Skrevet av Emne: Hvor sannsynlig er det egentlig at Byton vil levere en eneste kundebil?  (Lest 7203 ganger)

Mazzbot

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 733
  • Nissan Leaf tekna 2015 - mørk grå metallic
    • Vis profil
Sv: Hvor sannsynlig er det egentlig at Byton vil levere en eneste kundebil?
« Svar #15 på: Tirsdag 13. November 2018, klokken 09:28 »
"Hun vil ikke si noe om prisen, men det har vært antydet at den billigste M-Byte med tohjulsdrift og et batteri på rund 70kWh vil komme på rundt 45.000 dollar.

– Det jeg kan si er at prisen på en fullt utrustet toppmodell med firehjulsdrift og 95 kWh batteri vil ligge under 100.000 dollar, sier hun."

Blir nok ikke en billig bil dette heller... :(

70 kWh til rundt 45 000$ er vel sånn ca samme som mid range model 3 . Står på venteliste på begge fra dag 1 . Mest praktisk hadde vært BYTON men det er for lenge til .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Electric cars in Norway

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 38
    • Vis profil
Sv: Hvor sannsynlig er det egentlig at Byton vil levere en eneste kundebil?
« Svar #16 på: ſøndag 18. November 2018, klokken 16:13 »
Tipper Byton sin første bil blir endel dyrere enn hva vi har regnet med. Men jeg er optimist👍

versys

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 22
    • Vis profil
Sv: Hvor sannsynlig er det egentlig at Byton vil levere en eneste kundebil?
« Svar #17 på: Fredag 30. November 2018, klokken 23:36 »
Ser ut som de er et stykke unna produksjon. Inge egen drivlinje, og en skjerm som viser......ingenting(reklame)
https://electrek.co/2018/11/29/byton-m-byte-electric-suv-test-ride-large-screen/

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4817
    • Vis profil
Hvor sannsynlig er det egentlig at Byton vil levere en eneste kundebil?
« Svar #18 på: Mandag 24. Desember 2018, klokken 15:06 »
Vet ikke hva situasjonen var i Tesla i 2006.

Hadde de over 1000 ansatte, egen fabrikk, kontorer med ansatte på tre kontinenter, kjørende prototyper på to modeller (M og K byte) og stor reservasjonsbase?

Jeg synes Byton er spennende og skiller seg fra andre produsenter på en overbevisende måte. De har mye høy kompetanse både fra Tesla og BMW og ikke minst mye softwarekompetanse samt et tiltalende design.

De har mange hindre de må forsere for å klare det, men jeg heier på dem.

https://www.tv2.no/a/10046447/
« Siste redigering: Mandag 24. Desember 2018, klokken 15:13 av knut.aulie »

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4049
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Hvor sannsynlig er det egentlig at Byton vil levere en eneste kundebil?
« Svar #19 på: Mandag 24. Desember 2018, klokken 19:12 »
Vet ikke hva situasjonen var i Tesla i 2006.
Da lanserte de vel Roadster for salg. Men er enig. Byton er spennende og virker gjennomtenkte. Forskjellen er at Byton møter en dominerende etablert aktør + flere etablerte merker som begynner å komme i gang, og flere nykommere (f.eks Nio) som er direkte konkurrenter. Dvs de må levere ekstremt bra for å komme inn på markedet.
Model X 100D 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)

knut.aulie

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4817
    • Vis profil
Sv: Hvor sannsynlig er det egentlig at Byton vil levere en eneste kundebil?
« Svar #20 på: Tirsdag 25. Desember 2018, klokken 16:10 »
...Forskjellen er at Byton møter en dominerende etablert aktør + flere etablerte merker som begynner å komme i gang, og flere nykommere (f.eks Nio) som er direkte konkurrenter. Dvs de må levere ekstremt bra for å komme inn på markedet.
Det tror jeg er positivt. Det trengs konkuranse for å drive utviklingen. Det er mye mer spennende løsninger fra de nye aktørene sett i forhold til hva de etablerte kommer med.

Det er nok flere av de nye som ikke klarer å etablere seg som en levedyktig produsent. Men jeg har bedre odds for Byton enn for Lucid og Farraday. Rivian har jeg også tro på. Og for øyeblikket så har jeg faktisk stigende tro på VW også .

turfsurf

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 4049
  • For en elektrisk fremtid.
    • Vis profil
Sv: Hvor sannsynlig er det egentlig at Byton vil levere en eneste kundebil?
« Svar #21 på: Tirsdag 25. Desember 2018, klokken 17:08 »
Det er nok flere av de nye som ikke klarer å etablere seg som en levedyktig produsent. Men jeg har bedre odds for Byton enn for Lucid og Farraday. Rivian har jeg også tro på. Og for øyeblikket så har jeg faktisk stigende tro på VW også .
Kan ikke annet enn å si meg enig i dette. Spennende tider for bilfabrikanter de neste ti årene...
Model X 100D 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Perl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Perl White S 85 2013 (Beta)