Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla X gjeldsbomber

Startet av elektrolux, mandag 02. juli 2018, klokken 08:00

« forrige - neste »

Amoss

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 11. juli 2018, klokken 17:39
Hva er forskjellen på betingelsene i årets kampanje sammenlignet med forårets?

Ut i fra hva som jeg har sett komme frem her: I fjor var det beste tilbudet 0,25% rente, og i dag var det vel snakk om rett i underkant av 1%? Korriger meg gjerne de som har bedre oversikt...

Model S 85D

Gordon Retriever

Det oppgis 0,49% nominell rente på tesla.com/no - som såvidt jeg forstår også er hva renten har steget til for dem som inngikk avtale om 0,25% i fjor.

Hvis betingelsene ellers er de samme - f.eks. at man kan låne hele innkjøpsbeløpet over 10 år - virker ikke årets kampanje å være mindre gunstig. :)

Amoss

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 11. juli 2018, klokken 20:21
Det oppgis 0,49% nominell rente på tesla.com/no ...

Aha, da hadde jeg nok ikke fulgt godt nok med, så da trekker jeg påstanden om at betingelsene reflekterer forskjellen i kursen. :)
Model S 85D

cra

Kampanjerenta gjelder første 3 år. Deretter (neste 7 år) er renta 3,30%.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Gordon Retriever

I så fall er rentekampanjen mindre gunstig enn i fjor - men det kan også skyldes at DNB har øket prisen Tesla måtte ha betalt for å tilby lav rente i hele lånets varighet.

arthur

Det vises hele veien til nominell rente, men det som er interessant er jo hva den reelle renten er for det er vel denne som danner sammenligning med plassering av egne penger? Etter hva jeg skjønner så er det jo ikke mangel på egenkapital som gjør at man benytter dette lånetilbudet siden så mange av de som kjøper Tesla har høye lønninger og godt med egenkapital.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA