Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

lirekassa

Sitat fra: advale på tirsdag 20. august 2019, klokken 15:55
Antall ID.3 reservasjoner har kommet opp til 27 000. Virker som markedet er litt mettet for små elektriske biler. Eller så er markedet for elbiler utenfor Norge bitteliten. Ikke så imponerende når VW har planer om å bygge 100 000 årlig og og skrevet batteri-kontrakter for mrd etter mrd.

Håper de tar hensyn til dette når endelig pris blir avslørt.

Hvis de planlegger å produsere 100 000 årlig, så er det kanskje ikke lenger behov for å reservere? Det er jo for mange et nokså nytt fenomen, som Tesla innførte - om ikke jeg tar feil.

Elmo

Sitat fra: lirekassa på tirsdag 20. august 2019, klokken 18:43
Hvis de planlegger å produsere 100 000 årlig, så er det kanskje ikke lenger behov for å reservere? Det er jo for mange et nokså nytt fenomen, som Tesla innførte - om ikke jeg tar feil.
Å nei du. Alle har hatt reservasjonslister. 
Men Tesla er kanskje de som har lengst tid mellom når de åpner for reservering av en ny model og når de faktisk kan levere
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

advale

De har vel planer om å øke produksjonen til 500 000 årlig om jeg ikke tar feil. Så tror de skal slite med å selge alle hvis prisen er for høy. Får håpe at de tar til seg signalene om litt lunken interesse på ID.3 til Frankurt. Det er ikke umulig at de skulle se an reservasjonstakten når de sa under 40 000 euro..

Tesla åpnet forøvrig sin reservasjon rundt mai 2016 og begynte å levere neste sommer.

lirekassa

Sitat fra: Elmo på tirsdag 20. august 2019, klokken 19:52
Sitat fra: lirekassa på tirsdag 20. august 2019, klokken 18:43
Hvis de planlegger å produsere 100 000 årlig, så er det kanskje ikke lenger behov for å reservere? Det er jo for mange et nokså nytt fenomen, som Tesla innførte - om ikke jeg tar feil.
Å nei du. Alle har hatt reservasjonslister. 
Men Tesla er kanskje de som har lengst tid mellom når de åpner for reservering av en ny model og når de faktisk kan levere

Hvem var først ute da?


Trond.m

Det er nok prisen på en bil ingen vil kjøpe, eks. frakt og levering. Det interessante er hva prisen på 1.st edition blir. Den vil nok ligge omtrent der e-Soul og e-Niro ligger antar jeg. Da vil den knuse salgstallene til Kia, men det skal jo ikke mye til  8)

NecessarySmile

Sitat fra: TM på onsdag 21. august 2019, klokken 14:11
Det er nok prisen på en bil ingen vil kjøpe, eks. frakt og levering. Det interessante er hva prisen på 1.st edition blir. Den vil nok ligge omtrent der e-Soul og e-Niro ligger antar jeg. Da vil den knuse salgstallene til Kia, men det skal jo ikke mye til  8)

... Nå står det jo "ID.3 1st: Startpris under 330.000kr" i bildet artikkelen henter informasjonen sin fra, da.

Men jeg er enig i at det sikkert er den rimeligste utgaven av 1st (ikke Plus eller Max).

MrBacardi

Nå er det jo mye mulig at standardutgaven av 1st holder for mange:

Modell   Utstyr
ID.3   Standard
ID.3 Plus   Pluss IQ Light (oppgraderte LED-lys), samt to-farget eksteriør og andre interiørdetaljer.
ID.3 Max   Pluss panorama soltak og innovative løsninger som AR head-up display.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

batterimannen

Sitat fra: TM på onsdag 21. august 2019, klokken 14:11
Det er nok prisen på en bil ingen vil kjøpe, eks. frakt og levering. Det interessante er hva prisen på 1.st edition blir. Den vil nok ligge omtrent der e-Soul og e-Niro ligger antar jeg. Da vil den knuse salgstallene til Kia, men det skal jo ikke mye til  8)

Startpris fra under kr 330.000,-* for rimeligste ID.3 1ST.
*inkl. frakt og levering Oslo.

Alle utstyrsversjonene er godt utstyrt og tilpasset norske forhold. Følgende utstyr er blant annet inkludert;

Adaptiv cruise control, navigasjon, full-LED frontlys og 18" lettmetallfelger.
Varmepumpe, oppvarmet ratt, seter, og frontrute.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Trond.m

Ser det nå. Da virker prisen veldig attraktiv. Tipper Nissan importøren fikk noe å tenke på og det er bra :-) Og hvem gidder å vente i årevis på en Kia til høyere pris og usikker levering.
Spørsmålet er om alle bilene får sykkel-hengerfeste, eller om man må kjøpe toppmodellen for å få det.

svingen

såg video om hvor man tokk opp sykkelfeste...."det her kan ikke bruke i norge pga skilte må være synlig" det blir jo ikke akuratt synlig hvis man henger på en sykkel eller 4 eller,må jo da henge på et skilt på syklene....rart kommentar?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

advale

#266
Rykter skal ha det til at det koster 40-50 000 for hvert oppgradering. Havner fort på 420 000 for Max-versjonen hvis det stemmer.  Uhørt dyrt for en Kona+ størrelse, men med ytelser og rekkevidde som en Kona-!

siforko

Sitat fra: svingen på torsdag 22. august 2019, klokken 22:55
såg video om hvor man tokk opp sykkelfeste...."det her kan ikke bruke i norge pga skilte må være synlig" det blir jo ikke akuratt synlig hvis man henger på en sykkel eller 4 eller,må jo da henge på et skilt på syklene....rart kommentar?

Enten må du flytte skiltet ut til sykkel stativet, eller som mange gjør. ett ekstra skilt.
Dette gjelder de fleste sykkel stativ
Bestillt ID4, men angrer nå

Strøm Tycoon

Sitat fra: siforko på fredag 23. august 2019, klokken 16:55
Sitat fra: svingen på torsdag 22. august 2019, klokken 22:55
såg video om hvor man tokk opp sykkelfeste...."det her kan ikke bruke i norge pga skilte må være synlig" det blir jo ikke akuratt synlig hvis man henger på en sykkel eller 4 eller,må jo da henge på et skilt på syklene....rart kommentar?

Enten må du flytte skiltet ut til sykkel stativet, eller som mange gjør. ett ekstra skilt.
Dette gjelder de fleste sykkel stativ

Nå må du ikke glemme at det også er krav om ekstra lys i fall bilens lykter dekkes av sykkelen/syklene.

batterimannen

Kansellerte reservasjon 4xx for noen dager siden. Venter på Skoda Vision iV, Ford Mach E, VW ID.4 eller Byton M-byte. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA