Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

BatteriOgFossil

Sitat fra: PG79 på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:00
Jeg var i tvil i utgangspunktet. Så sikkert like greit at de hjalp meg med å ta en ny beslutning. Jeg er også sterkt i tvil om det faktisk er noe vits i å ha et lavt kønummer i dette tilfellet. Har en viss følelse av at det blir levert store mengder biler av denne, og at ventetiden blir kort uansett når utlevering først starter.

Ikke uenig i det. Møller skal prise denne svært bra for at jeg ikke skal hoppe over på en Tesla Model 3. Det er lov å håpe at Tesla har bedre kontroll på kvaliteten på Model 3 og har luket ut endel "konstruksjonstabber" når vi når sommeren 2020.

batterimannen

Sitat fra: Hollabaloo på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:05
Sitat fra: PG79 på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:00
Jeg var i tvil i utgangspunktet. Så sikkert like greit at de hjalp meg med å ta en ny beslutning. Jeg er også sterkt i tvil om det faktisk er noe vits i å ha et lavt kønummer i dette tilfellet. Har en viss følelse av at det blir levert store mengder biler av denne, og at ventetiden blir kort uansett når utlevering først starter.

Ikke uenig i det. Møller skal prise denne svært bra for at jeg ikke skal hoppe over på en Tesla Model 3. Det er lov å håpe at Tesla har bedre kontroll på kvaliteten på Model 3 og har luket ut endel "konstruksjonstabber" når vi når sommeren 2020.

Nå kommer det mulighet for hengerfeste inntil 910 kg på Model 3, for de som bryr seg om sånt. 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Limodriver

VW som vil behandle alle likt bør nå ha et ess i ermet. Det er ikke godt nok at de som har prøvd gjentatte ganger å forhåndsbestille bil for deretter å få et kønummer av det høyt tre- eller firesifrede slaget får bil en god stund etter "lottovinnerne fra Verdal" som var heldige og fikk gjennom bestillingen.

Dersom de nå har tenkt å levere ut i kønummerrekkefølge har de etter min mening ikke trukket sjansekortet "flytt tilbake til start". De har i mitt hode ikke engang kommet frem til start og bør løse denne floken på en god måte som viser deres påståtte ydmykhet. Alternativt blir det ikke en første VW for mitt vedkommende, da får en se hva annet som kommer i markedet og blir leveringsdyktig og attraktivt.

AJ82

Noen som klarte å kapre et tidlig nummer?
Jeg var heldig og fikk faktisk nr 20  :)

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

HelectriC

Sitat fra: Limodriver på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:12
VW som vil behandle alle likt bør nå ha et ess i ermet. Det er ikke godt nok at de som har prøvd gjentatte ganger å forhåndsbestille bil for deretter å få et kønummer av det høyt tre- eller firesifrede slaget får bil en god stund etter "lottovinnerne fra Verdal" som var heldige og fikk gjennom bestillingen.

Dersom de nå har tenkt å levere ut i kønummerrekkefølge har de etter min mening ikke trukket sjansekortet "flytt tilbake til start". De har i mitt hode ikke engang kommet frem til start og bør løse denne floken på en god måte som viser deres påståtte ydmykhet. Alternativt blir det ikke en første VW for mitt vedkommende, da får en se hva annet som kommer i markedet og blir leveringsdyktig og attraktivt.

Rydder de ikke opp i dette så trekker jeg meg helt!
ioniq 5

Chimp

Dere må ha kommet dere sykt fort igjennom konfigen. Jeg måtte bytte adressen som kom opp automatisk og dermed hang det seg idet jeg la inn betaling. Brukte maks 3-4 min.
Men uansett, om det er  plass 20 eller 1000 så får du fort bil på samme tidspunkt. Handler like mye om hvilken bil som kjøres av kaia på gunstigst tidspunkt ift videre transport.

BatteriOgFossil

@Limodriver, @HelectriC: Ja det var amatørmessig av Møller det som skjedde idag. Men nå må dere ikke ta helt av her da. Høres ut som dere har blitt utsatt for en voldsom og forferdelig urett.

TB

Første reservasjon ble ikke gjennomført, kom ikke bekreftelse på e-post, og det kom SMS i kveld om at den hadde feilet. Beløpet som var reservert vil bli returnert i følge SMS.

Forsøkte å reserve på nytt, men da kom det melding om maks en bil pr kunde.

Endret til annet annet telefonnummer, og annen e-post adresse - da fungerte det til slutt.

Erfaringen med disse systemene for reservasjon er at prosessen blir for omfattende. Kia sitt system stoppet på valg av forhandler. VW stoppet på betalingen. De burde ha forenklet hele løsningen, bare registrere en e-post adresse eller telefon nummer først. Når en da fikk en betalings "link" som kunne brukes for å gjøre betalingen innen en viss tid - typisk en dag eller to.

Ville ta litt lengre tid før en hadde et reelt kø nummer, men mindre risiko for stopp i systemene.

Jeg fikk kønummer 1539 og ordrenummer A1000007963 nå til slutt.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

e-Stig

Ser det er noen som går helt bananas og klager fordi VW hadde litt problemer med forhåndsbestillingene. Jeg tror alle kan slappe helt av. Det tar maksimalt to måneder å levere de første to tusen bilene. Men før den tid kommer halvparten av oss til å kansellere bestillingen av ulike grunner. Selv de som blir nummer fire tusen i køen kommer til å få bilen sin "samtidig" med de første.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

geear

Det funket ikke her heller, og jeg var i grenseland for at jeg gadd i utgangspunktet. Betenkningstiden i etterkant har gjort at jeg gjorde som Karl den aen...

e-curious

Noe av grunnen til at mange er sure er vel også all tiden vi kastet bort i dag.... >:(

Gnist

Sitat fra: Eltempogigante på onsdag 08. mai 2019, klokken 21:34
Hvor ble det av lovnadene om at ID skulle bli en prisbombe? 250-300.000? Nå snakker de om nærmere 400.000   ::)

Det ble bekreftet på pressekonferansen i dag at det kommer en strippet variant med det minste batteriet som koster under 30.000 EUR. Den vil kunne bestilles senest fra sommeren 2020 og leveres innen utgangen av 2020.

Cral

Ga opp i gårkveld, krøll, fikk "feilmelding" etter bankid (og ja, det var mer enn 10000 tilgjenlig på kortet, så det  var det ikke det som laget krøll)

Gikk gjennom med sdamme kort nå, kønummer 2171
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

erikho

Fikk endelig bestilt i går kveld (nr 1399). Hva angår pris, husk at 1st er satt til rundt EUR40k, men det er en godt utstyrt versjon. Startprisen paa mid range vil bli rundt 35-36k etter det jeg hoerer fra tyskland. Det vil si rundt 300k  i Norge. Kanonbra i mine oyne. Hvis 550km versjonen blir priset rundt 400k norske vil jeg nok avbestille 1st og bytte...

leifhar

Når vil de første bilene bli levert?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA