Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinkelser?

Startet av Model3-Tromso, tirsdag 10. juli 2018, klokken 09:35

« forrige - neste »

Tellus

Sitat fra: daktari på torsdag 26. juli 2018, klokken 08:46
Insignia kjenner ikke til forsinkelser i produksjonen.

Da snakket du nok med feil person. Hele produksjonsplanen er stokket opp på grunn av mangel på matrix lys. Min bil fikk endret status fra ankomst Drammen første halvdel august til å være ferdig produsert i slutten av august.

Ingen ting er bekreftet dog.

Slik det ser ut nå er jeg heldig hvis jeg får bilen innen utgangen av september.

fonberg

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 11. juli 2018, klokken 19:46
Tror det er flere ulike ting som skjer her. Vi som hadde tidlig produksjon (juni), har nok fått produsert biler. Men disse står på fabrikken i påvente softwareoppgradering. Det er i allefall beskjeden angående min bil.

Synes det høres rart ut om de ikke kan sende bilen og gjøre SW-oppdatering hos forhandler.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på torsdag 26. juli 2018, klokken 09:14
Sitat fra: daktari på torsdag 26. juli 2018, klokken 08:46
Insignia kjenner ikke til forsinkelser i produksjonen.

Da snakket du nok med feil person. Hele produksjonsplanen er stokket opp på grunn av mangel på matrix lys.

Mangelen på Matrix skyldes ikke lav produksjonskapasitet hos leverandøren, men at JLR har sendt lyktene i retur pga at de ikke holdt JLRs kvalitetskrav. Det er derfor ingen grunn til å tro at denne mangelen blir et problem på sikt.

Eoniq

Det som irreterer meg er at jeg bestilte HSE launch Edition i tro på at vi som bestilte LE skulle få bilene først(stilte spesifikk spørsmål om dette når jeg bestilte i februar og fikk bekreftende svar), nå ser det jo ut som om de som ikke bestilte de låste FE konfigurerte I-Pace, får bilene før meg. Mye utstyr på LE jeg hadde klart meg uten og så kunne jeg byttet det ut med ASR og Adaptiv Dynamics. Men nå er det for sent, ombestiller jeg nå så får jeg ikke bilen før i mars.

GreenBeHH

Her er jeg i nøyaktig samme situasjon. Bestilte HSE Launch Edition i tro om at dette var introduksjonspris og tidlig levering. Og, ønsker samme tillegg. Jeg tar nok kontakt med min selger og hører mer om muligheter uten at forsinkelsen blir større en den ser ut å være nå.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

geear

Dinside for tre timer siden:

"De første bilene kommer til Norge i Juli/august. Jaguar lover også at alle de 1.320 interessentene som har satt seg på liste vil få biler innenfor denne tidsrammen. Nye kunder og interessenter beveger seg ut i september."

https://www.dinside.no/motor/det-er-bare-a-glede-seg/70052091#_ga=2.142626165.1361791676.1532974287-751510708.1532974287

AJ82

Sitat fra: gr på tirsdag 31. juli 2018, klokken 15:01
Dinside for tre timer siden:

"De første bilene kommer til Norge i Juli/august. Jaguar lover også at alle de 1.320 interessentene som har satt seg på liste vil få biler innenfor denne tidsrammen. Nye kunder og interessenter beveger seg ut i september."

https://www.dinside.no/motor/det-er-bare-a-glede-seg/70052091#_ga=2.142626165.1361791676.1532974287-751510708.1532974287

Det hørtes merkelig ut... Mener de at stort sett alle vil få biler i løpet av de neste månedene? Her tror jeg det må være en kommunikasjonsfeil.

A.J.
- 2022 Mercedes EQE 43 AMG
- 2022 Kia EV6
- 2024 Volvo EX90 (i bestilling)
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

Pilot

+2 mnd forsinket FE sier forhandleren. Kjipt.

Stikkkontakt

Mer og mer som tyder på at Jaguar gjennomgår "Production hell". Virker utrolig amatørmessig og lite kundevennlig. Den mer eller mindre totale mangel på informasjon både lokalt og sentralt hos JLR er også alt annet enn tillitsvekkende..

Tellus

Slik jeg forstår deg har dette ingen ting med produksjonsproblemer å gjøre.
Det er manko på matrix lys og sorte listedetaljer grunnet at folk har bestilt en langt større andel HSE og ikke minst FE enn antatt.
I tillegg blir nå Nederland prioritert foran andre markeder pga varslet omlegging av skatte/avgiftsnivå fra årsskifte.
Er du nederlender og bestiller I-Pace i dag tipper jeg du fortsatt kan få levering dette halvåret.

Stikkkontakt

Sitat fra: Tellus på onsdag 01. august 2018, klokken 16:24
Slik jeg forstår deg har dette ingen ting med produksjonsproblemer å gjøre.

Mangel på deler til å bygge bilen med er da i aller høyeste grad et produksjonsproblem? Så lenge de ikke klarer å sette sammen og levere et ferdig produkt til kunden har de et produksjonsproblem. Uavhengig av årsak.

Frank_M

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 01. august 2018, klokken 16:32
Sitat fra: Tellus på onsdag 01. august 2018, klokken 16:24
Slik jeg forstår deg har dette ingen ting med produksjonsproblemer å gjøre.

Mangel på deler til å bygge bilen med er da i aller høyeste grad et produksjonsproblem? Så lenge de ikke klarer å sette sammen og levere et ferdig produkt til kunden har de et produksjonsproblem. Uavhengig av årsak.

var som jeg har skjønt problemer med matrix-lyktene som ikke hadde ønsket kvalitet fra underleverandør... det ble relativt kjapt løst. Det som nok har størst betydning for utsettelssen jeg også er rammet av er at et marked (NL) har blitt prioritert over andre pga. kommende skatteendringer. Så JLR har gjort et bevist valg med å gi et marked prioritet, noe som gir irritasjon og misnøye i de andre markedene da de må "betale" for valget med utsettelse på 1-2 måneder.
Har aldri opplevd å få forsinkelse i denne størrelsesordenen når jeg har bestilt bil før... den forrige ble levert før lovet.
Jaguar markedsføres som et premiummerke, men har dessverre ikke merket noen premiumfølelse så langt i alle fall... må selv innhente informasjon om ny leveringsdato fra forhandler, utsettelser og nedprioriteringer av ordren ved å prioritere andre markeder. Ikke bra. Er min første Jaguar... kanskje blir det med denne? Avhenger av hvordan både JRL og forhandler opptrer framover. Det er i alle fall gode rom for forbedringer!
--
2018 Jaguar I-pace HSE

Tellus

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 01. august 2018, klokken 16:32
Sitat fra: Tellus på onsdag 01. august 2018, klokken 16:24
Slik jeg forstår deg har dette ingen ting med produksjonsproblemer å gjøre.

Mangel på deler til å bygge bilen med er da i aller høyeste grad et produksjonsproblem? Så lenge de ikke klarer å sette sammen og levere et ferdig produkt til kunden har de et produksjonsproblem. Uavhengig av årsak.

Det blir vel akademisk diskusjon om hva produksjonsproblemer er. Ingen ting tyder på at Jaguar har problemer med å produsere biler. Derimot mangler de deler til å produsere en ønsket rekkefølge. Istedet produseres det nå samme antall biler, men i en annen rekkefølge.

I tillegg så prioriteres altså biler til Nederland foran andre land.

LittleHammer

Har selv S uten matrixlys eller sorte lister, men min ble også utsatt to måneder.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

fantonsen

#29
Samme her... Men "bare" 1 1/2 måneds forsinkelse her...
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA