Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 - frunken vs trunken

Startet av Disqusor, onsdag 27. juni 2018, klokken 20:22

« forrige - neste »

Disqusor

Pkt 1: Kan reparasjonsettet i "frunken" replasseres til en mer egnet lokasjon ?
Det er en som kom med et interessant forslag (tysk link) i fht hvordan i3 kan "oppgraderes, dvs i fht trunken. Når metalllokket skrues av, så er det plass til en "ekstra boks" på ca 25 liter blir det angitt. Foran, i "frunken", så er reparasjonsettet for punkterte dekk plassert. Det tar vel mye plass, slik at plass til 2 kabler blir problematisk. Fjernes reparasjonsettet så er det mulig å få plassert 2 kabler (Suduko + Type 2 eksempelvis). Ved å plassere reparasjonsettet i nevnte "hulrom" bak, så ville det problemet, på elegant vis : . For det første, er dette lovlig, vil en slik oppgradering få konsekvenser for garantien ? Det en tysk link på forumet, som angir hvordan problemet kan løses, en konstruksjon med bruk av stål. Pris til ca 500 Euro, blir dyrt, en enklere løsning i plast bør være mulig. En modifisering av nåværende "lokk", men da med åpen aksess til "hulrommet".

Pkt 2: Kan dekk og felger til i3S benyttes på i3 ?
Ser via en rekke linker en lang rekke felger som har et fristende design, som i tillegg indikere røde calipere. her en link: https://www.megahjul.no/nb/content/felger-dekk-og-vinterhjul-til-bmw-i3
Hva med rims lik i3S ?

Eier av BMW i3 94 Ah, 2018
Er i modus for å bestille 120 Ah når det åpnes for bestillinger senere høsten 2018.
Har kjørt noen "testrunder", sommerstid, erfarer ca rekkevidde på 275 km, med pen defensive kjørestil !

Autowinder

Jeg kjøpte brede borrelåsbånd med limflate bakpå, festet på delene i repsettet og slepekroken med øye og festet dette på teppet under baksetets sittepute (dras rett opp og beltefestene kommer ut gjennom slissene, og motsatt ved tilbakemontering). Ikke hørt en skranglelyd på et år fra delene der.
Isoporboksen i frunken satte jeg på hylla i garasjen. Ble plass til skjøteledning og ladekladd og en del annet da.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Klykken

pkt. 1.
Som Autowinder sier, er god plass under baksetet og så "lite som" dette settet kommer til å bli brukt, kan det enkelt plasseres der, tenker jeg.
Jeg har latt dette stå i frunken, da den jo er utett og blir full av dritt mens man kjører. Er uinteressant og ha noe som blir brukt ofte der.

Pkt. 2.
Har ikke i3s breiere dekk rund baut? Må i så fall godkjennes i vognkort vil jeg tro.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Autowinder

Sitat fra: Klykken på torsdag 28. juni 2018, klokken 10:51
Er uinteressant og ha noe som blir brukt ofte der.

Er ikke uenig i det, men en plastpose rundt noe tar vel det meste. Jeg har bare sett litt fukt og støv på 23' km, og originalladekladden har deksel på "bilsiden" og kladden har nok noe værsikring.

Synd den varianten han dansken laget for rommet der REX'en mangler ikke er satt i system av BMW, som f.eks. kit for ettermontering.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Disqusor

Løsninger for både frunk og trunk vil BMW kunne levere, bare vi maser lenge nok  8)

Disqusor

Klykken, med ørlite bredere sporvidde, med ettermontering av spacere, feks 15 mm, noe som trolig er en mulighet, hva da med kjøreopplevelsen, bedre ? Monteres dette vil trolig felger til S, ikke kunne benyttes, antar det. Endring av vognkortet bir dermed ikke påkrevd.

DieselVegard

i3S hjul passer brillefint på en vanlig i3.  :+1:
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Disqusor

#7
Diesel, du angir: "i3S hjul passer brillefint på en vanlig i3".

Seriøst, er du sikker ? Har du sjekket dette 100%. Real live test ? Om dette stemmer, så blir det snakk om et nytt "senario"  :o
Har tatt dette opp med BMW service, som angir at S-hjul på en "vanlig" i3 ikke er mulig. Skal ta saken opp en gang til å etetrspørre hvorfor.

Diesel, du har i bestilling 94 Ah ?

PS: Ser forøvrig ikke for meg en relativt beskjeden prisøkning på en i3S med120 Ah, vs ny i3S 94 Ah.
Mvh

DieselVegard

Sitat fra: Disqusor på fredag 29. juni 2018, klokken 00:41
Diesel, du angir: "i3S hjul passer brillefint på en vanlig i3".

Seriøst, er du sikker ? Har du sjekket dette 100%. Real live test ? Om dette stemmer, så blir det snakk om et nytt "senario"  :o
Har tatt dette opp med BMW service, som angir at S-hjul på en "vanlig" i3 ikke er mulig. Skal ta saken opp en gang til å etetrspørre hvorfor.

Diesel, du har i bestilling 94 Ah ?

PS: Ser forøvrig ikke for meg en relativt beskjeden prisøkning på en i3S med120 Ah, vs ny i3S 94 Ah.
Mvh

Jeg har fått i3Sen. Har forsøkt hjulene på i3en. Det går fint, men jeg glemte å ta bilder. Skal se om jeg får mulighet en dag :)
20 Polestar 2 31000km
18 i3s 79000km
14 i3 118400km,

Toalmar

Sitat fra: Disqusor på onsdag 27. juni 2018, klokken 20:22
Har kjørt noen "testrunder", sommerstid, erfarer ca rekkevidde på 275 km, med pen defensive kjørestil !
Har hatt 94Ah i 2 sommere nå og har etter hva jeg mener kjørt økonomisk, men har aldri  nådd 275 km



Sent from my iPhone using Tapatalk
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Disqusor

#10
Diesel, du angir; "i3S hjul passer brillefint på en vanlig i3"..stemmer dette ?  :) Du har forsøkt, det er glimrende. Prøvekjørt også ? Ingen subbing eller andre ulyder ? Bare send bilder.

Disqusor

Toalmar, jeg er nå godt nede på snitt forbruk 10 kw...Har snakket med folk i Oslo området som i vanlig trafikk får 304 km  8)

Jon Braathen

Hva GOM sier og hvor langt de faktisk kjører er ikke alltid det samme, men ja, jeg har klart å kjøre 312km på samme lading. Lav hastighet redder rekkevidden..
BMW i3 94Ah 2016
Reanult Zoe R240 2016 (kona)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA