Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tur til Belgia via Danmark,Tyskland og Nederland

Startet av vertrni, onsdag 04. juli 2018, klokken 19:01

« forrige - neste »

vertrni

Jeg er nettopp tilbake fra Belgia med min e-Golf. Jeg fikk aldri problemer å finne en hurtiglader. Jeg var svært forundret at det gikk såpass bra. Jeg likte best FastNed, et nettverk av hurtigladere i Nederland. Hvis man har en account med dem, må man ikke bruke kodebrikke eller app å starte lading. Bare koble til bilen, og det starter automatisk. Prisen for lading er den samme som i Norge. Den billigste jeg fant utenfor Norge.
Og..... jeg måtte aldri vente i kø :)

JEG

Skal ned til Frankrike via Nederland og Belgia, så dette er gledelig lesing. At Tesla nå åpner for all i Nederland er jo også bra.

Syklist

Endel Tesla superladere i Frankrike er åpne for ikke-Tesla også.

Interessant å få høre om Tesla-laderene i Nederland og Frankrike funker for en ikke-Tesla med norsk app, eller om pilotprosjektene er nasjonale.
Tesla Model 3 LR 2021
Opel Corsa-e Edition 2020
x Tesla Model 3 SR+ 2020

Orbit

De vises i alle fall som tilgjengelige i app'en (med norsk konto), så de er etter alle solemerker tilgjengelige.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

JEG

Sånn litt etterpå, så kan jeg bekrefte at FadtNed er meget bra. Også i Belgia. Litt verre med Frankrike....

amstray

Sitter i Brügge akkurat nå, og har høstet erfaringer med Elbilforeningens Ladeklubben i både Nederland, Belgia og tildels Frankrike. Konklusjonen er at den fungerer topp på normallading i Frankrike, ganske bra i Nederland (men den lovet oss 11kw på en svært gammel lader som kun gav 3kw i Den Haag), mens erfaringene i Belgia har vært mer negative. Laderen ved hotellet står som tilgjengelig i Ladeklubbens app, men kan ikke settes i gang med hverken appen eller brikken. En annen lader i appen viste seg å være forbeholdt et annet hotell. En tredje lader i appen viste seg å ikke eksistere. Først på den fjerne normalladeren vi prøvde i Belgia, virket Ladeklubben. Takk og lov for Supercharger!

I morgen går turen videre gjennom Tyskland, og vi er spent på hvordan det vil bli (sånn rent lademessig).
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

SveinJ

Etter 3 turer fra Norge og nedover finner jeg WeCharge helt super. 0 problem og helt greie priser.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA