Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Now You Know: «Prøvekjøre» NextGen Roadster

Startet av georglu, lørdag 23. juni 2018, klokken 22:37

« forrige - neste »

georglu

Jeg har nettopp bestilt Model S og brukte henvisningskoden til Zac fra YouTube-kanalen Now You Know fordi de tilbyr seere fra USA, Canada og Europa etter min mening verdens kuleste perk:

Når de mottar deres «gratis» Nextgen Roadster, etter sigende med SpaceX options package, så vil de besøke alle som har brukt Zacs henvisningskode en kjøretur i kanskje den villeste elektrikske roadsteren per dags dato. Jeg gleder meg i alle fall som en liten unge til de kommer på besøk (tidligst i 2020 eller 2021 avhengig hvor forsinket Tesla blir med produksjonen av bilen).

Noen andre her som har brukt Zacs henvisningskode?

For øvrig en god kanal med mange bra og underholdende videoer: https://www.youtube.com/channel/UCMFmrcGuFNu_59L0pHcR0OA
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Nasatech

Dette tilbyr jeg gjerne om jeg kommer til 55 referrals :)

54% i dag så ikke utenkelig, men kommer jo an på hva de finner på neste gang!

Håper de kommer til Norge med den! Blir kult :)

Counterpointer


georglu

Sitat fra: knut.aulie på søndag 24. juni 2018, klokken 01:53
Litt lenge å vente for min del.

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. ;)

Uansett, det beste perket er jo gratis superlading. Alt annet ekstra er bonus. :D
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Counterpointer

Sitat fra: georglu på søndag 24. juni 2018, klokken 22:27
Sitat fra: knut.aulie på søndag 24. juni 2018, klokken 01:53
Litt lenge å vente for min del.

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. ;)

Uansett, det beste perket er jo gratis superlading. Alt annet ekstra er bonus. :D
Tror heller jeg hadde brukt koden til noen jeg kjenner, heller en YouTube kjendiser.

Men for all del, blir superkult med Roadster 2

Kramzz

Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

georglu

Sitat fra: eKramer på mandag 25. juni 2018, klokken 07:23
Blir langt for de å kjøre hertil da 8)

Når You You Xue klarer å skipe bilen sin til Europa, så tenker jeg også Zac & Jesse får det til. ;)

Det mest kronglete blir nok å lade bilen siden de nok ikke får tilgang til superladenettverket. Med mindre Tesla endrer policy (gjør nok ikke det med det første). Bilen har helt sikkert et monsterbatteri med den ville akselerasjonen og rekkevidden.

Kan jo håpe på en råsterk ombordlader slik at det er mulig å lade batteriet fullt over natten.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Amoss

Sitat fra: georglu på mandag 25. juni 2018, klokken 10:50
Når You You Xue klarer å skipe bilen sin til Europa, så tenker jeg også Zac & Jesse får det til. ;)

... og nettopp erfaringene som You You Xue har fått er noe de kan vise til som grunn til å ikke gjøre det samme. Europeiske kunder som bruker deres referal vil nok bli bedt om å kommer over på "riktig" side av dammen for å få sin test-tur...
Model S 85D

georglu

#8
Sitat fra: Amoss på mandag 25. juni 2018, klokken 12:00
Sitat fra: georglu på mandag 25. juni 2018, klokken 10:50
Når You You Xue klarer å skipe bilen sin til Europa, så tenker jeg også Zac & Jesse får det til. ;)

... og nettopp erfaringene som You You Xue har fått er noe de kan vise til som grunn til å ikke gjøre det samme. Europeiske kunder som bruker deres referal vil nok bli bedt om å kommer over på "riktig" side av dammen for å få sin test-tur...

De har gjentatte ganger sagt at de kommer på besøk, også til Europa, så det vil i så fall være et stort løftebrudd. Forhåpentligvis har vi plenty med (super)ladealternativer til Tesla-nettverket i 2020/21 slik at det ikke blir noe problem. Jeg vil tro at amerikanske elbiler ikke vil bli utelukket fra disse nettverkene.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Øggen

Med fare for å få ei skyllebøtte!!
Mulig det berre ej som e sær, men syns det e litt i overkant naivt å tru at nokken kjem hit berre fordi du bruka linken deira.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Vhagar

Må si meg enig med Øggen her ja. Jeg var av den oppfattning av at ladepluggen på amerikanske biler ikke var lik den europeiske også? Så da skal det godt gjøres å få ladet her uten adapter? Eller var det i Asia den var annerledes?
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

georglu

Sitat fra: Øggen på mandag 25. juni 2018, klokken 13:45
Med fare for å få ei skyllebøtte!!
Mulig det berre ej som e sær, men syns det e litt i overkant naivt å tru at nokken kjem hit berre fordi du bruka linken deira.

Naivt? Kanskje, men det koster jo ikke fryktelig mye å bruke den linken. Alternativet hadde vært å bruke en annen link som kunne gitt meg 5000 kr, en Tesla-lader, en lekebil eller gi en kompis mulighet for noen kule felger e.l. Ingenting av det er så viktig for meg, så da er bare fin-fin bonus om de får til å ta turen over dammen når de mottar Roadster-en.

Jeg har pt. ingen grunn til ikke å stole på at Zac & Jessie holder ord. De virker som solide og godt kjent blant resten av Tesla-vloggerne. De bruker mye tid og energi på kanalen deres, har nesten 500 supportere på Patreon, har nesten 60.000 følgere (TeslaBjørn har nesten 90.000) og har allerede vært en tur i Europa på turné i Sverige og Danmark. Riktignok denne gangen uten å ha med egen bil.

Hver får gjøre en egen vurdering av kredibiliteten deres. Fra meg for de uansett en tommel opp. Kompiser med TeslaBjørn er de også. ;)

Sitat fra: Vhagar på mandag 25. juni 2018, klokken 14:11
Må si meg enig med Øggen her ja. Jeg var av den oppfattning av at ladepluggen på amerikanske biler ikke var lik den europeiske også? Så da skal det godt gjøres å få ladet her uten adapter? Eller var det i Asia den var annerledes?

Ladepluggen er annerledes i USA, ja. De bruker en skreddersydd ladeplugg som jeg tror også den originale roadsteren brukte. Etter sigende finnes det et adapter fra den til Type2 som kan brukes på superladere, men den er ikke i alminnelig salg.

Men, jeg tipper Teslas superladere ikke blir eneste superlademulighet her til lands om et par-tre år (tipper vi ikke ser Roadsteren her før i 2021), så jeg er ikke nevneverdig bekymret for lademulighetene.

I tillegg er Roadster-batteriet såpass stort at man nok kommer hvor som helst i Oslo-området (der jeg bor) og til egnede test-steder (Rudskogen er mitt ønskested å få teste den) og samtidig ha nok juice til litt testkjøring.

Alternativt skiper de Tesla Semi-en deres (ja, de har reservert Semi også) til Europa for spinnvill roadtrip, så trenger de ikke bruke juice på transport-etappene. ;)
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

Trond Strømberg

Tror faktisk planen deres er å ende opp med en roadster i Amerika, og en i Europa.
TMX75D - 5 seter, premium, MCU2 og HW3.0 og Pearl White Multi-Coat Lakk.

Nasatech

Jeg kan si det sånn: Jeg er på 56% nå og om jeg får en gratis roadster så kan både han som brukte henvisningen og han som ba han bruke den få en prøvetur ;)

Kramzz

Er du på 56% nå så er det jo håp 8) Lykke til, kjekt om du fikk igjen for all jobben du har lagt i Tesla :+1:
Dolphin grey Model s P85 2013.
Alt utstyr utenom Sikkerhetspakken.

Skoda Enyaq IV80


Model 3 reservert 12.06.2017-kansellert


Svart E-Golf 2015 (Tatt i innbytte mot IV80)


.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA