Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

advale

Blir ingen problem å få tak i Kona fremover. Ny fabrikk i Tjekkia har begynt å lage Kona og det forventes at antall biler skal tredobles.

I tillegg er mange som er bundet av kontrakten og som må ta ut bilen selv om behovet er endret.

standahm

Bilen vi bestilte Juli -18 er kommet til Drammen.  Ceramic Blue, stoffseter, uten glass i taket.
Tesla 2023 MY LR XP7YGCEK2PB048### (reg. 12-2022)
Renault Zoe 2014 Q210 Sort Intense (solgt).

permbakken

Sitat fra: Bidda på tirsdag 03. mars 2020, klokken 09:18
Sitat fra: permbakken på mandag 02. mars 2020, klokken 21:43
Jeg skrev kontrakt for Kona ca. 10 januar og i dag kom meldingen at bilen er produsert. Så venter går det vel et par måneder til bilen ankommer Norge,
Var dette en bil som noen gikk ut av kontrakten så forhandler kunne dytte over til deg? stoff seter?
Nei, dette er nyprodusert 2020, modell. Er ikke imponert over kvaliteten på skinnsetene til Hyundai, så det ble stoff.

Schled

Bestilte 25/8 - 2018.
I følge Hyundai sin status side så er den fortsatt ikke produsert.
Beregnet leveringstid er i løpet av Q2.

Jeg stod/står på den opprinnelige ventelista.
2014 VW e-up
2018 Hyundai Kona Electric

RJK

Sitat fra: Schled på onsdag 18. mars 2020, klokken 09:34
Bestilte 25/8 - 2018.
I følge Hyundai sin status side så er den fortsatt ikke produsert.
Beregnet leveringstid er i løpet av Q2.

Jeg stod/står på den opprinnelige ventelista.

Har du snakket med forhandleren? Eller har du "spesiell konfigurasjon" som skulle gi grunn for så sen levering? Når de leverer 2020-modeller til nye kunder, så hadde jeg blitt fly forbannet for at de ikke har klart å skaffe "min" bil ennå. De bør ha en usedvanlig god grunn for dette.

Mest høres det ut som noen har rotet det skikkelig til med reservasjonen og/eller bestillingen din.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jings

Sitat fra: Schled på onsdag 18. mars 2020, klokken 09:34
Bestilte 25/8 - 2018.
I følge Hyundai sin status side så er den fortsatt ikke produsert.

Den status siden kan du bare glemme... Min bil er i følge den siden fortsatt ikke produsert, og jeg fikk den for to måneder siden :-)

TB

Sitat fra: Schled på onsdag 18. mars 2020, klokken 09:34
Bestilte 25/8 - 2018. I følge Hyundai sin status side så er den fortsatt ikke produsert.
Beregnet leveringstid er i løpet av Q2. Jeg stod/står på den opprinnelige ventelista.
Hvilket kontrakts nummer har du? Ser det står at 179xx fikk bil i slutten av februar.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Dawiddem

Kø nummer 18.xxx et eller annet, mottar bil på mandag. Nesten 2 års ventetid er over. Gleder meg som et lite barn  :D :D

RJK

Grattis!

En morsom liten bil, så du har absolutt god grunn til å glede deg.

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

batterimannen

Fabrikken i Tsjekkia som produserer Hyundai Kona gjenopptar driften. Nå skal 2 av totalt 3 skift jobbe ved fabrikken.

https://electrek.co/2020/04/14/ev-production-starts-to-come-back-online-in-europe-us-still-in-question/
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

stogdan

Bestilt januar 2019 og fikk vite at bilen nå er kommet til forhandler og de jobber med klargjøring.

Originalt estimert 2. halvår 2020, så innenfor egne forventninger til leveranse. Bilen er topputstyrt Premium 2020 modell med farge Ceramic Blue, soltak og skinninteriør. Ettersom vi originalt bestilte 2019 modellen hadde vi ikke forhold til dette med 3-faselading, og hadde aldri muligheter for å bestille dette. Til tross for det er tydeligvis vår bil levert med dette uten ekstra kostnader knyttet til dette.

Sluttpris endte 20.000 opp fra kontrakt skrevet i januar 2019, og vi slipper dermed den store økningen som kom i april. I forhold til utstyrsnivået til bilen, virker den dermed ikke så ille priset sammenlignet med om du bestiller tilsvarende modell idag hos forhandler.
2020 Hyundai Kona Electric

ID4

Høres bra ut og god avtale. Du kommer til å bli fornøyd. Gratulerer med bil rett rund hjørne :)

Sitat fra: stogdan på mandag 11. mai 2020, klokken 23:20
Bestilt januar 2019 og fikk vite at bilen nå er kommet til forhandler og de jobber med klargjøring.

Originalt estimert 2. halvår 2020, så innenfor egne forventninger til leveranse. Bilen er topputstyrt Premium 2020 modell med farge Ceramic Blue, soltak og skinninteriør. Ettersom vi originalt bestilte 2019 modellen hadde vi ikke forhold til dette med 3-faselading, og hadde aldri muligheter for å bestille dette. Til tross for det er tydeligvis vår bil levert med dette uten ekstra kostnader knyttet til dette.

Sluttpris endte 20.000 opp fra kontrakt skrevet i januar 2019, og vi slipper dermed den store økningen som kom i april. I forhold til utstyrsnivået til bilen, virker den dermed ikke så ille priset sammenlignet med om du bestiller tilsvarende modell idag hos forhandler.

Chsneb

Når ankomm den drammen?   
Venter på samme farge,    bestilte 01.06 2019. Krysser fingra for at den også nærmer seg

Sitat fra: stogdan på mandag 11. mai 2020, klokken 23:20
Bestilt januar 2019 og fikk vite at bilen nå er kommet til forhandler og de jobber med klargjøring.

Originalt estimert 2. halvår 2020, så innenfor egne forventninger til leveranse. Bilen er topputstyrt Premium 2020 modell med farge Ceramic Blue, soltak og skinninteriør. Ettersom vi originalt bestilte 2019 modellen hadde vi ikke forhold til dette med 3-faselading, og hadde aldri muligheter for å bestille dette. Til tross for det er tydeligvis vår bil levert med dette uten ekstra kostnader knyttet til dette.

Sluttpris endte 20.000 opp fra kontrakt skrevet i januar 2019, og vi slipper dermed den store økningen som kom i april. I forhold til utstyrsnivået til bilen, virker den dermed ikke så ille priset sammenlignet med om du bestiller tilsvarende modell idag hos forhandler.

stogdan

Sitat fra: Chsneb på onsdag 13. mai 2020, klokken 06:19
Når ankomm den drammen?   
Venter på samme farge,    bestilte 01.06 2019. Krysser fingra for at den også nærmer seg

Sitat fra: stogdan på mandag 11. mai 2020, klokken 23:20
Bestilt januar 2019 og fikk vite at bilen nå er kommet til forhandler og de jobber med klargjøring.

Originalt estimert 2. halvår 2020, så innenfor egne forventninger til leveranse. Bilen er topputstyrt Premium 2020 modell med farge Ceramic Blue, soltak og skinninteriør. Ettersom vi originalt bestilte 2019 modellen hadde vi ikke forhold til dette med 3-faselading, og hadde aldri muligheter for å bestille dette. Til tross for det er tydeligvis vår bil levert med dette uten ekstra kostnader knyttet til dette.

Sluttpris endte 20.000 opp fra kontrakt skrevet i januar 2019, og vi slipper dermed den store økningen som kom i april. I forhold til utstyrsnivået til bilen, virker den dermed ikke så ille priset sammenlignet med om du bestiller tilsvarende modell idag hos forhandler.

Jeg vet ikke når den kom til drammen fordi den sporingslinken ikke ble oppdatert med endringer før dagen jeg skrev dette innlegget. Derimot la jeg merke til at teksten da var blitt endret fra 2. halvår 2020 til 2. kvartal 2020. Sjekket faktisk så sent som dagen før dette innlegget og da viste fortsatt sporingslinken ingen endring. Tror ikke den er en pålitelig kilde for sporing av bilen.
2020 Hyundai Kona Electric

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA