Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flere mandagsbiler hos Tesla enn hos andre?

Startet av georglu, tirsdag 26. juni 2018, klokken 10:06

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 26. juni 2018, klokken 17:07
Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. juni 2018, klokken 17:02
En ting Tesla har som jeg har hørt lite om fra andre verksteder er at når bilen er inne for å rette en feil så oppstår en eller to nye.....
Dette er vel kanskje mer, mandagsreperasjon enn mandags bil, men det er mulig å argumentere for at nye feil oppstår oftere på mandagsbiler.
Tror nok dette kan være tilfelle på de verkstedene som allerede er overbelastet, dvs Bergen og rundt Oslofjorden og kanskje Trondheim. Brumunddal, Kristiansand og Ålesund har jeg aldri hørt slikt om.
Som tyder klart på at feilen ligger hovedsaklig  hos verkstedet.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

turfsurf

Jeg vil si både og. Det er ett underliggende problem med kø grunnet delemangel, men hastverk og slendrian på verkstedene er grunnet mangel på kapasitet og ledelse på de enkelte stedene.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Gordon Retriever

Sitat fra: skyfawn på tirsdag 26. juni 2018, klokken 10:20
Har nå en E-golf [...] med [...] lekkasje gjennom dører

Ah, ennå en med lekk Golf.

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. juni 2018, klokken 17:02
En ting Tesla har som jeg har hørt lite om fra andre verksteder er at når bilen er inne for å rette en feil så oppstår en eller to nye.....

Jeg har stor erfaring med biler som må tilbake på verksted for å reparere det som gikk i stykker da den var inne for å reparere noe annet. Flere merker, flere verksteder. Dessverre tror jeg ikke jeg klarer å mønstre energi til å gjenfortelle alt.  Det beste hadde vært biler uten feil, for da trengte de ikke dra til verkstedet for å få flere.

Men en liten anekdote kan vi ta med:  Bilen stod på verksted for nte gang grunnet feil med sentrallås.  Etter fem (5) uker på verksted hadde noen blitt enige om å bytte all innmat i den ene døren. Da jeg skulle hente bilen og påpekte jeg at det nye dørhåndtaket hadde feil farge, fikk jeg høre at "Da har de gjort feil i Tyskland". Sukk.

Og dette var altså ingen Tesla.
Og ingen VW.




Counterpointer

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 27. juni 2018, klokken 00:05
Sitat fra: skyfawn på tirsdag 26. juni 2018, klokken 10:20
Har nå en E-golf [...] med [...] lekkasje gjennom dører

Ah, ennå en med lekk Golf.

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 26. juni 2018, klokken 17:02
En ting Tesla har som jeg har hørt lite om fra andre verksteder er at når bilen er inne for å rette en feil så oppstår en eller to nye.....

Jeg har stor erfaring med biler som må tilbake på verksted for å reparere det som gikk i stykker da den var inne for å reparere noe annet. Flere merker, flere verksteder. Dessverre tror jeg ikke jeg klarer å mønstre energi til å gjenfortelle alt.  Det beste hadde vært biler uten feil, for da trengte de ikke dra til verkstedet for å få flere.

Men en liten anekdote kan vi ta med:  Bilen stod på verksted for nte gang grunnet feil med sentrallås.  Etter fem (5) uker på verksted hadde noen blitt enige om å bytte all innmat i den ene døren. Da jeg skulle hente bilen og påpekte jeg at det nye dørhåndtaket hadde feil farge, fikk jeg høre at "Da har de gjort feil i Tyskland". Sukk.

Og dette var altså ingen Tesla.
Og ingen VW.
Ok, men min far drev merkeverksted for Volvo og tok alle andre merker for rep i 25 år og det var svært skjelden at noe ble ødelagt på kundebiler og han ville heller heller tatt livet av seg enn å levert tilbake en bil med mer skade enn den kom med....

Vet at dette er en anekdote, men den strekker seg over lang tid.

Gordon Retriever

Ok, da demrer det for meg hvorfor det jobber så få av din fars kaliber på verkstedene i dag. :o

rsomby

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 27. juni 2018, klokken 00:22
Ok, da demrer det for meg hvorfor det jobber så få av din fars kaliber på verkstedene i dag. :o

:o ??? ::) :-X

Counterpointer

Sitat fra: Gordon Retriever på onsdag 27. juni 2018, klokken 00:22
Ok, da demrer det for meg hvorfor det jobber så få av din fars kaliber på verkstedene i dag. :o
Spørs om ikke den holdningen døde sammen med ham og hans generasjon ja

georglu

Dagens arbeidsmoral er nok dessverre ikke hva den en gang var. Den forsvant ut med all rikdommen vi fikk rett i fanget uten å gjøre stort annet enn å pumpe den opp fra havbunnen.

Litt flåsete sagt. Jeg vet selvsagt at det krever ganske avansert teknologi for å få opp mye av oljen og at den ikke kommer av seg selv, men poenget er der likevel.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

o.b.lix

Med noen få unntak, er det ekstremt mye bedre service i våre naboland enn i Norge. Det er et bransjeproblem at verkstedene ikke gir service.

Har i disse dager en Honda stående på verksted for å bytte en styrekule og deretter ta hjulstillingskontroll. Når leverte jeg den inn? I april...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA