Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Søksmål - gruppesøksmål?

Startet av Chris.and, onsdag 25. juli 2018, klokken 22:09

« forrige - neste »

turfsurf

Musk tvitret "diverging features" fra mars 2017. Pr nå er det ingen forskjell mellom EAP og FSD. Nye lovnader for august. Skjer det ikke noe til høsten går det til forbrukertvistutvalget her og. Lovde features må være tilgjengelig i brorparten av levetiden til produktet...
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

jkirkebo

Sitat fra: turfsurf på torsdag 26. juli 2018, klokken 18:44
Musk tvitret "diverging features" fra mars 2017. Pr nå er det ingen forskjell mellom EAP og FSD. Nye lovnader for august. Skjer det ikke noe til høsten går det til forbrukertvistutvalget her og. Lovde features må være tilgjengelig i brorparten av levetiden til produktet...

Siden levetiden på biler i Norge er over 18 år i snitt har de i så fall en stund igjen...;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Muffinman

Så minst 6 år igjen før man er nødt til å levere med andre ord  :D

turfsurf

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 26. juli 2018, klokken 19:40
Siden levetiden på biler i Norge er over 18 år i snitt har de i så fall en stund igjen...;)
Tja, det gjenstår å se hvor mange som overlever 8 års drivlinjegarantien... batteriprisene på ettermarkedet ser ikke ut til å bli lavere, og veldig få biler med lang kjørelengde som ikke har byttet batteri.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kristian O

Sitat fra: turfsurf på torsdag 26. juli 2018, klokken 20:42
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 26. juli 2018, klokken 19:40
Siden levetiden på biler i Norge er over 18 år i snitt har de i så fall en stund igjen...;)
Tja, det gjenstår å se hvor mange som overlever 8 års drivlinjegarantien... batteriprisene på ettermarkedet ser ikke ut til å bli lavere, og veldig få biler med lang kjørelengde som ikke har byttet batteri.
Hva er lang kjørelengde i denne sammenheng?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 26. juli 2018, klokken 16:47
Når det gjelder FSD så virker det på lukkede områder (testbanen til Tesla), men er likevel ikke sluppet til allmennheten, så her kan de si at det er myndighetskrav som stopper de, er jeg redd.

(Jeg tilhører de som har kjøpt FSD i 2016, og hadde valgt annerledes i om jeg hadde visst  det jeg nå vet i dag, også kalt etterpåklokskap...)
Akkurat det med funker på testbane har jeg ikke hørt før. Jeg tror heller ikke på det, det vi vet er at de har måttet starte med ny kode på AP2 minst 3, kanskje 4 ganger. Siste er fra Karpathy og ble lansert som 2018.6 hvis ikke det var 2017.52.

Men uansett var reklamevideoen filmer på offentlig vei, og det lå jeg til grunn ved bestilling.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Cirion

Sitat fra: turfsurf på torsdag 26. juli 2018, klokken 20:42
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 26. juli 2018, klokken 19:40
Siden levetiden på biler i Norge er over 18 år i snitt har de i så fall en stund igjen...;)
Tja, det gjenstår å se hvor mange som overlever 8 års drivlinjegarantien... batteriprisene på ettermarkedet ser ikke ut til å bli lavere, og veldig få biler med lang kjørelengde som ikke har byttet batteri.
Fint for dem... De batteriene som ikke ryker innen 8 år vil sannsynligvis ikke ryke. De vil sakte men sikkert få redusert kapasitet, slik alle batterier gjør, men ut i fra batteristudiene på både Roadster og tidlige Model S så vil de sannsynligvis kunne kjøre mer enn 1million km før restkapasitet er 70%.

Disse påstår at det kan være mulig at de går 500 000miles med restkapasitet på 80% (rett over 800 000km)
https://www.engadget.com/2018/04/16/tesla-battery-packs-live-longer/
https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/

De batteriene som blir byttet har blitt byttet på grunn av feil i batteriene og godt at dette ble oppdaget før garantien gikk ut. Vet du om noen som har byttet batteri på grunn av naturlig reduksjon i kapasitet?

Et problem med pakkene har vært enkelt cellebanker som har gått dukken. F.eks en bank er full, og resten er lave og så vil ikke bilen lade fordi den ene banken blokkerer resten. Det var i hverfall svaret på mitt batteri som plutselig ikke ville lade på Signaturen. Resultatet var nytt "lånebatteri" og det gamle ble sendt inn til reparasjon, men så gikk det 2 dager og de ringte meg igjen, og sa at jeg kunne velge om jeg ville beholde det nye batteriet eller vente 6-12mndr på å få igjen det gamle. Så da ble det nytt batteri :)

Forrige fossilbil jeg kjøpte, kjøpte jeg i år 2000 og solgte i 2013 når jeg fikk min signatur. Den passerte 220 000km før jeg solgte den. Planen var å beholde signaturen minst 10år, men klarte ikke å dy meg og slo til på en ny lenge før det. Signaturen ble 4år og 4mndr i mitt eie og gikk 82 000km. Får se om jeg klarer å beholde den nye  10 år ;) Noe nytt batteri på grunn av naturlig reduksjon i kapasitet tror jeg ikke kommer til å bli noe tema for min del.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA