Tesla har gjort alt riktig

Startet av Gordon Retriever, søn 24. jun 2018, kl. 23:49

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Bondeknøl på tir 17. jul 2018, kl. 11:33
Den er jo etter min smak finere enn Tesla sine modeller som jeg likte mye bedre før. Golf er jo en av de peneste elbilene etter min smak, og er en klassisk suksess som vel ingen andre bilprodusenter er i nærheten av?
Som nevnt her så er jo utseende ikke reelt i det hele tatt da det oppfattes svært ulikt. Norges mest solgte elbil er jo forrige karosseriet til Leaf, og det er jo ikke en designbombe.

Ja, smaken er som baken som sagt ;)

Golf er en av de tristeste og kjedeligste bilene jeg ser på veien. Den stiller for meg i klasse med Toyota Yaris og jeg foretrekker da sterkt utseendet til gamle-Leafen. For ikke å snakke om i3, den er skikkelig sprek :)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Bondeknøl

Tristeste for deg ja, men er solgt over 30mill Golfer. De har vel tjent i bøtter og spann på den bilen som har vært i markedet i over 40-år nå.
Kanskje VW har gjort enda mere riktig?

1317142119

Sitat fra: Bondeknøl på tir 17. jul 2018, kl. 12:23
Tristeste for deg ja, men er solgt over 30mill Golfer. De har vel tjent i bøtter og spann på den bilen som har vært i markedet i over 40-årene nå.
Kanskje VW har gjort enda mere riktig?

Mobileum

Grunnen til at Corolla og Golf selger bra, kan være at de fleste ikke ønsker å skille seg fra massen. Mens noen synes det er veldig stas......
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

emmern

Det er også en forskjell på trist og rett og slett grisestygg :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Mobileum

Sitat fra: jkirkebo på tir 17. jul 2018, kl. 11:39
Golf er en av de tristeste og kjedeligste bilene jeg ser på veien. Den stiller for meg i klasse med Toyota Yaris ...

Også jeg som hadde bestemt meg for å kjøpe ladestasjon av deg... 8)
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

jkirkebo

Sitat fra: Mobileum på tir 17. jul 2018, kl. 13:59
Sitat fra: jkirkebo på tir 17. jul 2018, kl. 11:39
Golf er en av de tristeste og kjedeligste bilene jeg ser på veien. Den stiller for meg i klasse med Toyota Yaris ...

Også jeg som hadde bestemt meg for å kjøpe ladestasjon av deg... 8)

Hehe, jeg gidder ikke å bli grå og kjedelig på forumet for å unngå å fornærme en eneste sjel ;)
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

geear

Men Yaris er penere (rettelse; mindre stygg) enn Prius... ;)

Counterpointer

Siden vi er litt på siden av topik, WV Beetle (og bus) er evige kule klassikere. I og for seg T-Ford også hvis vi skal gå langt tilbake i tid........

Veldig mye annet er kjedelig, som Golf og Prius, men alltid noen som liker dem.

Tesla har ikke lagd noen kjedelig bil enda ! Det har de hvertfall gjort riktig

emurof

Sitat fra: Bondeknøl på tir 26. jun 2018, kl. 08:24
Men har ikke enkelte i Teslagjengen blitt litt vel sykelige i sitt forhold til denne bilprodusenten? Tar det ikke litt av?

Den enorme entusiasmen for bilene sier kanskje litt om hvordan de er å eie og kjøre?

Sitat fra: Bondeknøl på tir 26. jun 2018, kl. 09:59Leaf gikk gikk 12-15 mil før Tesla leverte biler.

Nettopp. Begredelig rekkevidde. Og da jeg var i markedet etter elbil så fremstod dessuten Leaf som et "fornuftig", men ufattelig kjedelig og uinspirerende valg. Elendig "cockpit" med mer. Altfor mye knapper og gammeldagse løsninger. En skjerm som er under enhver kritikk.

Bondeknøl

Sitat fra: emurof på fre 20. jul 2018, kl. 10:57
Men har ikke enkelte i Teslagjengen blitt litt vel sykelige i sitt forhold til denne bilprodusenten? Tar det ikke litt av?

Den enorme entusiasmen for bilene sier kanskje litt om hvordan de er å eie og kjøre?

Sitat fra: Bondeknøl på tir 26. jun 2018, kl. 09:59Leaf gikk gikk 12-15 mil før Tesla leverte biler.

Nettopp. Begredelig rekkevidde. Og da jeg var i markedet etter elbil så fremstod dessuten Leaf som et "fornuftig", men ufattelig kjedelig og uinspirerende valg. Elendig "cockpit" med mer. Altfor mye knapper og gammeldagse løsninger. En skjerm som er under enhver kritikk.
Jeg synes mange her inne har ett sykelig forhold til bil. Bruker vi ikke bilen til å frakte oss der vi vil lenger? Jeg stortrives i leaf, både gammel og ny type. Skjønner ikke at enkelte kan ha så store problemer med noe som ikke er Tesla?

Sånn ellers så likte jeg Tesla før, men nå synes jeg de blir styggere og styggere. Så en X i går og måtte studere litt ekstra: Har den fronten alltid vært så stygg, eller er det bare det at Teslaklanen sine holdninger gjør at en endrer syn på ting?

Øyvind.h

Xpeng G6 AWD Performance

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2023, VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Dette gjelder på langt nær bare Tesla. Har du noen gang før i historien sett så mye entusiasme og aktivitet rundt en Kia eller Hyundai eller Renault eller hva det måtte være av elbiler som er på markedet i dag?

Det er bare det at av en eller annen grunn så skal absolutt alle mene et eller annet om Tesla, og dessverre er det en gjenganger at eiere flest er superfornøyde, mens veldig mange andre renner over av negativitet.

Bondeknøl

Nei, sånn en entusiasme hos andre har jeg ikke sett, men er ikke inne å leser på delforumene heller da.
Jeg vet jo at Tesla har mange superfornøyde eiere i likhet med andre bilmerker, men jeg stusser fælt når noen knapper og touchskjermer gjør at noen ikke kan ha en bil?

Hodetelefoner

Er nok vanskelig for folk uten Tesla å forstå dette. Jeg viste jo heller ikke at jeg ikke kunne kjøre annen bil etterpå. 
Tesla er nok mere enn en skjerm.
Se på det som iOS vs Android, du kan bytte mellom forferdelige samsung eller håpløse Sony. Men iphone, med "samme skjerm og batteri", gjør opplevelsen helt annerledes.
Si opp kassa jobben på Joker, lei deg en Model S og ta en ukes ferie med den i Europa.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA