Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Air suspension needs service( eller ikke)

Startet av EL-Chupa, mandag 16. juli 2018, klokken 23:37

« forrige - neste »

EL-Chupa

Fikk i dag denne feilmeldingen og ringte Tesla, der fikk jeg beskjed om at dette kunne forekomme da det er en bug i sw 2018.24.1.xxx. Løsningen, skulle du oppleve dette er å skru av bilen helt og vente noen minutter før du aktiverer den på nytt. Fikset feilmelding hos meg :)
Tesla Model S, Sort 75D, VIN: 208506, levering 03.11.17
Tesla Model S, Sort 60, VIN: 46083, levering 25.08.14 - Solgt

Saerdna

Har en to uker gammel Model S 75D og fikk samme feilmelding for noen dager siden. Ringte Tesla veihjelp som mente dette var en softwarebug. Tok power off fra meny og ventet 5 min som anbefalt. Ikke sett feilmeldingen siden.
Må vel anta at dette er en reell sw-bug da flere opplever dette med nyeste sw på relativt nye biler?

kakemiks

Samme her, forsvann etter ein omstart av bilen.
2017 Tesla Model S 75D, Deep Blue Metallic, AP, FSD

M@rtin

Fikk samme varsling igår (på tur i Tyskland ::) ).
Omstart hjalp ikke, men jeg satt bilen i jack-mode.
Trykket på jack-mode-knappen igjen og da forsvant meldinga og alt var greit.

Likevel greit å se at dette etter alt å dømme bare er en sw-bug ....

Martin
2024 Polestar 2 LRDM PP, †2021 Mercedes EQC, †2019 Tesla M3LR, †2017 Tesla MS75, †2016 Mercedes B250e, †2016 VW E-Up, †2015 Mitsubishi Miev

amund

Gjelder dette flere alamer i samme software? Jeg har den versjonen, fikk beskjed om at batteriet i nøkkelen må byttes. Fikk nytt batteri hos tesla og byttet det, men meldingen blir ikke borte.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA