Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Mitt bilhold er også en app. Både Android og Apple. Fungerer veldig bra og alt av reservert bil  detaljer vises der. Gratis app der altså  :+1: :+1:

DDE

Sitat fra: Dieseldyret på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:13
Jeg kom også så langt at jeg fikk gjennomført betaling (attpåtil 3 ganger) men fikk feilmelding før endelig bekreftelse. Har altså blitt trukket 30 000 NOK uten å ha fått et bekreftet kønr. Får sikkert refundert beløpet i løpet av noen dager, med beskjed om å stille meg bakerst i køen og legge inn ny bestilling..  >:( Latterlig opplegg av Møller!!

Enig. Latterlig opplegg av Møller. Fikk selv gjennomført betaling 2 ganger, men ingen bekreftelse på kønr. Er ikke interessert i å stille meg bakerst i køen når kredittkort ble belastet  med NOK 20 000 kl 1310 i dag.

batterimannen

Sitat fra: Gnist på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:24
Sitat fra: e-curious på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:10
@elmo:  Hvor på mitt bilhold?  Er trukket fra konto men ser ikke noe.

Hos meg står det øverst på første side etter innlogging under overskriften "Mine biler".

Du reserverte før siden gikk ned. Hvis man gjorde bestilling etter at det krasjet, så ble nok aldri bekreftelsen sendt til Møller etter at man brukte BankID. Da ender man opp med at det ikke står noen bil under mitt bilhold.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

arthur

Oppdatering 8.5 kl 18.30:

Vi jobber fortsatt med løsningen og vil komme med oppdatert informasjon innen kl 20.00. Vi beklager forsinkelsen.


Grunnet svært høy trafikk på våre sider ser vi oss nødt til å midlertidig stenge siden for ytterligere forhåndsbestillinger. Vi ønsker å gi alle som viser interesse for ID.3 1ST like muligheter. Vi kommer straks tilbake med mer informasjon og ser for oss å åpne siden igjen så snart som mulig.

Beklager ulempen dette medfører.

Med vennlig hilsen Volkswagen Norge
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

HelectriC

Innen kl.20? Rart å lese når klokken er 20.05
ioniq 5

AmocoCadiz

Og nå kl 2030, VW endret til ny info 2130...

BatteriOgFossil

#156
Sitat fra: batterimannen på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:42
Du reserverte før siden gikk ned. Hvis man gjorde bestilling etter at det krasjet, så ble nok aldri bekreftelsen sendt til Møller etter at man brukte BankID. Da ender man opp med at det ikke står noen bil under mitt bilhold.

Jeg vil tro at det opprettes en reservasjon "under arbeid" i Møller sitt system før eller i det man blir sendt til betaling, og at det knyttes en Nets betalings-id til reservasjonen. Møller kan da sende betalings-iden til Nets og få vite status på betalingen. Og så oppdatere reservasjonen til fullført dersom betalingen er ok. Når reservasjonen får status "fullført" dukker den opp under mitt bilhold.

Det som er litt interessant er når i prosessen man havner i køen når man gjennomfører en reservasjon. Jeg vil nesten tro det er i det øyeblikket systemet får bekreftelse på at betalingen er utført, og hvis det er tilfelle, så havner alle som har betalt, men som så fikk feilmelding etter betaling, laaaangt bak i køen. Med mindre noen på IT ser på tidsstempel for opprettet betaling, evt. tidsstempel på fullført betaling hos Nets, og manuelt legger disse uheldige personene sånn ca på riktig plass i køen basert på det tidsstempelet.

Milk

Hadde fire reservasjoner på kortet, men ingen bekreftelse fra Møller. Nå er alle reservasjoner borte, og fortsatt ikke hørt noe fra Møller

siforko

Da var pengene 10000,- tilbake på konto.
Så da var ikke reserversjonen gått igjennom
Bestillt ID4, men angrer nå

BatteriOgFossil

Sitat fra: siforko på onsdag 08. mai 2019, klokken 20:41
Da var pengene 10000,- tilbake på konto.
Så da var ikke reserversjonen gått igjennom

Samme her.

PG79

Sitat fra: arthur på onsdag 08. mai 2019, klokken 19:46
Oppdatering 8.5 kl 18.30:

Vi jobber fortsatt med løsningen og vil komme med oppdatert informasjon innen kl 20.00. Vi beklager forsinkelsen.


Grunnet svært høy trafikk på våre sider ser vi oss nødt til å midlertidig stenge siden for ytterligere forhåndsbestillinger. Vi ønsker å gi alle som viser interesse for ID.3 1ST like muligheter. Vi kommer straks tilbake med mer informasjon og ser for oss å åpne siden igjen så snart som mulig.

Beklager ulempen dette medfører.

Med vennlig hilsen Volkswagen Norge

Hva la de i like muligheter? Jeg synes det var veldig uklart på forhånd hvor og når man kunne reservere. Jeg sjekket i 13-tiden, da var det ikke åpnet enda. Så startet jeg å se pressekonferansen, i og med at de hadde uttalt at de skulle åpne for reservasjoner like etter dette. Jeg ser jeg kan ha misforstått her. Jeg tolket det som like etter pressekonferansen. Men det kan ha vært like etter kl. 13? Litt inn i pressekonferansen fikk jeg beskjed fra noen andre om at jeg burde innom sidene til VW Norge og refreshe den, for da var det kommet en lenke som fungerte der. Dette var et sted mellom 13.00 og 13.10 mener jeg. Er det noen som egentlig vet når det faktisk var mulig å reservere fra?

Jeg fikk en mail fra VW Norge omtrent samtidig som første del av pressekonferansen var over. Det var vel kl 13:29 jeg fikk mail om at jeg kunne reservere. Da hadde allerede en rekke mennesker fått reservert, og systemet var for lengst gått på en smell.

Poenget mitt er. Om de hadde en intensjon om at alle skulle ha like muligheter, så var dette en fryktelig merkelig måte å gjøre det på. Folk kjente ikke til den endelige lenken på forhånd, og ikke klokkeslettet for når det ble åpnet.

Litt sutring dette, men jeg synes det var smått amatørmessig det som skjedde i dag.

Eltempogigante

Sitat fra: siforko på onsdag 08. mai 2019, klokken 20:41
Da var pengene 10000,- tilbake på konto.
Så da var ikke reserversjonen gått igjennom
Samme her, selv om reservasjonen tilsynelatende gikk gjennom tidligere idag. Bestillingsløpet gikk fint, det ble betalt og pengene ble trukket fra kortet. Fikk ikke noen bekreftelse på mail/app, og nå ble beløpet tilbakeført.

BatteriOgFossil

#162
Hva er det Møller driver med??? Nå har de åpnet reservasjonsløsningen igjen, men det er fortsatt feilmeldinger over en lav sko!

error.AllowedToReserveError

batterimannen

Jeg tror det åpnet 13:05, men det skjedde noe på jobb som måtte fikses, så da ble kl ca 13:10 og da var det allerede for sent. Tror vi skal se langt etter like muligheter... usikker på om jeg gidder å prøve på nytt.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

kodax

Sitat fra: Tankeboks på onsdag 08. mai 2019, klokken 13:08
det var en noe bedre forhåndsbestillingsløsning enn kia sin gitt..
Dagens 8)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA