positiv overasket. Syns den så veldig "billig" ut design messig på bilder, men var virkelig en helt annen kvalitetsfølelse når man fikk se den på nært hold.

Dett blir en svært populær bil! Men syns prisene er noe høye.

ID3 First edition: (58 kwh)

- Standard: 330.000,-kr
- ID3 plus: 370.000 ,- kr
- ID3 Max: 430.000 ,- kr

Er de prisene offisielle? Jeg så på bilen i dag jeg også, og ble ikke overbevist - synes det er for mye plast. Men det var god plass både i bakseter og bagasjerom. Synes også 1st-detaljene er temmelig «gimmick»-aktige (pedaler, 1st-logoer, utvendig 2-farget design (bare limt på?)...

Dette er prisene de så hos VW forhandler i Oslo hvertfall.

Jeg har spurt om det samme, og fått oppgitt de samme prisene (vel, 380 for Plus, men ellers likt). Men: Dette er kun estimater de jobber med - de endelige prisene for Plus og Max er ikke besluttet ennå. Jeg håper fortsatt at de havner et godt stykke under det.

Vi kommer nok til å måtte gå for Max-utgaven, men å betale 430.000 for den er uaktuelt. 400.000 er smertegrensa for vår del, tenker jeg. Hvis ikke havner den alt for nære Polestar 2, XC40 (forhåpentligvis) og TM3 - som alle har 4wd, hengerfeste, mulighet for takboks, lenger rekkevidde, ++

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA