Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Affordable Electric car of the year 2018"

Startet av Spajderman, onsdag 04. juli 2018, klokken 14:58

« forrige - neste »

Spajderman

Autoexpress har kåret Kona Electric til "Affordable electric car of the year 2018"! Konkurransen var blant annet nye Leaf og e-Golf som ble "Commended". Se link:

http://www.autoexpress.co.uk/hyundai/kona/103938/affordable-electric-car-of-the-year-2018-hyundai-kona-electric

De har også testet den, konklusjonen er 4,5 stjerner av 5 mulige!

http://www.autoexpress.co.uk/hyundai/kona/103973/new-hyundai-kona-electric-2018-uk-review




navyelsen

Ikke så rart når eneste konkurrenter var e-Golf (aldrende modell) og nye Leaf (40kWh).
Vinneren av den gjeveste prisen, Car of the Year 2018 gikk selvfølgelig til I-Pace!
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Spajderman

Jada, "selvfølgelig", og selvfølgelig måtte du benytte muligheten til å nevne i-Pace (som du helt sikkert er veldig stolt av at du har bestilt) i Kona-delen av forumet i en tråd som omhandler en helt annen kategori av kåringen enn det i-Pace var med i.

Forøvrig var ikke Leaf og e-Golf eneste konkurrenter heller, men de ble dratt frem som to andre bra modeller i samme kategori som Kona.

Sitty008

 :+1: Words

Sitat fra: Spajderman på onsdag 04. juli 2018, klokken 16:33
Jada, "selvfølgelig", og selvfølgelig måtte du benytte muligheten til å nevne i-Pace (som du helt sikkert er veldig stolt av at du har bestilt) i Kona-delen av forumet i en tråd som omhandler en helt annen kategori av kåringen enn det i-Pace var med i.

Forøvrig var ikke Leaf og e-Golf eneste konkurrenter heller, men de ble dratt frem som to andre bra modeller i samme kategori som Kona.

Kamuflars

#4
Sitat fra: Spajderman på onsdag 04. juli 2018, klokken 14:58

De har også testet den, konklusjonen er 4,5 stjerner av 5 mulige!

http://www.autoexpress.co.uk/hyundai/kona/103973/new-hyundai-kona-electric-2018-uk-review

De påstår at de har testet den på britiske veier, men bildene er åpenbart tatt i Oslo-området. Pressebilder fra Hyundai Norge?
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

birgerdammen

Og drøyt stygge stoffseter da. Glad jeg bytta til skinn.

trykkertor

#6
@Spajderman og @Sitty008 ,  er dere så sinnsykt hårsåre på vegne av Hyundai?
Jeg leste for kjapt gjennom første post og tolket den som "Kona car of the year".
Navyelsen sitt bidrag gjorde at jeg raskt fikk korrigert mitt feilinntrykk, óg jeg fikk vite hvem som ble "Car of the year".

Takk Navyelsen, og en gratis is til de to andre som lider i sommervarmen.
"Kjeks eller beger?"


Kamuflars

2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Spajderman

Sitat fra: trykkertor på onsdag 04. juli 2018, klokken 18:06
@Spajderman og @Sitty008 ,  er dere så sinnsykt hårsåre på vegne av Hyundai?
Jeg leste for kjapt gjennom første post og tolket den som "Kona car of the year".
Navyelsen sitt bidrag gjorde at jeg raskt fikk korrigert mitt feilinntrykk, óg jeg fikk vite hvem som ble "Car of the year".

Takk Navyelsen, og en gratis is til de to andre som lider i sommervarmen.
"Kjeks eller beger?"

Ja, det står jo bare "Affordable electric car of the year 2018" en gang i tittelen, en gang i innlegget og kanskje et par ganger til i artikkelen, så det er jo forståelig at du tolker det som at Kona er Årets bil all-round, spesielt siden den komplette listen over kåringer ligger i bunn av artikkelen.

Jeg beklager at jeg ønsker å diskutere Kona og at den har vunnet en kåring i Kona-delen av forumet og at posten var så tvetydig at du ikke forstod den uten oppklaringen Navyelsen heldigvis kom med. Moderator må gjerne flytte tråden til i-Pace-delen av forumet slik at vi slipper flere misforståelser, jeg skal iallefall sporenstreks kommentere i i-Pace-delen på forumet slik at ingen tror at i-Pace er blitt "Affordable electric car of the year 2018".

Navl1

Fin stemning det var her da....

Jeg syns helt ærlig det her er helt på jordet. Å surne totalt fordi en tørr å nevne merke på en annen bil her.

Forøvrig har jeg tegnet kontrakt på kona, og vurderer å bytte ut med en ipace. Har eid en leaf, og en e-up, og har ikke sagt nei takk til en tesla eller i3 heller.

Sånn, nå kan dere gå amok på meg og.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Spajderman

Jeg forstår bare ikke poenget med å komme med hånlige kommentarer ("ikke så rart den vant når konkurransen er så elendig")om bilen vi faktisk diskuterer på denne delen av forumet, eller relevansen det har å komme med at Jaguar i-Pace "selvsagt" er en bedre bil enn den, men det er mulig at jeg er feil skrudd sammen.

De fleste diskusjonene her inne preges av off-topic dritt, så det kunne kanskje vært trivelig å kunne diskutere det som tråden faktisk er opprettet for uten at noen som mener bilen de har bestilt er overlegen skal bombardere tråden. Det finnes tråder der man diskuterer i-Pace også, så jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gjøre det her.

Elbilventer

Sitat fra: navyelsen på onsdag 04. juli 2018, klokken 15:04
Ikke så rart når eneste konkurrenter var e-Golf (aldrende modell) og nye Leaf (40kWh).
Vinneren av den gjeveste prisen, Car of the Year 2018 gikk selvfølgelig til I-Pace!
At det ikke er mange biler å velge i med god rekkevidde og hurtiglading utenfor (under) "luksussegmentet" synes jeg ikke skal være til forkleinelse for Hyundai. Enda mer grunn til å gi Kona prisen. Ingen grunn til å devaluere den. Men vi får håpe flere bilprodusenter følger opp - og snart.
Og at produksjonsvolumene kommer i takt med markedet.

trykkertor

Sitat fra: Spajderman på onsdag 04. juli 2018, klokken 19:03
Sitat fra: trykkertor på onsdag 04. juli 2018, klokken 18:06
@Spajderman og @Sitty008 ,  er dere så sinnsykt hårsåre på vegne av Hyundai?
Jeg leste for kjapt gjennom første post og tolket den som "Kona car of the year".
Navyelsen sitt bidrag gjorde at jeg raskt fikk korrigert mitt feilinntrykk, óg jeg fikk vite hvem som ble "Car of the year".

Takk Navyelsen, og en gratis is til de to andre som lider i sommervarmen.
"Kjeks eller beger?"

Ja, det står jo bare "Affordable electric car of the year 2018" en gang i tittelen, en gang i innlegget og kanskje et par ganger til...

Bla bla bla bla.....
Shit mann!
Aner ikke hva som gnager mest. Men mye å velge mellom.
Det er et internettforum. Slapp av!
Du leser jo det meste i værste mening.
Det må jo slite deg ut.

Jeg tok nyheten om at Kona vant en kåring som noe positivt.

Spajderman

Ja, jeg går snart på veggen, så slitsomt er det. Det er rørende at du bryr deg sånn om meg og bruker den dyrebare tida di på å irettesette meg, takk for det. Det er tydelig at du har tilbrakt mer tid på forum enn meg og plukket opp langt flere hersketeknikker, håper jeg kan bli som deg en dag.

Jeg tok også nyheten om at Kona vant en kåring som noe positivt, det var derfor jeg startet tråden. Jeg så også at i-Pace vant årets bil før jeg startet den, uten at jeg tenkte det var nødvendig å nevne det her.

Sitty008

 :+1:
Sitat fra: Spajderman på onsdag 04. juli 2018, klokken 19:41
Jeg forstår bare ikke poenget med å komme med hånlige kommentarer ("ikke så rart den vant når konkurransen er så elendig")om bilen vi faktisk diskuterer på denne delen av forumet, eller relevansen det har å komme med at Jaguar i-Pace "selvsagt" er en bedre bil enn den, men det er mulig at jeg er feil skrudd sammen.

De fleste diskusjonene her inne preges av off-topic dritt, så det kunne kanskje vært trivelig å kunne diskutere det som tråden faktisk er opprettet for uten at noen som mener bilen de har bestilt er overlegen skal bombardere tråden. Det finnes tråder der man diskuterer i-Pace også, så jeg skjønner ikke hvorfor vi skal gjøre det her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA