Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Trilling og kilometerstand

Startet av LittleHammer, fredag 06. juli 2018, klokken 18:42

« forrige - neste »

LittleHammer

Hei, er i markedet for en trilling.
Bør man se opp for biler som har gått over 100 000 km?
Mange her som har erfaring med biler som har gått langt?
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

arthur

Har kun erfaring med egen trilling, Miev fra 2014, men denne har kun gått litt over 20.000. Er på service/EU-kontroll nå og måtte bytte skiver grunnet rust på innsiden, men ellers var alt i topp stand. Har ikke hatt noen problemer med bilen eller noen form for driftsavbrudd, heldigvis. Kommer forøvrig for salg når jeg vet leveringsdato for en Kona i (anslått) oktober.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

LittleHammer

Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

erik e

JA!  Har passert 100 000 km/7 år . Lader og kjører.  Men en dag i fremtiden tar det vel slutt,både for meg og bilen. God tur/sommer.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

oggaman

For trillingene fra 2012 og tidligere er kapasiteten betydelig redusert (min. 20-30%). Ville ikke håpet på så mye mer enn 4-5 mils kapasitet på vinteren, kanskje rundt 6-7 på sommeren. Er dette nok for deg kan en trilling være et godt kjøp, men bør være ganske billig.

tomrh

#5
Det er jo ikke helt sant da. Klarer fremdeles 2x42km pendling t/r Trondheim på 90-vei om sommeren. GOM viste 110 i dag da jeg startet bilen. 2012 gått 152.000. Og ja, det er 29% kapasitetstap iflg evbatmon.

Men begge hjullagre bak har røket og blitt skiftet samt at bremserørene ble skiftet etter EU pga rust. Svake punkter dette, ville ha kjøpt min egen bil fordi dette allerede er fikset nå.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

erik e

OK. 20% reduksjon gir vel ca 12 mil rekkevidde på sommertid.  Eller ?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

tomrh

12 mil på GOM når man starter bilen om sommeren ja, men ikke reell rekkevidde.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

erik e

Feil igjen.  Har ikke problem og få 150 km i GOM.  Skal du være med på en langtur i min 11 mod. Du legger opp en 12 mils tur,jeg spandere is og kaffe. Jeg lover at vi kommer hjem.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

tomrh

Høres hyggelig ut det, Erik! Bor litt langt unna deg da. 120 km med 2011 er jo helt utrolig. Det virker å være mindre enn 20% tap i din bil, har du fått målt batteriet?

Jeg ser ut i fra gamle poster at mjauen vår lå på 20% tap i juli 2016, 4 år og 120.000 km gammel, da klarte jeg enda å kjøre 100 km fra hytta til Trondheim med litt margin. Så mye som 120 km klarte jeg sommeren 2013 med ett år gammel bil, da kunne GOM vise opp mot 150 km, men aldri siden.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

erik e

Har ikke målt batteriet på noen år. (Selv om jeg kunne gjort det daglig)  Kjøremønster er jo helt avgjørende og spesielt med EL-bil.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

pwb

april 2014, 117.000km ca 10mil på en god dag.

erik e

Snakker vi om Mitsubishi eller  Citröen/Peugeot ?
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

LittleHammer

Takk for svarene folkens, ålreit å få høstet noen erfaringer. Er snakk om en Ion. Bilen skal bare brukes i omegn, ikke til pendling. Så den bør holde et par år til, eller kanskje mer :+1:
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

pwb


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA