Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her  (Lest 148189 ganger)

Electric cars in Norway

• Gold Member
  • Helt elektrisk
    • Vis profil
    • Min YouTube kanal
Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
« Svar #1140 på: ſøndag 08. Desember 2019, klokken 12:15 »
ExitFosil herlig  :+1: grattis... :+1: ja da dette er fortsatt interessant.
« Siste redigering: ſøndag 08. Desember 2019, klokken 12:19 av Electric cars in Norway »

HelEl

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #1141 på: Tirsdag 10. Desember 2019, klokken 11:39 »

:+1: De som er på slutten av kølista og tar ut bil bør få premie for tålmodighet :+1:.

Forventer at Hyundai står for overrekselse av premie ;)

Selv vil jeg aldri igjen skrive kontrakt med levering så langt frem i tid, selv om jeg er fornøyd med bilen.

Hyundai Kona utlevert 31.05.19
Kia Soul 2016 levert 2016.

Elektrisk_Noob

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #1142 på: Fredag 13. Desember 2019, klokken 17:12 »
Da blir konan levert imorra. Kønr 14xxx  :D

Limodriver

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1143 på: Lørdag 14. Desember 2019, klokken 16:51 »
Med leveranse til såvidt høyt kønummer må den opprinnelige køen begynne å nærme seg slutten. Er det noen som har oversikt over hvor sent de som stod i kø før denne ble stengt får levert bil?

Marecat

• Jr. Member
  • **
  • If it work- don`t fix it. I-Miev 2013
    • Vis profil
« Svar #1144 på: Mandag 16. Desember 2019, klokken 01:00 »
Fikk plutselig tilbud om ny Kona fra Gjermundsen Auto i Sandefjord Skal  hente en Yellow acid lakkert  inneværende uke. Hadde ikke ventet å få bil før om et halvt år.Tror de hadde minst en til på lager tilsalgs i en annen farge? Fikk inntrykk at det var avbestilte biler? 

arthur

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1145 på: Mandag 16. Desember 2019, klokken 07:58 »
Så et annet sted, FB (?), at i Kristiansand står det fire biler til salgs hos forhandler så køen er nok i ferd med å løse seg opp.
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

kyrree

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1146 på: Tirsdag 14. Januar 2020, klokken 18:36 »
Etter lang ventetid.

Kønummer: 17805
Estimert 2Q 2020
Utlevering tidlig februar 2020

Ceramic blue og skinn
« Siste redigering: Tirsdag 14. Januar 2020, klokken 19:29 av kyrree »
Kyrre

----------------------------
blå leaf

jings

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1147 på: Onsdag 22. Januar 2020, klokken 17:35 »
Kona 2020 modell.

Kønummer 155XX, Galactic Grey, med skinn og soltak, opprinnelig første halvår 2020, senere justert til 1.kvartal 2020, ankommet forhandler i Bergen. Har bestilt ekstra lydisolering i hjulbuene, så overtagelse rett over helgen.

Turbato

• Jr. Member
  • **
  • 2020 Hyundai Kona
    • Vis profil
« Svar #1148 på: Torsdag 23. Januar 2020, klokken 08:39 »
Ukritisk videreformidlet post fra Hyundai Kona-gruppa på Facebook:

Sitat
Oppdatering jeg fikk fra min forhandler i dag.
Er nå flere båter på vei til norge(husker ikke antallet med tror det var 5) med over 600 kona ev 2020 ombord, samt at det nå er igjen ca 120 kunder fra kø-listene som ikke enda har fått tildelt en bil.

Så jeg vil tro at i løpet av Mars vill kunder utenfor kølistene også begynne og motta biler😊

Vi får nå levert biler fra både Korea fabrik og fra Tsjekkia fabrikken😁

Ziigurd

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1149 på: Torsdag 23. Januar 2020, klokken 21:27 »

Sitat
Er nå flere båter på vei til norge(husker ikke antallet med tror det var 5) med over 600 kona ev 2020 ombord, samt at det nå er igjen ca 120 kunder fra kø-listene som ikke enda har fått tildelt en bil.

Så jeg vil tro at i løpet av Mars vill kunder utenfor kølistene også begynne og motta biler😊

Unner for all del andre bilen, men må innrømme jeg blir småsur om dette faktisk skulle stemme - min bil (17xxx) er i følge ordrestatusen enda ikke produsert, langt mindre sendt av gårde, så om hundrevis av "ekstra" biler strømmer inn i landet før de som står på listen engang har fått produsert sine, så...

Skjønner det produseres ulike varianter hver for seg, men 450+ biler når det står folk fremdeles på venteliste er i overkant. Så sært kan det ikke være å ønske seg en dark knight med skinn og takluke...

RJK

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1150 på: Torsdag 23. Januar 2020, klokken 22:31 »

Sitat

Unner for all del andre bilen, men må innrømme jeg blir småsur om dette faktisk skulle stemme - min bil (17xxx) er i følge ordrestatusen enda ikke produsert, langt mindre sendt av gårde, så om hundrevis av "ekstra" biler strømmer inn i landet før de som står på listen engang har fått produsert sine, så...

Skjønner det produseres ulike varianter hver for seg, men 450+ biler når det står folk fremdeles på venteliste er i overkant. Så sært kan det ikke være å ønske seg en dark knight med skinn og takluke...

Har du fått tilbud om 2020-modell og akseptert eller avvist? Bare nysgjerrig...

Har forøvrig 2017-2019-versjonen med de valgene. Slik jeg så prisene på nettet nå, så kommer vel sluttprisen med originale vinterdekk på tilnærmet det samme som jeg ga for min, om man ikke velger oppgradert AC-lader. Den er vel 5000,- ekstra for, og om det stemmer at den støtter alle hastigheter under, og ikke blir 3,6kW eller 11 kW, så er nok dette verdt pengene. Nå får man jo app-løsning i tillegg, og større skjerm med tydeligvis bedre oppsatt GUI pga den bredere skjermen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jings

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1151 på: Torsdag 23. Januar 2020, klokken 22:37 »

Jeg ville ikke stolt på den "Informasjon om din bil" web siden. Min står fortsatt med "din ordre er opprettet", og jeg plukker den opp over helgen... Så godt mulig bilen din er rett rundt hjørnet  :)

Ziigurd

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1152 på: Fredag 24. Januar 2020, klokken 07:23 »
Jeg ville ikke stolt på den "Informasjon om din bil" web siden. Min står fortsatt med "din ordre er opprettet", og jeg plukker den opp over helgen... Så godt mulig bilen din er rett rundt hjørnet  :)

Aha - såpass. Da tennes det jo et visst håp igjen  :)

arthur

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1153 på: Fredag 24. Januar 2020, klokken 07:31 »
Fikk selv en Kona for over et år siden og forventet da ikke å få bil før om 6-9 måneder, men plutselig ringte forhandleren og sa at bilen var klar til henting på førstkommende fredag! Skjønner fortsatt ikke hvordan det kunne skje, men det skjedde, så "alt" er mulig!
Miev 2014
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Honda E Urban med kølapp - droppet
Seat Mii Electric - 2 kvartal
Skoda Vision iv - kølapp

Kia e-Niro med kølapp (2020?)

Ziigurd

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1154 på: Fredag 24. Januar 2020, klokken 15:25 »

Har du fått tilbud om 2020-modell og akseptert eller avvist? Bare nysgjerrig...

Ja, jeg gjorde det - mest app-løsning jeg var ute etter der. Greit å kunne sette bilen til varming før man kjører på kalde vinterdager (ikke at det ser ut som vi får kalde vinterdager her i vest lenger, men... :) )