Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BA: Ulovlig å strekke ladeledning over fortau

Startet av Chris Neumann Ruud, torsdag 14. juni 2018, klokken 19:48

« forrige - neste »

elektrolux

Sitat fra: Siggen på torsdag 28. juni 2018, klokken 14:50
Sitat fra: elektrolux på torsdag 28. juni 2018, klokken 10:29
Stemmer det. Er kun unntaksvis bruk. Blir vel sammenlignbart med å plassere en lift på forthau for maling av hus.

Så du lader hvert 6 år ca med den løsningen da med andre ord siden du likestiller det med maling av hus.  :laugh: :laugh:


Du har rett i at jeg maler huset ca hvert 6. år, men det er mange andre ting en lift kan gjøre. F-eks vindusvask ca. like ofte som jeg lader hjemme.

Forøvrig bor jeg i en sidegate der alle går midt i gata uansett....
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

MrBacardi

Jeg kom over denne kreative varianten i Oslo dag  8)
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Håkon77

Men hvor hadde vi vært i dag uten kreative hjerner?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

KjellG

Den osloløsningen må det være flere som kan benytte. Også om det står en lyktestolpe ved fortauskanten og litt lengre avstand til huset.

Ingeniøren

Kjekt !

Da er det bare å bygge høyt nok hus med balkong så er problemet løst  :+1:
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

KjellG

Med utvendig kontakt på balkongen (og type B) og skikkelig kabel etc burde dette være en pragmatisk og noenlunde sikker måte å løse et problem på for enkelte. Lovligheten er nok en annen skål. Det er lite ønskelig med permanente skjøteledninger og det er ikke tillatt å privatisere plasser ved offentlig vei. Dersom parkeringspresset er moderat i gata burde det likevel være akseptabelt at naboene velger annen plass om de kan.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA