Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjør Oslo-Trondheim med superelbilen Tesla Roadster!

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 13. september 2011, klokken 14:38

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

På QXL kan du nå (frem til 18. september 2011 kl 23.00)  legge inn bud på kjøring av Tesla Roadster mellom Oslo og Trondheim:
http://www.qxl.no/pris/alt-det-andre/oevrig/kjoer-oslo-trondheim-med-superelbilen-tesla-roadster/v/an655201808/



Lars C. Krogenæs
(som ikke har noe med auksjonen å gjøre)
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Lunde

Kjører du pent og kun lader på 16A enfas kan det la seg gjennomføre på under et døgn. Høres ut som en sleip måte å få "gratis" bilfrakt på, men men  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

teslade

Kom over denne på google og takker for at QXL-auksjonen nevnes.

Er litt forundret over forumdeltakeren over meg. Det er altså SLEIPT å legge ut denne turen (Oslo-Trondheim til startpris på 1 krone, helt uten minstepris). Men å bruke forumet til å reklamere for sin vannservice på TH!NK er helt greit?

Formålet med auksjonen er å skape blest om elbil og å vise at en greit kan kjøre Oslo-Trondheim. Planen var senere å legge ut auksjoner med flere kortere turer med Tesla Roadster i både Oslo- og Trondheims-området, men dersom dette blir oppfattet som sleipt så er ikke det aktuelt. Økonomien med å tilby prøveturer er ikke god, uansett hvordan en regner på det.

Det jeg derimot har tatt inn noen kroner på er utleie av Tesla Roadster, til sportsbil-entusiaster og potensielle elbil-kjøpere som ønsker å prøve hvordan det faktisk er å ha elbil. Men prøveturer, nei det har vært dårlig butikk rent økonomisk, men tilbakemeldingene jeg får fra de som har vært med en tur enten de er 10 eller 85 år, mann eller kvinne, har vært fantastiske (med unntak av de som har kjørt sportsbil med tilsvarende ytelse før, da har tilbakemeldingene også vært positive men ikke overveldende).

Angående lading på turen Oslo-Trondheim: Det skal lades minst dobbelt så hurtig som en gjør med standard 16 A.
Denne turen er ment å ta 10-17 timer, avhengig av hvor fort den som vinner auksjonen ønsker å kjøre.
Jeg ser at en Think klarte Oslo-Trondheim på ca 48 timer med 16 A lading:
http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=1428.0

Jeg synes det er synd at det ikke legges opp til 32-64 A lading på ladestasjoner som i dag bare har 16 A. Fordelen er at en kan lade hurtigere uten at langtidslevetiden til batteriet blir redusert slik det blir med bruk av dagens hurtigladere. Investeringen er også betydelig rimeligere. Men det er kanskje få elbiler som støtter 32-64 A lading?

Lunde

#3
Så så ikke ta det så ille opp. Må vel erkjenne at jeg ikke visste noe om "konseptet". Dessuten står å faller ikke verden på hva jeg måtte mene eller synse, heldigvis  ;)

Har vel gjort nær sagt hva som helst i over elve år nå for å formidle budskapet.  ;D

Usikker på om en tur fra Trondheim til Oslo er måten å formidle budskapet på.  Dessuten er du rimelig vågal som tørr i det hele tatt. Har kjørt Tesla selv ved flere anledninger og er som de fleste andre imponert over ytelser og rekkevidde. Dog kan det fort virke mot sin hensikt om du lar hvem som helst uten annen motivasjon enn lyst og penger få anledning til å stå på "ledevent" i timesvis.

Elbiler pr i dag uten tilgang på hurtiglading vil foruten svært få unntak mest sannsynlig kun benyttes til daglige distanser kapasiteten rekker til. Snakker av erfaring og kan vanskelig se for meg en daglig bruk selv med hurtiglading der man må stoppe 20-30 minutter hver vei . I så fall får vi håpe vedkommende er eneste som trafikerer distansen på på samme tid.

I og med at Tesla Roadster også ganske snart er ute av handlen er jeg litt usikker på konseptet. MEN som sagt om du mener noe annet er det selvsagt opp til deg  ;)


Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Lunde

Kjører min egen TH!NK til Bergen neste helg for å delta på NM i Autoslalom. Bli med da vel Du slipper å slå følge, men artig med elektriske konkurenter på NM  ?  ;D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA