Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Takstativ till Ampera e

Startet av Mattias P, tirsdag 03. juli 2018, klokken 11:06

« forrige - neste »

Mattias P

Vi har nyligen köpt en AE, och letar nu efter bra takstativ/lasteholdere till bilen. Är det någon som har erfarenhet om vad som är bästa köp? Original från Opel? Från Thule? Eller finns det andra som är lika bra?

1Ampera

2024 BMW i4 M50
2018 Ampera-E, levert 14.06.18, hvit alt utstyr.
2017 Ampera-e, levert 16.05.17, hvit alt utstyr.(Solgt)
2020 BMW M5 Individual Competition
2015 BMW M5 Individual Competition
2015 VW E-up, siden 10.11.14(Solgt, en gledens dag, endelig ferdig med Møller)
2014 Opel Insignia 4x4, Biturbo(solgt)

oland

Eller her:

https://autoload.no/butikk/el-biler-takstativ-utstyr/opel-elbil/ampera

Har selv Thule Wingbar Edge 9591, og er godt fornøyd med dem.  Lite støy og sitter godt på bilen.  Leveres også i svart hvis det passer din bil.  Eneste minus er at man må skru dem av og på takrails. 
2017 Opel Ampera-e

Mattias P

Takk, ser ut som bra stativ. Ska se på det!

Vannkraft

Jeg synes selv at dette er penest - pinne på tvers ser litt gammeldags ut

eivindgh

Hei! Jeg har kjøpt en brukt Ampera-e, med det jeg forstår er Thule Wingbar Edge. Det som ikke fulgte med på kjøpet var nøkkel/skrujern for å skru dem av igjen. Det ser ut som man trenger en umbrako-nøkkel med en fordypning. (Se vedlagte bilde) For de her som kjøpte takstativet selv, fulgte det med et slikt verktøy på kjøpet? Noen ide om hvor man kan få tak i det?




sjokomelk

Sitat fra: eivindgh på mandag 22. oktober 2018, klokken 21:26
Det ser ut som man trenger en umbrako-nøkkel med en fordypning.
Det er Tamperproof Torx og ikke Unbrako. Ikke ødelegg bolten når du skal skru på den. :)
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

3irikur

Jeg er veldig usikker på hvilken takboks jeg skal velge, wingbar ser større ut enn andre stativ - er det risiko for at bokser fra andre enn thule ikke passer inn jeg går for wingbar?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA