Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon I.D.

Startet av HelectriC, tirsdag 17. juli 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

DDE

Kom igjennom kl 1307.Kredittkort ble belastet 2 ganger. Dvs 10.000 x 2. Fikk ikke noe e- post med bekreftelse. Prøver ikke flere gang nå. Forventer at reservasjon er i boks.

Stikkkontakt


e-curious

@elmo:  Hvor på mitt bilhold?  Er trukket fra konto men ser ikke noe.

BatteriOgFossil

Sitat fra: e-curious på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:10
@elmo:  Hvor på mitt bilhold?  Er trukket fra konto men ser ikke noe.

https://www.mittbilhold.no

Dersom beløp er trukket fra konto, men du fikk feilmelding etterpå, så vil høyst sannsynligvis ikke reservasjonen ligge under mittbilhold ennå. Møller sin IT-avdeling må inn og rydde opp først.

Electric cars in Norway

Hollabaloo. Enig med din vurdering. It avd hos Møller bestiller seg nok litt overtidsmat utover natten  :D :D.

Gnist

Sitat fra: Chimp på onsdag 08. mai 2019, klokken 16:58
Jeg er skeptisk til slike utsagn.
Poenget er å være først, ikke nr 7000 som får bil i 2021.
At jeg ikke fikk reservasjon gjør nok at jeg dropper bilen, med mindre jeg får det allikevel siden beløpet er trukket. Jeg gidder ikke være den som logger inn 1310 sharp og pøser igjennom veiviseren feilmeldingen etter feilmelding, for å opprette reservasjon igjen når systemet er oppe igjen dagen etter - og dermed antakelig havne blant de som får bilen måned 2-3 etter de først. Det er så talentløst at de ikke klarer å ha kapasitet på serveren ref alle andre slike historier de kunne tatt lærdom av

Du bekymrer deg uten grunn.

VW ønsker å produsere rundt 100.000 ID3 i 2020.

Gitt at tekniske problemer er løst og underleverandørene leverer, så har fabrikken planlagt maks kapasitet på 1500 biler i døgnet frem til høst 2020. Da dobles kapasiteten ved at 2. produksjonslinje settes i gang.

På pressekonferansen ble det gjentatt at VW ønsker å utnytte produksjonskapasiteten. Det er det eneste som gir økonomisk mening for dem. Det ble også sagt at så snart de 30.000 1st edition bilene var levert så ville man over i en normal produksjon med "normalt" kort ventetid fra bestilling til levering. Slik som for dagens biler med forbrenningsmotor.

Jeg tror det snarere handler om at VW vil ha problemer med å få omsetning på bilene i umodne markeder utenfor Norge enn at det vil være for få biler.

Electric cars in Norway


Chimp

Så får vi se om de får nok batterier da. Ref alle andre som lager bil.
100 000 biler kan de ønske seg til jul, det klarer de ikke, klok av skade er jeg kjent med flaskehalser og leveringsproblemer så jeg ville være blant de første. Hilsen mr negativ

MooCow

Sitat fra: batterimannen på onsdag 08. mai 2019, klokken 16:21
Sitat fra: Limodriver på onsdag 08. mai 2019, klokken 16:17
I sammenligning med denne løsningen for forhåndsbestilling fremstår Kia sin løsning i forbindelse med Soul som direkte sømløs og elegant.

Etter å ha sett andre importører ha fått problemer i slike situasjoner burde VW ha vært bedre forberedt og eventuelt hatt en backupløsning der en kunne fått et noenlunde riktig kønr og betaling i etterkant. Slik det er nå blir lotto som en nøyaktig vitenskap å regne i forhold til kønummeret en oppnår her.

Det nye blir å ta en feriedag når man skal reservere elbil. Rigge seg til for å klare å reservere i de 2 første minuttene før systemet kneler. Så har man mulighet til å trykke f5/prøve igjen i 2-3 timer til reservasjonsløsningen er oppe igjen.

Minner litt om når Vinjerockbillettane vert sleppt, berre lotteri om ein kjem igjennom sjølv om ein er der akuratt til  rett tid og herjar på med F5.

Splash

For en jævla vits dette reservasjonssystemet. Var vel ikke noen stor overraskelse at det kom til å bli pågang etter så mye mas på mail og reklame i diverse kanaler de siste månedene...

TB

Sitat fra: Hollabaloo på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:13
Sitat fra: e-curious på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:10
@elmo:  Hvor på mitt bilhold?  Er trukket fra konto men ser ikke noe.

https://www.mittbilhold.no

Dersom beløp er trukket fra konto, men du fikk feilmelding etterpå, så vil høyst sannsynligvis ikke reservasjonen ligge under mittbilhold ennå. Møller sin IT-avdeling må inn og rydde opp først.
Opplevde feilmelding ved betaling. Sjekket siste transaksjon, det står
08.05.2019   [Reservasjon] HARALD A. MOLLE OSLO/NO   -10 000,00

Ingen e-post om at reservasjon er gjort, og ingen bil under mittbilhold, men det vil trolig dukke opp?
Har tydeligvis blitt reservert penger fra kortet.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

PG79

Sitat fra: TB på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:41
Sitat fra: Hollabaloo på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:13
Sitat fra: e-curious på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:10
@elmo:  Hvor på mitt bilhold?  Er trukket fra konto men ser ikke noe.

https://www.mittbilhold.no

Dersom beløp er trukket fra konto, men du fikk feilmelding etterpå, så vil høyst sannsynligvis ikke reservasjonen ligge under mittbilhold ennå. Møller sin IT-avdeling må inn og rydde opp først.
Opplevde feilmelding ved betaling. Sjekket siste transaksjon, det står
08.05.2019   [Reservasjon] HARALD A. MOLLE OSLO/NO   -10 000,00

Ingen e-post om at reservasjon er gjort, og ingen bil under mittbilhold, men det vil trolig dukke opp?
Har tydeligvis blitt reservert penger fra kortet.

Jeg forklarte samme situasjon til VW Norge, her er svaret jeg fikk:

SitatJeg har dessverre ikke alle verktøyene til å se om din reservasjon er gått igjennom eller ikke, men dersom du ikke har fått noen bekreftelsesmail kan det hende at den dessverre ikke har blitt fullført. Dersom det har skjedd vil du få mer informasjon litt senere i dag.

Jeg ble ikke akkurat betrygget av at jeg da vil få beholde korrekt plass i køen. Så får vi se hva mer informasjon vil si senere i dag.

Er det noen som kan oppgi kl.slett på de to sms'ene og hvilket kønummer de fikk? Slik at man faktisk kan gjøre en ok sammenlikning for å finne ut ca hvilket kønummer man faktisk burde fått. Det hadde vært av interesse, antakelig for mange.

Dieseldyret

Jeg kom også så langt at jeg fikk gjennomført betaling (attpåtil 3 ganger) men fikk feilmelding før endelig bekreftelse. Har altså blitt trukket 30 000 NOK uten å ha fått et bekreftet kønr. Får sikkert refundert beløpet i løpet av noen dager, med beskjed om å stille meg bakerst i køen og legge inn ny bestilling..  >:( Latterlig opplegg av Møller!!

Electric cars in Norway

PG79: du kan være trygg på at dette går riktig for seg i IT avd hos Møller :+1:  :+1:

Dette kan de håndtere på en korrekt måte - så hvis du er belastet fra kortet så står du nok riktig i køen. Det er min erfaring. De er dyktige på slike it systemer. Det som er  :+1:trist er manglende server kraft for den shut down i dag var alt for lang. Unødvendig  - men flott at de sendte oss en egen beklagelse mail da :+1:

Gnist

Sitat fra: e-curious på onsdag 08. mai 2019, klokken 17:10
@elmo:  Hvor på mitt bilhold?  Er trukket fra konto men ser ikke noe.

Hos meg står det øverst på første side etter innlogging under overskriften "Mine biler".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA