Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reise til Danmark med Nissan Leaf 2018

Startet av Dr.Nelson, torsdag 01. mars 2018, klokken 20:36

« forrige - neste »

Dr.Nelson

Hei.
Enda ikke kjøpt meg en elbil, men er det reelt med ferie til Danmark med elbil? Er det virkelig så galt med denne rekkeviddeangsten?

Jeg har foreløpig bare prøvekjørt tesla model s og egolf, men liker den nye leafen

samohT

Jeg har vært i Danmark med en 22Kw Bmw i3 nå nettopp. Brukte hovedsaklig bare 2 ladere jeg og det var i Hjørring og en i Aalborg v Bilka.
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020

samohT

Det er igrunn kun ett problem hvis man kan kalle det et problem i Danmark og det er det faktum at man betaler pr Kw og ikke pr minutt.
Ergo så er ladeplassene opptatt lenger enn her hjemme.

Møtte en Nordmann i Hjørring som ladet en Leaf på hurtiglader. Når jeg kom sto det 80% ladet på stolpen og jeg antok at han straks var ferdig.
Nå viste det seg at han var uhyre solidarisk og avbrøyt sin lading slik at jeg fikk ladet 15 minutter.
Han hadde planer om å lade 1 time til. Å stå å vente 1 time i kø for å lade er små-kjedelig.
Bmw i3 2016-solgt
Kia Soul 30Kw 2018-solgt
Tesla mod3 Sr+ 2020


Trekkoppbil

Det kan være greit å bestille seg CLEVER Fri laddkort i god tid: http://elbilwiki.no/index.php/Betalingslosninger

Det finnes gamle tråder om reise til Danmark: http://elbilwiki.no/index.php/Utlandet:Danmark

Panduck

To av Clever laderene vi stoppet på, var kun CCS. Husk på filtrere vekk så disse ikke kommer opp i søket ditt. Installer easypark og skaff deg oversikt over hvor e-on ladere er, det er ikke like enkelt å finne på mobil som det clever er, og det er et godt alternativ. Hva enn du gjør, IKKE bruk Plugsurfing til å betale for cleverlading, det blir dobbelt så dyrt som cleverkort.

Vollis47

Har gjort et nytt forsøk på eons ladere i Skagen senrum ved å bruke easypark. Sist var i april. Det viste seg vanskelig, men etter et par feilforsøk fikk jeg det til. Når en taster inn koden for lading, betaler en samtidig for parkeringen. Lada i en time og fikk inn noen prosent, men blei ikke belaste for dette.

I Fredrikshavn skulle vi prøve Clever Fri, som jeg hadde fått fra Sverige. Fikk melding om at kortet ikke var autorisert, så jeg måtte ringe kundeservice. Etter mye om og men fikk han startet ladingen for meg. Etter litt lading måtte jeg ringe tilbake for å avslutte og få kabelen fri. I løpet av noen timer hadde de fått ordnet autorisasjonen av kortet, for neste hurtiglading gikk greit.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

AppleKnocker

Null problem. Det er lite elbiler i DK sammenlignet med Norge, og dermed lite kø på ladere.

Kjøp overgang for å lade på dansk stikk (ikke samme som i Norge) og lei et hus/bo på hotell med lademulighet.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Jeronan

If you haven't bought anything yet and you dead set on the Nissan Leaf, I would NOT buy the 2018 one, but wait till next month when pretty much certainly the 2019 version will be revealed with the new 60kWh active cooled battery pack from LG Chem! Pre-orders usually go up right after with expected delivery somewhere early 2019.


RAPIDGate with the 2018 Nissan Leaf has really blown up into Nissan's face right now due to summer holiday and the high temperatures. There were a lot of very angry 2018 Leaf owners who were stuck at fast chargers for up to two and half hours due to restricted charge speeds!
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA