Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny nyckel till iOn, alternativ?

Startet av engolf, mandag 16. juli 2018, klokken 16:24

« forrige - neste »

elekTrond

Mulig jeg blander Lancer, Camry og Mustang med trilling her nå, men kan vi ikke programmere nøklene sjøl ved hjelp av bilen? Hmm nei, det høres ut som Toyota det. Tenk om noen fant ut at Mitsubishi brukte samme elektronikken og metoden. Det hadde vært noe. Da kopierer du nøkkelen ved å putte hhv. gammel og ny i tenningslåsen og gjør en "Nintendo" med bl.a. dørene.

<-   ->   <-   ->   A A B B SELECT START *ny nøkkel ferdig*   <3

c",)
'13 Mjau

emagic

Da vi mistet en nøkkel så forklarte de at bilen kodes til nøklene og ikke motsatt.  Så når vi mistet hovednøkkel så fikk vi et nytt "nøkkelsett" med to nøkler.   Brikken inni nøkkelen er ikke koblet til knappene på noe vis, den er på størrelse med et riskorn og slik jeg forstod det en helt passiv sak som man ikke kan gjøre noe med.

Men man vet jo aldri den fulle og hele sannhet selvfølgelig....

-Emagic

elekTrond

@emagic: Det er fordi brikken/chipen/riskornet er til startsperra, mens den store klumpen er fjernkontrollen. Førstnevnte kan du tenke på som RFID-brikka du har i mobilen (NFC), skiheisen, døråpnere, ... ladestasjoner (!) og whatnot. Litt som å pare to blåtann-enheter i grunn. (",)

Å miste hovednøkkel / alle nøklene er litt verre.
'13 Mjau

emagic

Sitat fra: elekTrond på onsdag 12. september 2018, klokken 11:29
@emagic: Det er fordi brikken/chipen/riskornet er til startsperra, mens den store klumpen er fjernkontrollen. Førstnevnte kan du tenke på som RFID-brikka du har i mobilen (NFC), skiheisen, døråpnere, ... ladestasjoner (!) og whatnot. Litt som å pare to blåtann-enheter i grunn. (",)

Å miste hovednøkkel / alle nøklene er litt verre.

Ja, og utfordringen slik jeg forstod der er at "riskornet" ikke kan programmeres, men du kan programmere bilen til å akseptere et nytt riskorn, og fordi bilen bare aksepterer en ID på "riskornet" så må du når du mister nøkkel kjøpe et helt nytt sett med nøkler og kode om bilen til å akseptere det nye nøkkelsettet isteden.

-emagic

engolf

Uppdatering:
den "självlärande" fjärrkontrollen jag beställde fungerade inte. Den fungerar och kopierar andra enheter, men jag klarade inte kopiera fjärrkontrollen till bilen. Läste i instruktionen att frekvensen den opererar på är 433 hz, och inne i bilen nyckel står det 433,9hz. Jag misstänker de inte opererar på samma frekvens:( Jag har nu beställt en annan självlärande fjärrkontroll som ska operera på 433.9hz, och återkommer så fort jag fått den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA