Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Registrering av egenkonverert elbil

Startet av pae_ev, søndag 21. oktober 2007, klokken 21:12

« forrige - neste »

ilmarw

Jeg er enig i det, at man må være registrert for å se avansert. Dermed dukker de vel heller ikke opp i søkemotorer.

ilmar
Polestar i bestilling

cra

Hvis man vile ungå å havne på søkemotorene kan man "ganske enkelt" sette opp en robots.txt på serveren. Alle seriøse søkemotorer respekterer så vidt jeg vet disse. Men passordbeskyttelse av området gjør som regel "samme susen". :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Nå vil vi være tilgjengelig for søk på den åpne delen, men utilgjengelig på en lukket del.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

ilmarw

Det er det som gjør det litt kinkig, mappestrukturen her er neppe slik at hvert forum er en mappe man kan putte en .txt fil i. Men som sagt, krever man registrering for i det hele tatt å kunne se på avansert, så bør det ikke dukke opp.

ilmar
Polestar i bestilling

cra

robots.txt fungerer slik at man legger EN fil på serveren, i rot-mappa, og i denne definerer man opp hvilke områder på siten som skal kunne nås og ikke. Det skal ikke være nødvendig med en fil i hver mappe. (Jeg er ikke noen ekspert på robots.txt-filer, bare så det er sagt, men jeg har fjusket litt i faget). Se f.eks. denne for hvordan det skal gjøres: http://www.javascriptkit.com/howto/robots.shtml
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Jo, men vi vil jo ikke lukke alt. Og siden alle forum går gjennom samme php-scriptet er dette i praksis veldig vanskelig å få til, jeg har i hvert fall gitt opp i et annet forum jeg driver, og krevd at folk er registrerte. Det har aldri dukket opp på google.
Polestar i bestilling

-rm

hrmf.. misfornøyd med fem-innleggs-regelen. er det noen steder dedikert til spam? Leker med tanken på å konvertere bil ja :)

Lars C. Krogenæs

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA