Sandnes - Larvik med 30kwh Leaf - ladestopp

Startet av casall, tor 12. jul 2018, kl. 10:00

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: tanumfr på tor 26. jul 2018, kl. 19:07
Hmm, blir nesten litt skeptisk med tanke på strekningen Valle - Kvitseid på 105km med 1700 høydemeter.. Kan ta til Åmot på 78km, men fortsatt 1400 høydemeter..

1700 høydemeter vil nok dra ca. 9kWh så da er rekkevidden på din 30kWh som en gammel 24kWh med 82% igjen på batteriet sånn circa. Jeg ville vært skeptisk til 105km om sluttpunktet lå på 1700m, men siden du skal ned igjen blir det neppe noe problem. Men lad godt opp først.-
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

casall

Ja, skal opp til litt over 900 fra Valle på rundt 300 tror jeg. Så ned igjen, så opp igjen mot Kviteseid tror jeg. Strava sier totalt 1700 høydemeter

casall

Pleier greenrace stemme brukbart med tanke på høydeprofil? Ser mindre skummelt ut der enn på Strava :)

pilotpirx

Sitat fra: tanumfr på tor 26. jul 2018, kl. 20:43
Pleier greenrace stemme brukbart med tanke på høydeprofil? Ser mindre skummelt ut der enn på Strava :)

Som nevnt Pizza en annen plass: det ser ikke ut at greenrace ta hensyn til tunneler eller bruer. Har du Ike det, virker de resultatene plausibel.

EV-FTW

Kjørte fra Seljord til Valle, og var ikle noe problem overhodet. Over fjellet, ned i Dalen opp på andre siden. Over fjellet og ned i Valle.

Startet med 100 prosent i Seljord, og hadde vel godt 30 prosent igjen i Valle.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

casall

Takk for svar alle. Går da ut ifra at ikke varmen på batteriet blir noe værre av å kjøre over fjellet enn kysten, og at det bare evt går ut over lade hastighet

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA