Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Venteliste nr

Startet av moby666, søndag 15. juli 2018, klokken 17:47

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Wow! Så det var 7360 (736X) for 5 dager siden, og nå 7900. Ca 550 nye reservasjoner på 5 dager!
Hvis 400 av disse har betalt er det vel ca 5500 reelle i køen!
Tesla Model Y                         2021-

tornaldo

Tipper antall bestillinger kommer til å få en boost igjen når pressebiler kommer til landet i november/desember, og det blir gjort en del tester. Blir vel fort like lang kø som for Kona, om ikke lenger. Selv om bagasjerommet ikke er all verden, har e-Niro såpass bra bakseteplass, at den rommer enkelt en familie med to barn. Hvis man hiver på en skiboks på taket, har man sannsynligvis plassen man trenger for ferieturen for fire.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Limodriver

Bagasjerommet i eNiro er vesentlig bedre enn i Kona. Forskjellen er tilstrekkelig til at det vil være greit for de fleste formål, men Kona er såvidt lite at det kniper bare en skal ha med seg en bag og noen handleposer.

arthur

Litt underlig da at "TeslaBjørn" viste frem bagasjerommet i en Niro on en Kona og vel kom frem til at forskjellen var overraskende liten eller er det noe jeg har gått glipp av her eller misforstått? Har riktignok bare eid en Kona noen få dager, men ble litt overrasket over størrelsen etter alle kommentarer og innlegg om hvor lite det var. Familiebil, nei absolutt ikke, men det har vel heller ingen prøvd å selge den som.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

geear

Han målte de ganske grundig, og endte vel med 70cm dybde på Kona og 75 på Niro. Konklusjonen er vel at mesteparten av den ekstra lengden på bilen er i kupéen, hvor det er betydelig bedre plass mellom forseter og bakseter. Vet ikke hvor stor forskjellen var om man fjerner gulvet og alt det, men det har han også dekket i den der sammenligningsvideoen han har..

Joltus

Men Niro har da over 100 liter større bagasjerom?

Hvis man blir positivt overrasket i er størrelsen på kona sitt bagasjerom så har man etter min mening hatt relativt lave forventninger....

arthur

Hva med å ta en kikk her så får du nokså gode svar på dette;


https://www.youtube.com/watch?v=XvaQiFRPNd0
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Joltus

Man kan jo da lure på hvordan de måler over 100liter større bagasjerom i Niro...............

Syns det ser lite ut på Niro gitt. Kona syns eg var svært lite når eg prøvde den i helgen. I forhold til leafen. Hadde håpt niro sitt var enda litt større en Leaf. Noe særlig mindre enn i leafen er nesten ikke vits.

Limodriver

Sitat fra: Joltus på mandag 24. september 2018, klokken 20:14
Man kan jo da lure på hvordan de måler over 100liter større bagasjerom i Niro...............

Syns det ser lite ut på Niro gitt. Kona syns eg var svært lite når eg prøvde den i helgen. I forhold til leafen. Hadde håpt niro sitt var enda litt større en Leaf. Noe særlig mindre enn i leafen er nesten ikke vits.

Etter det jeg har lest har Niro større bagasjerom enn Leaf (ca 100 liter større)

Trond.m

#114
OT, men for å kommentere siste innlegg. Nye Leaf har veldig bra bagasjerom og Niro er neppe i nærheten av det. Dybden i Leaf sitt bagasjerom gjør at du lett får plassert 4 stk 16 toms vinterhjul stående uten å ta bort hattehyllen. Det vet jeg ikke om andre biler i klassen som klarer. Zoe klarer nesten det sammen men da må hattehyllen tas ut og baksetet vippes litt fram. Nå er det vel kanskje ikke vinterhjul man frakter mest på, men det sier noe om størrelse og dybde. For å få med 4 vinterhju i Kona så blir jo hele kupeen fylt opp  ;) Niro er forhåpentligvis noe bedre.

Joltus

Ifølge offisielle tall så har jo Niro større bagasjerom enn leaf. Sammenligningen med leaf blir jo faktisk gjort i den siste info meldingen vi fikk....

Ikke 100 liter da. Hvor limo har det tallet fra vet ikke eg. Men da er isåfall bagasjerommet tett opp mot de større stasjonsvognene..... Neppe.

Men det ser vitterlig ikke slik ut på videoen til Bjørn.

Og noe særlig mindre enn leaf,da blir det litt skuff.

Troald

Jeg hentet 4 voksne med bagasje (2 store kofferter og noen småvesker) på flyplassen for et par helger siden. Bagasjerommet i Leafen slukte dette. God dybde på Leafen. Håper derfor Niro kommer med noe tilsvarende, Kona er derimot en småbil og ingen familiebil.
Renault Zoe ZE40 Life mars 2017
Nissan Leaf 40 LE april 2018

Trond.m

Fant denne informasjonen i et tidligere innlegg. Så vidt jeg vet har vel Niro et rom under selve bagasjerommet, så dette er sikkert med i beregningen, selv om det er vanskelig å utnytte plassen.

Den europeiske standarden for bagasjeromsvolum måles etter en norm som kalles VDA – Verband der Autoindustrie. Målemetoden består i å plassere klosser med målene 20x10x5 cm (1 liter) i bagasjerommet etter faste regler. Alle rom, også skjulte rom som for eksempel under bagasjeromsgulvet, er med i målingen. Klossene plasseres helt opp til toppen av bakseteryggen

Joltus

Haha! Rimelig håpløst i så tilfelle!

Dieseldyret

Sjekk heller videoen der Teslabjørn tester størrelsen på bagasjerom i Niro med å legge inn et antall kofferter og vesker/bager. Bagasjerom er helt klart mye større i Niro enn i Kona. En ting er antall liter (ca 100 mer enn Kona) , men det som virkelig utgjør noe i praksis er at man har de nødvendige ekstra cm i alle retninger slik at man feks kan få inn noen store kofferter. Skal jo ikke fylle bagasjerommet med vann heller...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA