Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Poll: Niro EV First Edition valgmuligheter

Startet av navyelsen, fredag 29. juni 2018, klokken 14:26

« forrige - neste »

navyelsen

Hva velger de 1000 første?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

K.O

Aurora Black Pearl med soltak.

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk


lirekassa

Jaja, 3/3 har hittil valgt likt (Aurora Black Pearl). Får endre til hvitt da  :laugh:

pofeet

#3
Jeg tenkte først sort da jeg var innom Kia idag. Ser veldig bra ut live i den fargen.
Har sort bil idag og synes nypolert sort bil gir et litt eksklusiv utseende, men jeg synes skitt synes veldig fort/godt.

Har derfor falt for perlemor hvit.

Var litt skeptisk til soltak, men sjekket det ut nærmere idag hos forhandler og likte det.

Oppsummert blir det hvit bil med soltak.


Zuexi


pofeet

Usikker, men merket ikke noe negativt. Jeg er 191 cm og hadde fremdeles god plass til hodet.

K.O

Sitat fra: pofeet på fredag 29. juni 2018, klokken 14:42
Jeg tenkte først sort da jeg var innom Kia idag. Ser veldig bra ut live i den fargen.
Har sort bil idag og synes nypolert sort bil gir et litt eksklusiv utseende, men jeg synes skitt synes veldig fort/godt.

Har derfor falt for perlemor hvit.

Var litt skeptisk til soltak, men sjekket det ut nærmere idag hos forhandler og likte det.

Oppsummert blir det hvit bil med soltak.


Enig i at skitt synes veldig godt på sort bil, men det synes jeg det også gjør på hvit bil.... Slik sett burde en velge sølvgrå

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk


Limodriver

Til informasjon er hvit perlemor vanskelig og dyrt å reparere uten at en kan se fargeforskjell. Dette skyldes at det er en tresjikts lakk som er tett hvit i bunn, en delvis gjennomsiktig hvit metallic og til slutt klarlakk.

Hvit perlemor Leaf er også perlemor og Birger N Haug skulle ha nærmere kr 15000 for å sparkle en svært liten bulk og lakkere panseret som jo ikke er særlig stort.

Jeg vet ikke om det samme gjelder sort perlemor.

Elektro12

Aluminum silver og platinum er nok de som er lettest å holde, men litt gjesp.

Fansypantsy

Ja ble veldig i tvil her nå. Har hatt 2 sorte biler, og alt skitt, vaskeriper etc synes veldig godt. Har hvit Kia Picanto nå som er jeg er fornøyd med lakken på, men denne er vel ikke perlemor som noen mener er vanskelig og dyr å reparere.
Er dessverre redd jeg havner på en av gråfargene, selv om det er veldig kjedelig.
Kan ikke forstå at de ikke har noen sprekere farge valg eks  knall rød, blå, oransje etc. ::) ::)

Gordon Retriever

Sitat fra: Limodriver på fredag 29. juni 2018, klokken 15:30

Hvit perlemor Leaf er også perlemor og Birger N Haug skulle ha nærmere kr 15000 for å sparkle en svært liten bulk og lakkere panseret som jo ikke er særlig stort.


Det er ikke uvanlig at store deler av bilen må lakkeres for å få en akseptabel match i slike tilfeller.  Såvidt jeg forstår er det ikke bare selve fargen man må treffe best mulig, men også leggeretning under påføring må være riktig.

Jeg ville vegret meg mot å velge vanskelige lakktyper på biler som skal stå parkert på offentlige parkeringsplasser.

lirekassa

Så både black pearl og white pearl er lakktyper som er dyrere å reparere. Har de noen fordeler ellers? Tykkere?

Limodriver

Sitat fra: lirekassa på lørdag 30. juni 2018, klokken 09:20
Så både black pearl og white pearl er lakktyper som er dyrere å reparere. Har de noen fordeler ellers? Tykkere?

Det dreier seg i hovedsak om estetikk som eventuelle fordeler.

Jeg har fått flekklakkert et lite felt hvit perlemor på Leaf og det er umulig å se det. Poenget mitt er at vanlige verksteder lakkkerere tar seg godt betalt og lakkerer større flater fordi det er noe mer krevende. En lakkerer som har stolthet og virkelig kan sakene sine fikser jobben. Slike lakkerere er det ikke mange av og er ikke ansatt f eks Birger N Haug.

navyelsen

Ser at Graphite er klart det mest populære fargevalget. Vil dette ha noe å si for leveringstiden?
Blir bilene produsert etter ønske, eller vil de bli satt i produksjon i bestemt antall og fordeles ut etter hvilke valg man har gjort?

Lurer på om man kan "snike" i køen ved å velge en mindre populær farge?
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Trond.m

#14
At importøren nå ber om bindende farvevalg mer en 5 mnd før levering tyder på at de vil unngå at fargevalget skal bestemme leveringsrekkefølgen. Dette i motsetning til Kona, hvor de etter eget utsagn har forhåndsbestilt biler på bakgrunn av hva de tror kundene ønsker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA