Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelser?

Startet av Model3-Tromso, tirsdag 10. juli 2018, klokken 09:35

« forrige - neste »

Model3-Tromso

I ulike diskusjoner kloden rundt skrives det om forsinkelser. Noen som vet noe? Har forhandlerne endret sine budskap?

chargedup

Har vært diskusjoner rundt at det muligens skorter på signature hovedlys (standard på HSE og FE), men  det har ikke kommet noen offisielle uttalelser. Jeg har ikke fått utsettelse (enda, har heller ikke mast på forhandler), men jeg har heller ikke bestilt signature lys. Ser ryktene går både her, på facebook og på utenlandske forum om at noen har fått forsinket levering ift opprinnelig levering.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

Pilot

Forhandlere antyder at et skip ankommer 17.8., men det er uklart hvilke biler som er på skipet (S, SE, HSE eller FE).

daktari

Det er bare et par uker siden jeg fikk høre at min HSE launch ed skulle ankomme Brevik havn 10. Aug. Så 4 uker klargjøring. De har hele tiden sagt aug/sept.

Det lille jeg leste om forsinkelser handlet også om flytting av kapasitet til bl.a. Nederland.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Nordlands

Sitat fra: chargedup på tirsdag 10. juli 2018, klokken 10:40
Har vært diskusjoner rundt at det muligens skorter på signature hovedlys (standard på HSE og FE), men  det har ikke kommet noen offisielle uttalelser. Jeg har ikke fått utsettelse (enda, har heller ikke mast på forhandler), men jeg har heller ikke bestilt signature lys. Ser ryktene går både her, på facebook og på utenlandske forum om at noen har fått forsinket levering ift opprinnelig levering.
Regner med du mener Matrix lykter - både Premium lykter som er standard på SE og Matrix lykter som er standard på HSE og FE har "signature" kjørelys.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

ervil

Tror at mange kommer til å få seg en liten skuffelse snart. Bilen min skulle vært produsert 5/7 og ankommet Norge 3/8. Bilen ble låst for endringer i begynnelsen av juni.
Ringte forhandler på fredag for å forsikre meg om at bilen var i produksjon og fikk beskjed om at bilen hadde fått ny produksjonsdata og ankommer først i slutten av september. De hadde ikke fått noen info om dette selv bortsett fra at deres egne demobiler var blitt forsinket. Disse skulle ha ankommet i juni, men ingen biler hadde kommet ennå.
Forhandlerne må aktivt inn i systemet for å sjekke datoene for hver enkelt bil - de får ingen varslinger fra systemet.

AJ82

Sitat fra: ervil på tirsdag 10. juli 2018, klokken 12:49
Tror at mange kommer til å få seg en liten skuffelse snart. Bilen min skulle vært produsert 5/7 og ankommet Norge 3/8. Bilen ble låst for endringer i begynnelsen av juni.
Ringte forhandler på fredag for å forsikre meg om at bilen var i produksjon og fikk beskjed om at bilen hadde fått ny produksjonsdata og ankommer først i slutten av september. De hadde ikke fått noen info om dette selv bortsett fra at deres egne demobiler var blitt forsinket. Disse skulle ha ankommet i juni, men ingen biler hadde kommet ennå.
Forhandlerne må aktivt inn i systemet for å sjekke datoene for hver enkelt bil - de får ingen varslinger fra systemet.

Hvilken versjon er dette?
Noen som har mer info ang matrix lys og forsinkelse? Ser det blir diskutert på et engelsk forum også, men lite konkret info.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

JaguarPace

Min HSE ble låst på endringer i Juni hos Sandven i Bergen, med bekreftet levering tidlig i September.
Jeg ringte de i dag for å høre status, siden det er versert diverse rykter siste dagene. Jeg fikk bekreftet min mistanke, og bilene min var åpnet opp igjen for endringer. Den har fått endret leveringsdato X-antall ganger siste ukene internt hos Jaguar, og ligger foreløpig med Oktober levering. Håper virkelig  at den kommer tilbake til September. De håpet å kunne gi kunder endelig bekreftelse på leveringsdatoer tidlig i August.

Men ikke så gale at det ikke er godt for noe, og jeg fikk gjort en ønsket endring den egentlig var låst for. ;)
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

bmw2002

Tror det er flere ulike ting som skjer her. Vi som hadde tidlig produksjon (juni), har nok fått produsert biler. Men disse står på fabrikken i påvente softwareoppgradering. Det er i allefall beskjeden angående min bil.

Stikkkontakt

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 11. juli 2018, klokken 19:46
Tror det er flere ulike ting som skjer her. Vi som hadde tidlig produksjon (juni), har nok fått produsert biler. Men disse står på fabrikken i påvente softwareoppgradering. Det er i allefall beskjeden angående min bil.

Min bil er forsinket i produksjon med en mnd. Men er ikke så mye forsinket i levering siden den planlagte softwareoppdateringen nå vil være unnagjort før bilen sendes avgårde.

Tellus

Noen med matrix lys som får bil til Drammen i august overhodet ?

4Matic Fanatic

Jeg var innom Nardo Bil i TRD i dag - bestilte en S i mars, salgsdude'n viste meg i ordresystemet deres at den nå var tildelt produksjonsdato 5. oktober, med siste mulige endring 15. september.
Så foreløpig er det ingenting som tyder på endringer her, han sa det var litt forsinkelser på de første bilene pga sw-oppgraderinger, men senere produksjon ville være ferdig med dette på plass - ca en måned fra prod til utlevering måtte man regne med.

Så får vi se da - november har vært estimatet fra jeg signerte så holder dette er jeg fornøyd.

(De har en Corris Grey First Edition stående i butikken nå, var et par innom og så på den, jeg mener jeg hørte mars 2019 nevnt, om de bestilte nå)

Prof. Proton

Hei, noe nytt her? Ingen info fra Jaguar og/eller Motorpool (som vanlig)  :(

daktari

Insignia kjenner ikke til forsinkelser i produksjonen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ØRA

Fikk nettopp vite at min First Ed.  bestilt 8 januar med tidligere forventet levering medio august nå er estimert ca 1 mnd senere, så ca medio september.
Håper det ikke blir senere......

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA