Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mobile service vans kommer til Norge!

Startet av Quaoar, torsdag 05. juli 2018, klokken 22:39

« forrige - neste »

Quaoar

Elon Musk, 10:11 PM - 5 Jul 2018:
SitatNorwegians are right to be upset with Tesla. We are having trouble expanding our service facilities in Oslo especially. Can solve quickly with Tesla mobile service vans, but awaiting govt permission to do so.

https://twitter.com/elonmusk/status/1014964962718973952

Noen som har noe mer informasjon rundt dette?

Sveinung1954

Så Oslo er hovedproblemet? Stakkers jævler i så fall, i Bergen får du ikke engang time med mindre det er en riktig kritisk feil..
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Counterpointer

Sitat fra: Geirr på torsdag 05. juli 2018, klokken 22:50
Så Oslo er hovedproblemet? Stakkers jævler i så fall, i Bergen får du ikke engang time med mindre det er en riktig kritisk feil..
Det er tydeligvis slik det er kommunisert til ledelsen. Eller at det for enkelthetens skyld legges frem slik, for å ikke gå i detaljer om hvor dårlig det er på flere steder.

Counterpointer

Hva slags myndighetsgodkjennelse trenger Tesla egentlig for å bruke servicebiler?
Så senest en på Skjetten (utenfor Oslo) i forrige uke. Hvit S med rødt merke og servicebil skrevet på.
Problemet er vel heller å ha deler og kompetent personale.

LA-Thing

Har de ikke holdt på med dette en stund allerede? Siste reparasjon jeg hadde skulle gjøres mobilt (hjullager og 12V). Lot bilen stå hjemme og leverte nøkkelen til Tesla. Når jeg kom hjem fra jobb stod bilen parkert hjemme og var fikset.

For min del ingen besparelse av tid, da jeg bor 2km fra Tesla Drammen, men så lenge bilen blir reparert er det det samme for meg hvordan de velger å gjøre det.
Drammen, Tesla Model S #2510

jkirkebo

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 05. juli 2018, klokken 23:22
Hva slags myndighetsgodkjennelse trenger Tesla egentlig for å bruke servicebiler?
Så senest en på Skjetten (utenfor Oslo) i forrige uke. Hvit S med rødt merke og servicebil skrevet på.
Problemet er vel heller å ha deler og kompetent personale.

Kan hende de skal fly over mekanikere fra USA igjen og da må det kanskje ordnes med arbeidstillatelser?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

daktari

Jeg ville vel tro alt som kan gjøres utendørs, med bilen på bakken, vil være greit for mobil service. Dvs. kvalitetsfeil som sprukkede lykter, dørhåndtak, justere vinduer som uler, falkevinger, dører, dørpaneler som faller av, 12V batteri etc.
Kan være mange dårlige muligheter for trygg jekking av bil rundt omkring.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

k1

Er nok begrensninger for hva man kan gjøre ute i felten. Tror ikke det er mobile servicemuligheter det siktes til angående myndighetsgodkjennelser?
Regner med det gjelder alle kommunale godkjennelser som skal på plass for å kunne ta f.eks. Karihaugen-tomta i bruk som verksted senter. Der er de jo nå kommet langt på vei,, og bør være i rute til å åpne dette utpå høsten engang...

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Jeronan

Tesla Skøyen already operates Mobile Service for the Oslo area, but they currently only have two cars and over 100 customers on the waiting list at the moment.

It would be strange they would now suddenly need permission to deploy more service cars, so most likely this has more to do with employing foreign mechanics, as they seem to have trouble finding enough here in Norway.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

keepitsimple

Sitat fra: Jeronan på fredag 06. juli 2018, klokken 09:10
Tesla Skøyen already operates Mobile Service for the Oslo area, but they currently only have two cars and over 100 customers on the waiting list at the moment.

It would be strange they would now suddenly need permission to deploy more service cars, so most likely this has more to do with employing foreign mechanics, as they seem to have trouble finding enough here in Norway.
Betaler vel for dårlig.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

ReneM

Siden når skal man ha godkjenning fra myndighetene for en servicebil.....?

For et tull. Hvorfor må Tesla hele tiden finne alle slags mulige unnskyldninger (les ikke si sannheten). Det kommer en dag når dette slår knallhardt inn på renomméet.

Lurer på om alle rørleggere, elektrikere, malere, VVS ansatte og hundre flere yrker til har bedt myndighetene for tillatelse.

2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

k1

Dreier seg nok om kommunale godkjenninger av nye SC, deriblant det nye store på Karihaugen. Ikke mobile enheter med begrensede muligheter for å kunne fikse ting. Virker heller som om kortene ble litt blandet i tweeten.

Motorwatt

Sitat fra: k1 på fredag 06. juli 2018, klokken 20:21
Virker heller som om kortene ble litt blandet i tweeten.

Så til og med tweeten fra sjefen mangler sluttkontroll?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

k1


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA