Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye hurtigladere monteres på Obs Mariero

Startet av bno, onsdag 27. juni 2018, klokken 14:05

« forrige - neste »

TorT

Oi. Dagens SA, nederst på side 3. Annonse fra Lyse.

Lyse åpner 7 nye hurtigladere på Jernbanelokket. Torsdag 18.oktober.

Markerer åpningen med pølser 1430-1630.

Og de 10 første kundene får gratis bilvask.

Dette er jo en gladmelding,
men hvorfor trenerer de i månedsvis for konkurrenter som har hatt tilsvarende ladere klare til bruk andre steder i byen i månedsvis? Men ikke får strøm.
Mener fortsatt vi bør legge litt press på FB sider og leserinnlegg hvis de fortsetter å trenere konkurrenter.

Jeg synes Lyse hadde en god start, og satte opp en del hurtigladere tidlig. Tvilsom praksis med å ta fastbetaling pr måned. Noe som kanskje var veldig gunstig for noen få, og dyrt for de aller fleste. Jeg ladet kanskje 30 min pr 3 mnd i snitt, de gangene jeg trengte 5-10 min for å komme meg hjem.

Så lå de lavt veldig lenge, og gjorde nesten ingen ting.
Men nå, kanskje de er litt igang igjen.

Får håpe det, ellers kjører jeg heller litt omvei for å støtte En av de andre.


zbk

Basert på egen erfaring så er Lyse enten inkompetente eller saboterer bevisst konkurranse når det gjelder elbil og plusskunder.

At det skal ta et halvt år å få orden på registreringen som plusskunde når Lyse allerede selv kjører forsøk med solceller gjennom dem lukter det ikke bra av.

Når det nå ser ut som at GrønnKontakt og Fortum får trenert oppkoblingen av sine ladesteder virker det ikke bra i det hele tatt. Har lenge boikottet Lyse på alt jeg kan og ser ingen grunn til å slutte med det ennå.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

bno

Lyse er et selskap jeg nylig måtte true juridisk for at de skulle komme til innrømnelser. Dette er en sak som går på å preferere dem selm på bekostning av konkurrenter. Gir ikke fem øre for det selskapet. De brøt alt av etikk og moral etter min oppfatning.

Dubbeditt

Da er grønn kontakt oppe og går på Mariero :+1:  4mnd har de måttet vente på strøm fra Lyse  >:(

geear

Sitat fra: zbk på onsdag 17. oktober 2018, klokken 12:37
At det skal ta et halvt år å få orden på registreringen som plusskunde når Lyse allerede selv kjører forsøk med solceller gjennom dem lukter det ikke bra av.
Selvopplevd?

Hører samme rykte om Møller på Forus, de har fikk visst nok et stort anlegg installert i vår, og venter fortsatt på godkjent ferdigmelding...

zbk

Selvopplevd, ja. Bruker ikke Lyse til noe jeg kan unngå lenger.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

geear

Ja, da blir det spennende å se hvor lang tid det tar på mitt anlegg. Skjønner jeg kan vente meg å ha det godkjent til mai...

Jaja, frem til da får jeg sikkert brukt det som produseres selv uansett, så får de si hva de vil.

zbk

Det er vel forhåpentligvis blitt bedre, men mas både på Lyse og evt. leverandør av anlegget så mye du orker.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Løve


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA