Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilbehør KONA EV - din liste og eventuell vurdering.

Startet av JEG, tirsdag 26. juni 2018, klokken 13:00

« forrige - neste »

JEG

    Listen fra Sven Kvia ser slik ut:

Tilbehør KONA EV
Bagasjeromsmatte plast kr 790,00
Bagasjeromsmatte stoff kr 890,00
-> Nødvendig?

Gummimatter kr 690,00
Tekstilmatter kr 1 300,00
-> Er det vanlig at matter ikke følger med? - Tror jeg skipper og kjøper uorginalt som kastes ved salg.

Vinterhjul 17" General dekk kr 13 900,00
Vinterhjul 17" kr 16 900,00
TPMS Ventiler kr 3 500,00 INKL ved kjøp av Vinterhjul
--> Diskutert før at dette er dyrt, men går nok for dekk til 17K.

Innlastning stål bak kr 1 590,00
Innlastning stål terskler kr 1 490,00
Innlasting bak folie sort matt kr 690,00
-> Skjønner ikke helt dette. Er det verdt det?

Lys i gulv foran og bak (velg mellom blått og hvitt lys) kr 1 490,00
-> Hæ? Høres harry ut. Nytteverdi?

Takbøyler Alu (wingbar) kr 3 390,00
Takbøyler Stål (Firkantet) kr 2 790,00
-> Kan sikkert monteres billigere siden om behov. Finnes vel skibokser som ikke trenger dette.

WALLBOX Ladestasjon 16A ferdig innstallert (Standard) kr 15 900,00
WALLBOX Ladestasjon 32A ferdig innstallert (Standard) kr 19 900,00
-> Her er jeg i tvil. Noen info om denne?


Anbefalt LAKKBESKYTTELSE;
Ditec Original 4stegs lakk behandling kr 5 200,00
Ditec Ceramic Ultra kr 8 200,00
-> Diskutert annen plass på forumet.

Eksteriør Tak og A-B Stolpe gjelder særlig KONA
Foliering av Tak sort blank eller matt mørk grå kr 4 900,00
Foliering av tak + A-Bstolpe + Speilhus sort blank eller matt mørk grå kr 6 500,00
- Diskutert annen plass på forumet, men hvordan er det med fargene her? Matcher de det øvrige i møregrått?
[/list]

Foliediskusjon: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40100.0
Lakkbehandling: https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=40190.0

Cral

Mine synspunkt

---> Bagasjeromsmatte plast kr 790,00

Jeg driver med havfiske, og har med meg mye fiskeutstyr som ikke alltid er helt tørt. Definitivt ja.

---> Gummimatter kr 690,00

Jada, man får uorginale matter, men jeg valgte å ta disse med. Uorginale, rimelige matter passer sjeldent like bra.


---> Vinterhjul 17" kr 16 900,00

Endte på denne...

---> TPMS Ventiler kr 3 500,00 INKL ved kjøp av Vinterhjul

Disse var ikke et tillegg for min del?

---> Innlastning stål bak kr 1 590,00
---> Innlastning stål terskler kr 1 490,00

Disse fikk jeg ikke valg om, må forhøre meg. Antar at vi snakker om dørteskler, og på støtfangeren bak så den ikke blir skrapet opp. Igjen, fiskeutstyr inn og ut, det har blitt noen små riper på golfen.

---> Lys i gulv foran og bak (velg mellom blått og hvitt lys) kr 1 490,00

Har det i golften, liker det...

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

HPSE

Flere som får med gulvmatter uten tillegg. Angående ladestasjon, så husk at dette kan bli dyrere.. MYE DYRERE.
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Knutos

Matter er inkludert hos min forhandler, bagasjeromsmatten betalte jeg 500 for. KOmplette conti vinterhjul på uriginal felg 12900,- For dyrt, men jeg gadd ikke å ordne dette selv da jeg får bil i desember og trenger vinterhjul ved levering

e-curious

#4
Har lys i dørken på Golfen. Liker det godt og har bestilt det på Kona.. med hvitt lys.  Det blå ser ganske harry ut.

Wallbox laderen tror jeg er denne:
https://www.wallbox.com/no/produkter/WBPLSR02.html
Dette er en lader jeg godt kunne tenke meg selv.  App styring er veldig greit når det ikke er i bilen.

Det er også en NAF-pakke på den med montering.  Medlemestilbudet fra NAF:
https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/hjemmelading
Med NAF-rabatt koster det    16.275 kr for 32A, 20.500 uten.  Forhandler pris 20.000.
Sjekk vilkårene i monteringspakken, fks hvor langt fra forhandler, leningslengder etc. 

edit: Oppdatert medlemspris.

JEG

Sitat fra: HPSE på tirsdag 26. juni 2018, klokken 16:35
Flere som får med gulvmatter uten tillegg. Angående ladestasjon, så husk at dette kan bli dyrere.. MYE DYRERE.
Synes det er veldig rart det ikke følger med.

Hva mener du med at ladestasjon kan bli dyrere?
 

Gordon Retriever

Sitat fra: JEG på tirsdag 26. juni 2018, klokken 23:08Hva mener du med at ladestasjon kan bli dyrere?

Som e-curious skriver; sjekk betingelsene for montering.  Det kan ofte være stort påslag f.eks. for ekstra tilførselslengde fra sikringsskap.  Boring i mur kan også bli belastet ekstra.  Evt. graving er selvsagt heller ikke inkludert.

andy99

Innlasting stål bak, kan da vurdere folie isteden. Jeg gikk for beskyttelsefolie sort til 535 kr.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

pofeet

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 27. juni 2018, klokken 00:16
Sitat fra: JEG på tirsdag 26. juni 2018, klokken 23:08Hva mener du med at ladestasjon kan bli dyrere?

Som e-curious skriver; sjekk betingelsene for montering.  Det kan ofte være stort påslag f.eks. for ekstra tilførselslengde fra sikringsskap.  Boring i mur kan også bli belastet ekstra.  Evt. graving er selvsagt heller ikke inkludert.

Du kan også risikere å bli belastet for arbeid som nettleverandør måtte ha, hvis ladingen din påvirker resten av strømnettet. Videre vurderes det at det må monteres egen strømmåler på ladepunktet. Det betyr at de kan styre prisen du betaler for å lade bilen din, helt uavhengig av boligstrøm.

Disse tingene gjør meg litt skeptisk til å satse på elbil. Noen som har info som kan berolige?

Spajderman

Sitat fra: andy99 på onsdag 27. juni 2018, klokken 09:23
Innlasting stål bak, kan da vurdere folie isteden. Jeg gikk for beskyttelsefolie sort til 535 kr.


Bra bilde! Du har ikke bilde av tersklene liggende også?


Spajderman


Rocklobster

Oi, mobile Ensjø ville ha 1290 for folie under bakluke sort. Selv etter St jeg spurte om det var riktig pris. Jeg reagerte på at det var dyrt og underskerv ikke kontrakt der og da. Virker som det er litt cowboy rundt prising. Det finnes jo ikke noen prisliste de vil vise frem. Man kan spørre seg om Hyundai er tjent med en slik løsning.

andy99

Sitat fra: Rocklobster på torsdag 28. juni 2018, klokken 21:33
Oi, mobile Ensjø ville ha 1290 for folie under bakluke sort. Selv etter St jeg spurte om det var riktig pris. Jeg reagerte på at det var dyrt og underskerv ikke kontrakt der og da. Virker som det er litt cowboy rundt prising. Det finnes jo ikke noen prisliste de vil vise frem. Man kan spørre seg om Hyundai er tjent med en slik løsning.

Ja det er mye useriøse forhandlere og Hyundai Norge ser ikke ut til å ha noe kontroll over forhandlere heller. I mine øyne er det meget dårlig for merkevaren/omdømme.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Stjerneglis

#14
Det er bare tull å betale tusenvis av kroner på folie lastekanter og dørtersker  :o

https://www.lackschutzfolie24.de/shop/folien-fahrzeugtypen/hyundai/hyundai-kona-ab-bj-11-2017.html

Og det er enda billigere på Ebay/AliExpress...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA