Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Chademo CCS adapter

Startet av Pilot, mandag 16. juli 2018, klokken 14:15

« forrige - neste »

Pilot

Jaguar forhandler mente at det eksisterer Chademo adapter slik at I-Pace kunne også lades på disse, og at det er ikke noe Jaguar selv selger, men er lett å få tak i.

Har prøvd google uten å lykkes.

Noen som kjenner til en slik adapter?

Speeder

Hva skal du med ett slikt adapter?  Enkler å lade direkte på ccs vel?
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

E_S

På grunn av helt forskjellig kommunikasjonsprotokoll på CCS og Chademo er en sånn adapter relativt komplisert å lage. Ikke umulig, men aldri hørt om..
:)

hsa77

Det finnes vel bare en håndfull gamle ladestasjoner med kun chademo, så å drasse rundt på et adapter du neppe får bruk for er vel ikke noe stort poeng?
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Counterpointer

Høres ut som en forhandler som tror Tesla sin Chademoadapter passer til Jaguar fordi den er type 2. Noe den høyst sannsynlig ikke gjør.

elektrolux

Det gjør den selvfølgelig ikke, men det kan være enkleste løsning å gå via en slik Tesla adaptor og føre DC strømmen ned til kombo delen.

Selv tror jeg forhandleren kanskje blander Mode 4 med mode 3 lading og en enkel type 2 til type 2 kabel???
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på mandag 16. juli 2018, klokken 19:28
Selv tror jeg forhandleren kanskje blander Mode 4 med mode 3 lading og en enkel type 2 til type 2 kabel???

Jeg tror heller selgeren ljuger så han tror det selv, om ting han ikke har den fjerneste peiling på (akkurat som de fleste forhandlere/bilselgere når fossilmerket deres begynner å levere elbiler) :-1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA