Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018.26

Startet av o.b.lix, søndag 15. juli 2018, klokken 11:52

« forrige - neste »

o.b.lix

Kom ny software i natt.

Var minor bugfix, men ut fra det jeg kan lese meg til, er en av de bugfix at x-mas showet virker igjen på model X, det virket visst ikke på 2018.24.1

Fikk forresten nye kartet dagen før.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Øggen

Fikk den no. Trudde det va komt ny feature, men......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

...

#2
...

Anders Heibø

Håp om at bilen ikke bråbremser så mye på denne i forhold til 2018.24.1? I så fall må jeg svinge innom ett servicesenter på veien hjem...
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

o.b.lix

Sitat fra: Anders Heibø på mandag 16. juli 2018, klokken 23:31
Håp om at bilen ikke bråbremser så mye

Merker ingen forskjell. Er verst i tunneler.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

morpheos

Etter at jeg fikk .26 så trigges alarmen på min TMX konsekvent 4-5 min etter at jeg låser bilen uten at jeg er i nærheten. Skjer hver gang. Må disable alarm for at det ikke skal skje, og den defaulter til alarm på hver gang. Flere som har opplevd dette?

spirrevipp

Sitat fra: morpheos på tirsdag 17. juli 2018, klokken 20:51
Etter at jeg fikk .26 så trigges alarmen på min TMX konsekvent 4-5 min etter at jeg låser bilen uten at jeg er i nærheten. Skjer hver gang. Må disable alarm for at det ikke skal skje, og den defaulter til alarm på hver gang. Flere som har opplevd dette?

Jeg opplevde at alarmen gikk i ett sett på Horten-Moss ferja i går. Antok at det var pga mer bevegelse i båten enn vanlig (har tatt ferja mange ganger før uten at alarmen utløses), men man kan jo begynne å lure. Alarmen defaulter til på hos meg også, har ikke sjekket i manualen om det er slik det skal være. Har ikke opplevd at alarmen går når bilen står parkert ellers (fikk .26 lørdags kveld).
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

morpheos

Her går alarmen i ett, bevegelse eller ikke. Får ringe SC og høre, får vel time en gang i november

spirrevipp

Så forøvrig et innlegg på TMC hvor Tesla support hadde sagt til en kar at insekter/fluer og tomme plastikkflasker(!?) kunne løse ut alarmen, kan jo være verdt en sjekk selv om det høres noe drøyt ut.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Øyvind.h

I en lukket kupé med avslått ac går temp kraftig opp. Da kan det smelle høyt i plastflasker pga trykk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Radon

Alarmen gikk tilsynelatende uten grunn hos meg også på denne oppdateringen. Jeg har ikke enablet alarmen selv og det er første gangen den har gått siden jeg fikk bilen i desember 2017.

Anders Heibø

Har noen sjekket om cabin overheat protection er på samtidig som alarm? Foreløpig er vel ikke det mulig annet enn på PreAP biler uten alarm pakken men om det har skjedd en glipp der kan det utløse alarmen? Er utrolig irriterende at det ikke går an å ha på begge deler og det burde være mulig å programmere inn at følere forventer kaldere luft når ac går
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

CaZpaH

#12
Lastet inn 2018.26 i dag på min model x.

Siden har autopilot ikke fungert og får feilmelding: «park assist unavaliable» når jeg starter bilen. Skal prøve en shut down og se om en reboot gjør susen.

Oppdatering:

Shut down i 2 min fikset det. Tipp topp her nå :-)
Nåværende: 2021 Tesla Y LR AWD
Nåværende: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Runaraa

Sitat fra: morpheos på tirsdag 17. juli 2018, klokken 20:51
Etter at jeg fikk .26 så trigges alarmen på min TMX konsekvent 4-5 min etter at jeg låser bilen uten at jeg er i nærheten. Skjer hver gang. Må disable alarm for at det ikke skal skje, og den defaulter til alarm på hver gang. Flere som har opplevd dette?

Yessir!

Hadde til og med lestom dette. Men hentet noe i bilen nå, rakk akkurat å komme inn før alarmen gikk. Defaultet til alarm on og intrusion on. Er vel det siste som trigger alarmen.

Fikk også varsel på app tidligere om at alarm gikk, men da hørte jeg ingen sirene.

Håper dette fikses snart. Klarer garantert ikke å huske å sette alarm til off hver eneste gang jeg er i bilen...

THE

Med to fergeturer hver eneste dag, så er denne endringen med alarm og tilt/intrusion på hver gang bilen startes veldig upraktisk.

Håper det fikses i neste oppdatering. Husker jo ikke å deaktivere alarm hver gang jeg stanser bilen, men nå vet jeg i alle fall hvordan alarmen høres ut.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA