Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Premiumpakke og premiuminteriør verdt det i dag?

Startet av emmern, lørdag 30. juni 2018, klokken 19:37

« forrige - neste »

emmern

Hei! Har nettopp vært hos Tesla her jeg bor og bestilt en model S.

Det eneste jeg har valgt som ekstrautstyr er autopilot, og ikke full selvkjøring, samt Midnight Silver metallic.

Dette er premiumpakken slik den står i dag:




  • Forhindre virus og bakterier fra å komme inn i kabinen med et HEPA-luftfiltreringssystem av medisinsk grad
  • Blokker støtende lukt, nitrogenoksider og hydrokarboneksos fra å forurense kabinluften med to aktiverte karbonfiltreringsfiltre
  • Lydsystem satt sammen spesielt for Tesla sin ultra-stille kabin
  • Vinterpakke inkluderer varme i for- og baksetene, oppvarmet ratt, vindusviskere med avrimingsfunksjon og oppvarmede vindusspylerdyser
   
Er vinterpakken og lydsystemet verdt det? Er nervøs for tynn lyd i standard, for jeg liker å høre på musikk i god kvalitet.

Hvordan er tøysetene (standard)? Synes skinnseter generelt er hardere og klamme hvis man sitter i shorts e.l.

Hørte også noe om adaptive lys eller noe var en del av premium? Så ingenting om det her?

Takk!
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Jeronan

Its really individual what you think is worth it.

We have both Premium interior and Premium package and not regretting it one single bit.

Sound system is really good, much better than standard.

Winter package was great this very long and cold winter. We used it a lot, including heating in the back seats.

When it comes to the Biodefense mode.... let's just say.... if you have kids in the back often or "certain" people the like to expel sudden odors from their rear end regularly..... you going to greatly appreciate that function.  ;D
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

mthoring

Hepafilter eleminerer også eksoslukt og støv fra tett trafikk. Premiumpakken er verdt det etter min mening. Lyden er grei, men ikke spesielt god uten.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

emmern

Sitat fra: Jeronan på lørdag 30. juni 2018, klokken 20:18
When it comes to the Biodefense mode.... let's just say.... if you have kids in the back often or "certain" people the like to expel sudden odors from their rear end regularly..... you going to greatly appreciate that function.  ;D

Haha.  :D

Sitat fra: mthoring på lørdag 30. juni 2018, klokken 20:30
Hepafilter eleminerer også eksoslukt og støv fra tett trafikk. Premiumpakken er verdt det etter min mening. Lyden er grei, men ikke spesielt god uten.

Jeg har hørt at man kan ettermontere dette for en fraksjon av prisen!

Jeg prøvde å finne en bil der med et standard anlegg for å sammenligne. Men selvfølgelig har alle prøvebilene premium på alt :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Jeronan

Sitat fra: mthoring på lørdag 30. juni 2018, klokken 20:30
Hepafilter eleminerer også eksoslukt og støv fra tett trafikk. Premiumpakken er verdt det etter min mening. Lyden er grei, men ikke spesielt god uten.

True! I am stuck in Oslo traffic every single day and the Hepa filter is a must in my opinion.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Jeronan

I did two test drives at Skøyen. One with Premium sound and one without.

Also one had 21 inch and other 19 inch rims and oh boy are the 21 inch noisy!
So if you like a quiet cabin and also don't want to spend a fortune on new tires every year, go with standard 19 inch!!
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

emmern

Sitat fra: Jeronan på lørdag 30. juni 2018, klokken 20:36
I did two test drives at Skøyen. One with Premium sound and one without.

Also one had 21 inch and other 19 inch rims and oh boy are the 21 inch noisy!
So if you like a quiet cabin and also don't want to spend a fortune on new tires every year, go with standard 19 inch!!

I did! :) But mainly because I was told by SigX that you can get the bigger ones from a 3rd party much cheaper.
Also, Have you tried leather seats vs fabric standard ones?

I think I will go for either / or. Either the premium package OR the premium interior.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Jeronan

#7
If you have to choose between the two, I would drop Premium interior in a heartbeat!

The leather seats are really nice and easier to clean, but the standard textile seats are more comfortable!

So if I had to choose, I would go for the Premium package!

We bought a new inventory, to get one quicker and they all had premium interior, so we didn't had a choice.
If we placed a normal order, we would not have taken premium interior, only the Premium package.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

spirrevipp

Jeg bestilte før premiumpakken ble endret til å inneholde lyd + vinterpakke. Tok med de to sistenevnte, men droppet Premium siden jeg ikke kan bruke automatisk dør funksjonen. Skulle jeg bestilt i dag ville jeg selv tatt med Premium siden jeg synes det er brukbar valuta for pengene. Ville valgt premium pakke fremfor premium interiør, men er budsjettet allerede strukket så er bilen bra uten også.

Bestilte HEPA filter i etterkant (tenkte å installere det selv), men endte opp med at Tesla monterte det på goodwill ifbm service. Kostet rundt 2000 for filteret,-
Biodefense knappen er ikke aktivert, men såvidt jeg har forstått så er det vel bare snakk om å skru viften til et visst nivå med luft utenfra. Har ikke merket noen lumske lukter, hverken utenfra eller innenfra etter at filteret ble montert.

Uansett, ber du om å få ettermontert biodefense/HEPA så sier de sannsynligvis nei. Ber du om å få kjøpe selve filteret så er det sjanser for at du får ja - virker som det er litt bingo utifra hvilket senter / hvilken person du prater med.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

emmern

Takker for svar. Skulle ønske det var f.eks. 30 000 og ikke 40 000. Gjør det så mye enklere!
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

daktari

Jeg monterte Hepa-filteret selv. Tok 1,5 timer. Enkelt, videoer på YouTube.

Fornøyd med premium stoffsetene. Mistenker at nye skinnsetene har litt mykere sidevanger. De ser nye ut etter 1,3 år og 20k km.

Også fornøyd med vinterpakken. Bruker varme i rattet masse. Jeg kjøpte før alt dette ble bundlet sammen.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mthoring

Ja, man kan kjøpe Hepafilter på ebay og montere selv. Koster et par tusen og tar en times tid, kanskje litt mer første gangen. Dette må deretter gjentas annenhvert år / 40.000.

Lydanlegget er en bra oppgradering over standardanlegget. Bryr man seg om lyd, og liker å høre på endel musikk i bilen så er det et must, ellers så trenger man det ikke. Man kan også ettermontere 3.parts anlegg for rundt 20.000, da får man enda et hakk bedre lyd.

Når det gjelder vinterpakken er både varme i ratt og vindusviskeravising noe jeg har hatt daglig nytte av om vinteren. Det kan ikke ettermonteres.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

spirrevipp

Sitat fra: mthoring på søndag 01. juli 2018, klokken 12:12
Ja, man kan kjøpe Hepafilter på ebay og montere selv.

Prøv å kjøpe fra Tesla først er mitt tips, bare spør om å få kjøpe filteret og ikke om å ettermontere HEPA.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

daktari

Jepp, det jeg kjøpte var originalt, i festeramme. Skru av, skru på, ikke taping. Ringte og de hadde på lager på Tesla Nord.
De bør nok ha mange på lager fremover, mange faceliftbiler fyller 2 år i disse dager.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA