Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

arthur

Så et annet sted, FB (?), at i Kristiansand står det fire biler til salgs hos forhandler så køen er nok i ferd med å løse seg opp.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

kyrree

#1141
Etter lang ventetid.

Kønummer: 17805
Estimert 2Q 2020
Utlevering tidlig februar 2020

Ceramic blue og skinn
Kyrre

----------------------------
Kjører Kona

jings

Kona 2020 modell.

Kønummer 155XX, Galactic Grey, med skinn og soltak, opprinnelig første halvår 2020, senere justert til 1.kvartal 2020, ankommet forhandler i Bergen. Har bestilt ekstra lydisolering i hjulbuene, så overtagelse rett over helgen.

Turbato

Ukritisk videreformidlet post fra Hyundai Kona-gruppa på Facebook:

SitatOppdatering jeg fikk fra min forhandler i dag.
Er nå flere båter på vei til norge(husker ikke antallet med tror det var 5) med over 600 kona ev 2020 ombord, samt at det nå er igjen ca 120 kunder fra kø-listene som ikke enda har fått tildelt en bil.

Så jeg vil tro at i løpet av Mars vill kunder utenfor kølistene også begynne og motta biler😊

Vi får nå levert biler fra både Korea fabrik og fra Tsjekkia fabrikken😁

Ziigurd

Sitat fra: Turbato på torsdag 23. januar 2020, klokken 08:39
Ukritisk videreformidlet post fra Hyundai Kona-gruppa på Facebook:

SitatOppdatering jeg fikk fra min forhandler i dag.
Er nå flere båter på vei til norge(husker ikke antallet med tror det var 5) med over 600 kona ev 2020 ombord, samt at det nå er igjen ca 120 kunder fra kø-listene som ikke enda har fått tildelt en bil.

Så jeg vil tro at i løpet av Mars vill kunder utenfor kølistene også begynne og motta biler😊

Vi får nå levert biler fra både Korea fabrik og fra Tsjekkia fabrikken😁

Unner for all del andre bilen, men må innrømme jeg blir småsur om dette faktisk skulle stemme - min bil (17xxx) er i følge ordrestatusen enda ikke produsert, langt mindre sendt av gårde, så om hundrevis av "ekstra" biler strømmer inn i landet før de som står på listen engang har fått produsert sine, så...

Skjønner det produseres ulike varianter hver for seg, men 450+ biler når det står folk fremdeles på venteliste er i overkant. Så sært kan det ikke være å ønske seg en dark knight med skinn og takluke...

RJK

Sitat fra: Ziigurd på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:27
Sitat fra: Turbato på torsdag 23. januar 2020, klokken 08:39
Ukritisk videreformidlet post fra Hyundai Kona-gruppa på Facebook:

SitatOppdatering jeg fikk fra min forhandler i dag.
Er nå flere båter på vei til norge(husker ikke antallet med tror det var 5) med over 600 kona ev 2020 ombord, samt at det nå er igjen ca 120 kunder fra kø-listene som ikke enda har fått tildelt en bil.

Så jeg vil tro at i løpet av Mars vill kunder utenfor kølistene også begynne og motta biler😊

Vi får nå levert biler fra både Korea fabrik og fra Tsjekkia fabrikken😁

Unner for all del andre bilen, men må innrømme jeg blir småsur om dette faktisk skulle stemme - min bil (17xxx) er i følge ordrestatusen enda ikke produsert, langt mindre sendt av gårde, så om hundrevis av "ekstra" biler strømmer inn i landet før de som står på listen engang har fått produsert sine, så...

Skjønner det produseres ulike varianter hver for seg, men 450+ biler når det står folk fremdeles på venteliste er i overkant. Så sært kan det ikke være å ønske seg en dark knight med skinn og takluke...

Har du fått tilbud om 2020-modell og akseptert eller avvist? Bare nysgjerrig...

Har forøvrig 2017-2019-versjonen med de valgene. Slik jeg så prisene på nettet nå, så kommer vel sluttprisen med originale vinterdekk på tilnærmet det samme som jeg ga for min, om man ikke velger oppgradert AC-lader. Den er vel 5000,- ekstra for, og om det stemmer at den støtter alle hastigheter under, og ikke blir 3,6kW eller 11 kW, så er nok dette verdt pengene. Nå får man jo app-løsning i tillegg, og større skjerm med tydeligvis bedre oppsatt GUI pga den bredere skjermen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jings

Sitat fra: Ziigurd på torsdag 23. januar 2020, klokken 21:27
Unner for all del andre bilen, men må innrømme jeg blir småsur om dette faktisk skulle stemme - min bil (17xxx) er i følge ordrestatusen enda ikke produsert, langt mindre sendt av gårde, så om hundrevis av "ekstra" biler strømmer inn i landet før de som står på listen engang har fått produsert sine, så...

Jeg ville ikke stolt på den "Informasjon om din bil" web siden. Min står fortsatt med "din ordre er opprettet", og jeg plukker den opp over helgen... Så godt mulig bilen din er rett rundt hjørnet  :)

Ziigurd

Sitat fra: jings på torsdag 23. januar 2020, klokken 22:37
Jeg ville ikke stolt på den "Informasjon om din bil" web siden. Min står fortsatt med "din ordre er opprettet", og jeg plukker den opp over helgen... Så godt mulig bilen din er rett rundt hjørnet  :)

Aha - såpass. Da tennes det jo et visst håp igjen  :)

arthur

Fikk selv en Kona for over et år siden og forventet da ikke å få bil før om 6-9 måneder, men plutselig ringte forhandleren og sa at bilen var klar til henting på førstkommende fredag! Skjønner fortsatt ikke hvordan det kunne skje, men det skjedde, så "alt" er mulig!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Ziigurd

Sitat fra: RJK på torsdag 23. januar 2020, klokken 22:31

Har du fått tilbud om 2020-modell og akseptert eller avvist? Bare nysgjerrig...

Ja, jeg gjorde det - mest app-løsning jeg var ute etter der. Greit å kunne sette bilen til varming før man kjører på kalde vinterdager (ikke at det ser ut som vi får kalde vinterdager her i vest lenger, men... :) )

RJK

Det er absolutt noe jeg savner i min. Dog, uten egen ladeboks, men må være på delt boks på plasser man skal flytte seg vekk fra etter lading, så må funksjonen være tilgjengelig uten lader tilkoblet, og der er det riktignok full stopp uavhengig om det er med eller uten app.

På Kona så må man tydeligvis være tilkoblet, og da hjelper det ihvertfall ikke meg.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ziigurd

Sitat fra: RJK på fredag 24. januar 2020, klokken 18:02

På Kona så må man tydeligvis være tilkoblet

Kan det stemme? Blir rimelig skuffet i så fall.

Jeg skaffer meg lader i garasjen når jeg får Konaen, men app-styring vil jeg jo ha uavhengig av om den er tilkoblet eller ikke. Høres veldig rart ut om det kun skulle gjelde når den var tilkoblet. Varming av bilen er jo like aktuelt på vei hjem fra jobb o.l.

RJK

Sitat fra: Ziigurd på fredag 24. januar 2020, klokken 20:00
Sitat fra: RJK på fredag 24. januar 2020, klokken 18:02

På Kona så må man tydeligvis være tilkoblet

Kan det stemme? Blir rimelig skuffet i så fall.

Jeg skaffer meg lader i garasjen når jeg får Konaen, men app-styring vil jeg jo ha uavhengig av om den er tilkoblet eller ikke. Høres veldig rart ut om det kun skulle gjelde når den var tilkoblet. Varming av bilen er jo like aktuelt på vei hjem fra jobb o.l.

Dessverre, dette er omtalt i manual og anen info som er fremkommet, så med mindre det er feil info, så er det bare å bli litt skuffet nå... Bedre litt nå, enn mye senere. ;-)

Men helt enig, om det er over en viss prosent på SoC, så burde ikke det vært et problem. Ikke alle har fast tid uka gjennom, men jobber mer fleksibelt. Ds hadde det vært gromt med å kunne starte forvarming samtidig som man hoppet i dusjen f.eks. så hadde bilen vært god og varm og snøfri til man kom frem. Eller når møtet er over, sett på varmen så er den klar til man kommer frem til bilen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ziigurd

Sitat fra: RJK på lørdag 25. januar 2020, klokken 00:36

Dessverre, dette er omtalt i manual og anen info som er fremkommet, så med mindre det er feil info, så er det bare å bli litt skuffet nå... Bedre litt nå, enn mye senere. ;-)

Vel - livet er jo som en kommode... skuff på skuff ;)

Overlever nok selv om det skulle være slik, men det virker jo noe absurd gitt at det ikke er noen rasjonell grunn til at en skal begrense slike funksjoner.

Blouberg

Bestilt oktober 2018, står fortsatt med levering 2. halvår 2020. Helt tyst fra forhandler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA