Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Modifisere vindusspylerne?

Startet av koltor, fredag 17. november 2017, klokken 07:59

« forrige - neste »

rth

Sitat fra: koltor på tirsdag 28. november 2017, klokken 19:33
Sitat fra: Viks på fredag 17. november 2017, klokken 08:50
Sitat fra: koltor på fredag 17. november 2017, klokken 07:59

Har du, eller noen andre, justert dysene? Forsøkte i dag med en tynn stift, men selve dysen virker rimelig urokkelig. På undersiden var det tilsynelatende ikke så mange muligheter heller  :-\

Jeg har resignert når det gjelder spylere. Har prøvd å justere uten hell. Velger å sitte lavt, så ser jeg under "tåka". Blir spesielt ille på salta veier. Bilen er super, men det er en del ting der som jeg ikke hadde forventa av BMW. Vinduspylere er en av dem.

chargedup

Anbefaler også gTechniq G5. Har hatt det på rutene siden bilen var ny, men glemte/orket ikke å ta det på rutene i sommer da jeg tenkte at det ikke var så nøye. Er litt jobb å legge på rutene og man må følge bruksanvisning nøye, men jeg husker at jeg ble kjempefornøyd med resultatet. Etter en stund blir man vant til å ha det på ruten og tenker at det ikke er så mye vits med det, men da vinteren kom måtte jeg bestille en ny flaske med en gang.
Med gTechniq på rutene preller vann av rutene fra 30-40 km/t (vindusvisker blir derfor sjelden brukt) om sommeren. Om vinteren blir rutene noen hakk bedre, ved at man får mindre av de tørre saltflekkene og at spylerforbruket blir noe redusert, skitten har rett og slett vanskeligere for å feste seg.
PS: jeg jobber verken for gTechniq, bilnerden eller noen andre som selger dette, men jeg er kjempefornøyd med produktet, selv om det kun varer i rundt 1 år (2 år ifølge produsent).
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Viks

Sitat fra: chargedup på fredag 01. desember 2017, klokken 09:14
Anbefaler også gTechniq G5...

... kun varer i rundt 1 år (2 år ifølge produsent).

litt off:
2 år er bare oppskryt (for de aller fleste slike midler ikke bare G5). Får en 2-3 måneder uten effektreduksjon og behov for å legge på et nytt lag så er man heldige da.

Autowinder

Enig, Rain-X var borte ila 6-7 uker på sommeren. Holder G5 7 gangeren er det en sensasjon  ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

chargedup

1 år er kanskje å ta litt i, reduksjon i virkningen får man lenge før det. Jeg mener selfvølgelig ikke at jeg beholder den samme effekten hele året, men at ruten er lettere å holde ren de 12`km jeg kjører ila året. Derfor har jeg ikke har hatt noe særlig problemer med "spylervæskefordelingen" og hvite/møkkstriper på ruten før i år, da jeg i sommer glemte å legge på nye lag på frontruten.
Har kun brukt Rain-X på tidligere biler selv. Da hadde jeg samme erfaring som dere med maks et par måneder før jeg måtte legge på nytt og det synes jeg ble for ofte.
Finnes garantert massevis av andre merker som også er minst like bra som G5! Jeg pleier alltid å sjekke på detailersclub forumet før jeg kjøper noe relatert til bilpleie og som med alt annet har folk forskjellige meninger og erfaringer, det ser man også der. Feks: https://www.detailersclub.no/forums/topic/29406-bedre-enn-rain-x/
Akkurat med bilpleie som med selve bilen finnes det ingen "verdens beste bil"  ;)
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

koltor

Sitat fra: Viks på onsdag 29. november 2017, klokken 09:18
Sitat fra: koltor på tirsdag 28. november 2017, klokken 19:33
Har du, eller noen andre, justert dysene? Forsøkte i dag med en tynn stift, men selve dysen virker rimelig urokkelig. På undersiden var det tilsynelatende ikke så mange muligheter heller  :-\

Har faktisk ikke prøvd på i3 siden jeg ikke plages av det. Men nå gikk jeg ut og har sett på de så er det jaggu meg ingen mulighet til å justere nei. Da er det vel det samme som på bl.a. nyere Peugeot der dysene ikke kan justeres...

Hadde bilen inne hos doktoren (Bavaria) i dag for å bytte en høyttaler på garanti, og der fikk jeg bekreftelsen på at det er intet å gjøre med spylerne...
- iX3 reservert
- 2017 i3 Fully Charged (Maraton Edition)
- 2014 F20 116d (ex)

PGS

Det finnes en justering for høyden på dysen på min bil, en 2017 mod. levert november 2016.
Ser men på dysen fra undersiden av panseret, så er det en liten tapp på høyre side av dysen.
Med denne kan man justere høyden, så den treffer litt lenger opp på ruten.
Mine var justert alt for lavt

Se vedlagt bilde, og markering i gult.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

1317142119

Kan bekrefte at den tappen er der på LCI også. Men vær forsiktig ved justering. Det er liten justering mellom å spyle ned på panseret og over taket.

Toalmar

Se der ja. Da er det håp for å få spylevæske litt oppe på vinduet under fart.
Takk for infoen  :+1: :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA