Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye hurtigladere monteres på Obs Mariero

Startet av bno, onsdag 27. juni 2018, klokken 14:05

« forrige - neste »

bno

Nye hurtigladere i ferd med å bli monteres på Obs Mariero. Parallelt med Circle K stasjonen der.


Rollep

Sitat fra: bno på onsdag 27. juni 2018, klokken 14:05
Nye hurtigladere i ferd med å bli monteres på Obs Mariero. Parallelt med Circle K stasjonen der.
Kjempefint, regner med det er Grønn Kontakt da :)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

bno


Løve

Noen som vet når det kommer på Jernbanelokket? Trenger sårt skikkelige lademuligheter i sentrum. Lei av å handle på Kvadrat.

Dubbeditt

Er den oppe og går den på Mariero?

Kommer også en på Madla ved siden av madla amfi men ting tar tid tydeligvis. Den har stått med sperrebånd nå noen uker.

bno


zbk

Brukes virkelig alle hurtigladerene rundt Stavanger? Jeg ser nesten aldri noen lade når jeg passerer dem. Hadde det ikke i alle fall vært bedre med flere ladere pr sted? Det er jo allerede >10 lokasjoner på Nord-Jæren innenfor en halvtimes kjøring rundt Stavanger.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

geear

I følge Fortum er det de bynære som tjener penger, mens de langs utfartsveier er tapsprosjekt. Det er nok enda mer å hente i Oslo og andre byer med mer blokkbebyggelse, siden færre har mulighet til å lade hjemme der, og elbilandelen er mye høyere enn her (dobbel?), men bør jo være litt grunnlag her i området også, og øker forhåpentligvis på fremover. Vi er langt bak Bergen og Oslo.

Vollis47

De bynære hurtigladerne vil bli enda mer brukt etterhvert som flere yrkesutøvere velger elbil.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

siddis86

Sitat fra: bno på mandag 01. oktober 2018, klokken 08:29
Oppe å går disse 4 på Mariero OBS ja.

Snodig. Hadde tenkt å handle og lade i helgen, men kjørte forbi da de ikke var kommet opp i appen. Noe de enda ikke er.

Dubbeditt

#10
Ja de var helt daue i går når jeg handlet på obs og tenkte å lade i samme slengen.

Edit: kontaktet grønn kontakt og de svarte at de kun venter på at lyse skal gi de strøm (både obs og madla) 

bno

Var da en som ladet der 1mandag. I dag var det også en som ladet (en Soul) der der da jeg ankom og fremdels ladet da jeg forlot plassen.

TorT

Nå kjørte jeg forbi OBS Mariero i går. Sperrebånd rundt alle laderne, for sikkerhetsskyld gjennom håndtakene på ladepistolene hvis noen skulle være i tvil.
Nå er det over en uke siden jeg sjekket på Madlasenteret, men det er vel fortsatt samme sak der?
Lese her i tråden at de venter på Lyse, for å bli koblet til.

Nå er jo også Lyse en aktør i lademarkedet, så da blir mitt spørsmål, etter at alt har stått klart i flere måneder;

Bruker Lyse makta si, og gjør det de kan for å trenere/sabotere en konkurrent?
Grønn kontakt har vel neppe bare avklart med kjøpesenteret, satt opp ladestasjon, og så bedt om strøm fra Lyse. Lyse har vel vært klar over disse stasjonene allerede i planleggingsfasen. Det vil si lenge.

Og skal vi la de slippe unna med det, eller gjøre det pinlig for Lyse?

Jeg tenker på Facebooksidene deres, og leserbrev.

Kanskje tipse en journalist hvis de ikke tar hintet.

Det er jo helt glimrende å kunne få hurtigladet, mens man bruker 15-30 min på matvareshopping.


zbk

Hurtigladerene på Madla var fortsatt omkranset av sperrebånd på lørdag i alle fall.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Dubbeditt

Sitat fra: TorT på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 08:41


Lese her i tråden at de venter på Lyse, for å bli koblet til.

Nå er jo også Lyse en aktør i lademarkedet, så da blir mitt spørsmål, etter at alt har stått klart i flere måneder;

Bruker Lyse makta si, og gjør det de kan for å trenere/sabotere en konkurrent?
Grønn kontakt har vel neppe bare avklart med kjøpesenteret, satt opp ladestasjon, og så bedt om strøm fra Lyse. Lyse har vel vært klar over disse stasjonene allerede i planleggingsfasen. Det vil si lenge.

Og skal vi la de slippe unna med det, eller gjøre det pinlig for Lyse?

Jeg tenker på Facebooksidene deres, og leserbrev.

Kanskje tipse en journalist hvis de ikke tar hintet.

Det er jo helt glimrende å kunne få hurtigladet, mens man bruker 15-30 min på matvareshopping.

Tenkte akkurat samme tanken som deg. Irriterende at det skal gå så himla lang tid. Lyse drøyer det vel så lenge de klarer. Grønn kontakt kunne heller ikke gi noe klart svar på hvor lang tid det skulle ta


Sakset fra FB:
"Hei Ingrid! På begge disse lokasjonene så venter vi på at Lyse skal gi oss strøm :) Forhåpentligvis er dette rundt hjørnet, men vi har ikke fått noe bekreftelse fra de enda. Mvh Marius, Grønn Kontakt."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA