Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

innvendige mål bagasjerom

Startet av RazAquato, mandag 09. juli 2018, klokken 10:26

« forrige - neste »

RazAquato

Heisann.
Har nylig bestilt en Ioniq, men begynner nå å lure på om jeg får plass til bikkja i bagasjerommet..)

Har forgjeves forsøkt å finne nøyaktige mål (antall liter sier meg fint lite, da høyden ikke er så farlig), så lurte på om noen kunne tatt innvendige mål av bagasjerommet?

Det nærmeste jeg kom var innvendig mål på Ioniq Hybrid, ref. bilde, men forstår at denne har betydelig større plass.

kentroger1

#1
Hei

Jeg har Herkules Falcon Small Hundebur som er 54,5cm i høyde/Bredde og 73,4 i lengde i bunn(skråner litt i toppen så der er den maks 60cm tror jeg). Når jeg prøvde det i bilen før jeg bestemte meg for å bestille, så gikk det akkurat med noen cm klaring til bjelken som går tvers over bakruta.

Noe mer er det ikke plass til, med mindre du får spesiallaget til bilen. Er noen som har fått gjort det har jeg sett.

Har ikke fått testet det i praksis ennå, siden jeg fortsatt venter på bilen, men den får jeg i slutten av august.

Se også denne tråden: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=34186.0

Den røde Ioniq'en med hundebur er mine bilder av når jeg testet bilen.
2019 Hyundai Ioniq EV Rød

tuono

#2
Er det ikke bare å kjøpe en mindre hund? Eller vaske den du har på 90 grader?

Men sånn seriøst: Du får nok tips og råd om du oppgir størrelse/rase. På hunden... Er mange her og på FB-gruppa som har satt inn diverse hundebur i bilen. Om du søker på hund i forumet (hvitt felt oppe til høyre) så kommer det opp en masse info.

RazAquato

#3
Takker så mye for svar.

Kjøteren er i dag ca 62cm i høyde og 75-80cm i lengde.. Rasen er Dogo Canario (Typ. schæfer-størrelse men en del bredere og mer muskler)
så tanken er å bare ha han direkte i bagasjerommet uten bur; men med gitter mellom bagasjerom og bakseter)..

Men da forstår jeg det er +70cm i dybde innover i bagasjerommet, så da høres det ut som om dette går greit, bare han ligger litt buet  :)

kentroger1

Stor og fin hund:-) Setter du opp gitter på bakseterygge tror jeg det skal gå veldig bra. Hunden skal nok kunne legge seg ned uten at det da blir trangt og ubekvemt, og også sitte helt inntil bakseteryggen.

Tror nok fra bakseterygg til bakluka stemmer det nok bra med 94,5cm slik som hybriden er oppgitt til. Samme gjelder nok bredden. Høyden er vel fort 7-8cm lavere fordi gulvet er høyere pga batteripakken.
2019 Hyundai Ioniq EV Rød

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA