Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har tidlig kønummer, men lurer på å ikke ha bilen selv.

Startet av Aass_Bayer, torsdag 28. juni 2018, klokken 11:04

« forrige - neste »

Aass_Bayer

Hei, jeg var kjapt ute med å melde meg inn i Kona-køen, så har nr 500 nå.
Har allerede konfigurert en bil nå, og er i kontakt med Mobile Follo.

Jeg har pga div årsaker ikke mulighet til å kjøpe bilen selv, men lurte på om jeg allikevel kjøpe den og bare selge den videre.
Omregistrering er allikevel gratis på elbiler.

Er det noen som kan være interessert i å kjøpe denne bilen?

DDE

Hei,

Jeg kan interessert i å kjøpe. Har selv kønummer 13xxx.

makki

Du kan sikkert selge i finn, kan tjene minst 20000kr eller mer

kristtorp

Ville vært forsiktig med å videreselge med engang du får utlevert bilen, i følge vilkårene til Hyundai du godkjente når du satte deg på liste og skrev under på kontrakt, så mister man garantien på bilen om man har kjøpt i den hensikt av å videreselge.

https://www.hyundai.no/a-eie-en-hyundai/garanti/

Sitat
* Kunden betyr en person, bedrift eller en hvilken som helst annen enhet som kjøper (i) et Hyundai kjøretøy fra en autorisert Hyundai forhandler og ikke i den hensikt å videreselge den eller, (ii) et Hyundai kjøretøy som har vært opprinnelig kjøpt av en autorisert Hyundai forhandler av en person, selskap eller en annen enhet uten formål for videresalg.

Biff

Ikke selg med en gang. Vent noen mnd og bruk den litt. Kommer ikke til å tape seg i verdi

Aass_Bayer

Om jeg finner ut etter en uke at det ikke er noe bil for meg må være innafor.
Det skjer vel med alle typer biler.
Niklas

arthur

Man kjøper vel egentlig bilen den dagen man skriver kontrakt og hvis man da videselger bilen om seks måneder, en uke etter levering, så kan man da meg god samvittighet hevde at grunnet endrete forutsetninger så ønsker man å selge bilen?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Tin

Selg når du vil. Behovet kan endre seg i løpet av 5mnd fra bestilling, sier seg selv at det ikke er noe problem å selge videre. Vanskelig å bevise noe annet. Jeg fikk beskjed om levering i sept når jeg skrev kontrakt. Antagelig kommer ikke bilen før november - noe som er for sent for min del. Kunne jeg avbestillt bilen så hadde det vært greit, men når det blir en kostnad på tusenvis av kroner så selger jeg den heller videre.

elhansen

Jeg fikk levering desember/januar og kommer ikke til å signere kontrakt. Litt langt frem og ser at bilen kommer på 361000 med det jeg ønsker så da blir det for mye imellom Leafen jeg har og Kona. Ryddig og greit fra Hyundai med bestillingsystemet.

Elbilventer

Sitat fra: Frissy på torsdag 28. juni 2018, klokken 21:40
Jeg fikk levering desember/januar og kommer ikke til å signere kontrakt. Litt langt frem og ser at bilen kommer på 361000 med det jeg ønsker så da blir det for mye imellom Leafen jeg har og Kona. Ryddig og greit fra Hyundai med bestillingsystemet.
:+1: Ditto ryddig av deg!
Hørte nettopp med selger om bilen kan registreres på ektefellen (selv om det er mitt navn i køen). Hyundai Norge hadde gitt beskjed om at det måtte de bare si nei til - uansett familierelasjon, så de er tydelige på dette.
Hyundai's formål med køordningen er ikke å legge inn et fordyrende mellomledd, men at de som ønsker bilen skal ha en måte å stille seg i kø. Jeg ser ikke at det mellomleddet tilfører noen verdi - annet enn å tilby "snik i køen" for penger. Hadde Hyundai ønsket at de som vil betale litt ekstra kunne komme fremover i køen, så kunne de sikkert laget en prisliste for det.
Jeg må vente borti 18 måneder - det er helt uaktuelt å slå til og kjøpe bil fra fordyrende mellomledd - jeg vil ikke støtte den "foretningsmodellen". At man ombestemmer seg kan skje, da får man selge etter bilen er kjøpt - og det er fint.
Det er nå min mening. Helt i orden å være uenig.

Aass_Bayer

Jeg har i dag fått kontrakten fra forhandler.
Har frist i dag..
Ser prisen ble litt mer enn det mailene har lovet tidligere:
Min pris:
Bil 335500,-
Dark Knight Pearl lakk 4900,-
Bagasjeromsmatte 1290,-
Gummimatte gulv 890,-
Vinterhjul 17", org alufelg, Conti dekk 16900,-
Engangsavgift 2400,-

=361880,-

Levering oktober 2018.

Så om jeg skal få noe ut av dette har jeg lyst til å tjene 10000,-
Da er vi oppe i 372000,- om noen er interessert.

LFC

Sitat fra: Elbilventer på fredag 29. juni 2018, klokken 10:41
Sitat fra: Frissy på torsdag 28. juni 2018, klokken 21:40
Jeg fikk levering desember/januar og kommer ikke til å signere kontrakt. Litt langt frem og ser at bilen kommer på 361000 med det jeg ønsker så da blir det for mye imellom Leafen jeg har og Kona. Ryddig og greit fra Hyundai med bestillingsystemet.
:+1: Ditto ryddig av deg!
Hørte nettopp med selger om bilen kan registreres på ektefellen (selv om det er mitt navn i køen). Hyundai Norge hadde gitt beskjed om at det måtte de bare si nei til - uansett familierelasjon, så de er tydelige på dette.
Hyundai's formål med køordningen er ikke å legge inn et fordyrende mellomledd, men at de som ønsker bilen skal ha en måte å stille seg i kø. Jeg ser ikke at det mellomleddet tilfører noen verdi - annet enn å tilby "snik i køen" for penger. Hadde Hyundai ønsket at de som vil betale litt ekstra kunne komme fremover i køen, så kunne de sikkert laget en prisliste for det.
Jeg må vente borti 18 måneder - det er helt uaktuelt å slå til og kjøpe bil fra fordyrende mellomledd - jeg vil ikke støtte den "foretningsmodellen". At man ombestemmer seg kan skje, da får man selge etter bilen er kjøpt - og det er fint.
Det er nå min mening. Helt i orden å være uenig.

Stikk i strid med hva selger sa til meg. Jeg ønsker også å registrere den på min samboer selv om jeg har stått på listen og skrevet kontrakt.
Null problem sier selger. Dette ordner man elektronisk når man mottar bilen.
Brukte spisepinner «solgt»
Brudekjole «gitt bort»
2 skiver med Nugatti «solgt»
Pent brukt engangsgrill « i bestilling»

ono

Veldig rart de ikke har samme system hos forhandlerne. Jeg får med alt av matter i prisen, kun tillegg for vinterhjul og metallic lakk.

Gordon Retriever

Sitat fra: LFC på fredag 29. juni 2018, klokken 17:52
Null problem sier selger. Dette ordner man elektronisk når man mottar bilen.
Høres nesten ut som en omregistrering.  Forskjellen er at Hyundai ikke godtar at navn endres på bestillinger - etter at bilen er mottatt er importørens sanksjonmulighet liten.

Elbilventer

#14
Ingen kan hindre deg i å omregistrere. Men førstegangsregistrering skjer nok på den som har tegnet kontrakten. Men du kan ifølge min selger få med samboer/ektefelle som medeier ved  førstegangsregistreringen. (baserer dette på epostkommunikadjon med selger)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA