Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan man fortsat bestille e-Golf i Norge?

Startet av individu-el, fredag 06. juli 2018, klokken 22:13

« forrige - neste »

individu-el

....hvis ja: hvad er forventet leveringstid?
I Danmark påstår nogle VW-forhandlere at produktionen af e-Up! & e-Golf er stoppet, og man derfor ikke længere kan bestille den....
(Jeg regner personligt ked at det er uvidenhed eller modvilje fra de danske forhandlere; mon ikke e-Golf FL fortsætter i produktion indtil medio 2020?!).

Cral

Ja. Ventetid er jeg usikker på, men opp mot 8 måneder var det sist jeg spurte.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

pofeet

I Askim kunne jeg få bil i august/september, dog ikke spesialbestilt.

geear

Jeg har en følelse av at de er i ferd med å stoppe salget, at de gjør som ved facelift, bestiller opp en haug med biler og bruker det neste halve året på å selge de ut som kampanje. De har allerede annonsert "lagertømming" (hvilket lager?), med 1.99% rente på lån.

Motorwatt

Har du mer informasjon om lagertømming? 1.99% rente har Møller flere ganger i året, og på flere modeller.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

geear

Var spesifikt e-Golf dette, men jeg husker dessverre ikke hvor det var det dukket opp. Uansett så påstår de at MK8 ikke kommer som elektrisk variant, og leveransene av MK8 er ikke mange månedene unna. Kan selvfølgelig hende de vil fortsette å produsere og selge MK7 e-Golf parallelt, men..

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Motorwatt

Sitat fra: gr på søndag 08. juli 2018, klokken 00:35
Var spesifikt e-Golf dette, men jeg husker dessverre ikke hvor det var det dukket opp. Uansett så påstår de at MK8 ikke kommer som elektrisk variant, og leveransene av MK8 er ikke mange månedene unna. Kan selvfølgelig hende de vil fortsette å produsere og selge MK7 e-Golf parallelt, men..

Vil vel tro at de fortsetter med MK7 e-Golf til nærmere levering av Neo som er ventet i begynnelsen av 2020, Ville vel ikke være smart å ta 18 måneders pause i leveranse av elbiler, så det tror jeg veldig lite på. På 18 måneder kan de sikkert selge minst 20.000 e-Golfer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Lassiiboiii

- Enyaq iV80 Sportline - Bestillt.
- Kia E-Niro - 04.2019
- Nissan Leaf - 06.2014
- E-Golf 2017 - Solgt.

Cral

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Mobileum

Sitat fra: Cral på mandag 16. juli 2018, klokken 07:51
Men du har sykt høy pris...  ;)

Han får det for bilen som markedet er villig til å betale for den. Sykt eller ikke....
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.4


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA