Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2018.24.1

Startet av CaZpaH, fredag 06. juli 2018, klokken 09:03

« forrige - neste »

geear

Det varierer vel etter type vei. Tidligere fikk jeg det kun på motorvei med flere felt, etter 18 eller noe fikk jeg det på mange flere vanlige veier.

Sulle

Melding «restricted to...» kommer på fartsgrense +10km/t på min bil. NB! Bilen i signaturen er feil. Byttet S75D i desember i fjor, men får ikke oppdatert signaturen.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

geear

Det har blitt endret på min i senere tid. Mener det var på .18 som sagt. Siden du holder til i Sandnes så er Rv44 fra godsterminalen på Ganddal/Skjæveland til motorveien/Stangeland et eksempel. Før gikk det kun å kjøre AP i 80+10km/t dersom man hadde satt det opp slik, nå kan den settes til 150 der om man vil. Samme gjelder veldig mange andre veier. Dessverre har den fortsatt ikke info om at det er flerfeltsvei, og dermed fortsatt ikke filskifte.

Sulle

Det stemmer, som du sier, at flere veier ikke har begrensning lenger. Oppdaget det på tur til Danmark sist helg. Forsåvidt greit å kunne overstyre uten å koble ut AP, men det må være en bug at den ikke bruker innstilt margin lenger.
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

geear

Nåja, jeg vil ha det slik (eller mulighet for å sette høyere grense), og det har alltid vært slik på flerfelts motorvei.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA