Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladekabel og låsen på den

Startet av Thor2014, fredag 29. juni 2018, klokken 02:30

« forrige - neste »

Thor2014

Jeg hadde ladet en bil på Gardermoen (ikke Tesla) og plugget den ut.
En kompis var med og vi kom i snakk om tyveri av kabler.
Jeg viste han knappen på Teslaen som sto ved siden av, at man måtte trykke på denne for at kabelen skulle låse seg opp. Han trykket på den, bilen låste opp kabelen og han dro den ut. Vi satt den tilbake i bilen igen og så låste den seg.
Jeg tenkte først at eier hadde glemt å låse bilen, men den var låst. Det var ingen i nærheten som kunne hatt nøkkel.
Har noen vært borti lignende?
Bilen var en S med ganske høyt EK nummer.

1000kwh

Dere kjente på håndtakene for å se om den var låst?

Thor2014


OlaM

'21 3LR

Thor2014


OlaM

Det skal vel kanskje ikke ha noe å si. Ødelagt mekanisme?
'21 3LR

Thor2014

Nei, den åpnet seg den ene gangen. Etter å ha satt den tilbake låste den seg ikke opp igjen.

Spinner

Sitat fra: Thor2014 på søndag 01. juli 2018, klokken 02:55
Nei, den åpnet seg den ene gangen. Etter å ha satt den tilbake låste den seg ikke opp igjen.
Eier hadde kanskje ikke satt kabelen ordentlig i så tappen ikke var igjennom hullet i pluggen?

Thor2014

Mulig. Jeg tenkte kanskje dette var en ny bug, men ser ikke slik ut. Det er jo fint  ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA