Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

DC hjemmelader fra Sveits

Startet av Eyvind Bernhardsen, mandag 02. juli 2018, klokken 09:21

« forrige - neste »

Eyvind Bernhardsen

Det begynner å komme flere løsninger for raskere hjemmelading, selv for oss som har bestilt bil uten trefaselader. Opp til 21kW (hvis man har 32A trefase TN), men jeg klarer ikke å finne noen pris.

Denne ligner på en kinesisk modell som har vært linket på forumet tidligere, men den leverte bare opp til 10 kW.

Counterpointer

Disse har vel generelt vært ganske dyre. Over 100k med godt monn.

Eyvind Bernhardsen

Det ville jo forklare hvorfor de ikke er så opptatt av å vise pris. Men er det noen grunn til at disse skal være så dyre? Det er jo en del elbiler som har en tilsvarende lader innebygget, og det legger neppe til et sekssifret beløp på prisen.

elektrolux

Den du linker til har innebygget NG6 lader fra Brusa og sist vi sjekket kostet den nesten 200 000 kr.

Selv har jeg nå 10 kW DC lading hjemme som jeg kan bruke på både e-Up og Berlingoen, men foretrekker å bytte til ferdig oppladet bil, altså en ekstra elbil framfor egen hurtiglading.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

4Matic Fanatic

Til 200' kan man jo heller holde seg med en ekstra bil ja  :-)

Vannkraft

Sitat fra: elektrolux på mandag 02. juli 2018, klokken 11:01
Selv har jeg nå 10 kW DC lading hjemme som jeg kan bruke på både e-Up og Berlingoen, men foretrekker å bytte til ferdig oppladet bil, altså en ekstra elbil framfor egen hurtiglading.

DC hjemmelading er åpenbart fremtiden.

Hva koster 10Kw DC løsningen din og hvilke komponenter består den av?


Eyvind Bernhardsen

Kan det være en Setec?

Kan bestilles direkte fra Kina til ukjent pris, hos denne europeiske importøren koster den rundt 36000 (inkl. norsk mva):  https://twincar.sk/chargers.php

Der ser jeg forresten at de har en 20 kWlader til rundt 70k. Fortsatt dyrt, men godt under 200k :)

elekTrond

Fin vekt og størrelse. Den dagen ladern i trillingen slipper ut den magiske røyken, er det bare å rive ut OBC'en og koble denne rett på. :+1:

"Hva? Hvor mange minutter á kr 2,50,- det går på en slik koffert? Skjønte ikke spørsmålet."
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA