Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

TDH78

Gala grey med skinn, kønummer 119XX. Estimat Q12020.

Bekreftet at den er nå på båt med estimert levering i årsskiftet.

ExitFosil

Endelig et livstegn fra noen over kønr. 11 000! Hadde selv kønr. 117xx ved bestilling av ceramic blue, skinn. Har ikke hørt noe fra forhandler. Fikk imidlertid for to måneder siden en  mail fra Hyundai Norge - "Ordrestatus for din bestilling". Her fikk jeg vite at estimert ankomst Drammen fortsatt er q4. Jeg fikk også  en link til en side som skal vise status. Status her er at bilen ikke er produsert! Noen med nærliggende kønr. som har lignende opplevelser?

TemichNor

Sitat fra: ExitFosil på fredag 18. oktober 2019, klokken 15:37
Endelig et livstegn fra noen over kønr. 11 000! Hadde selv kønr. 117xx ved bestilling av ceramic blue, skinn. Har ikke hørt noe fra forhandler. Fikk imidlertid for to måneder siden en  mail fra Hyundai Norge - "Ordrestatus for din bestilling". Her fikk jeg vite at estimert ankomst Drammen fortsatt er q4. Jeg fikk også  en link til en side som skal vise status. Status her er at bilen ikke er produsert! Noen med nærliggende kønr. som har lignende opplevelser?

Kønr 14XXX, samme status som deg, estimert levering 1Q 2020.

Aros

Kønummer 15xxx
Chalk White med teknikkpakke er ferdig produsert.
Estimert ankomst Drammen er slutten av november.

Opprinnelig estimert ankomst Q1 2020

ExitFosil

Fikk nettopp melding om det samme!
Kønr. 117xx, ceramic blue.

AA


ihaal

Noen som har en idé om hva som er sannsynlig levering hvis man legger seg i venteliste nå? Høst 2020 er fullstendig urealistisk?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

TB

#1132
Her bør en sjekke med forhandler for å få kvalifisert svar.
Virker som de har estimert med litt margin, og klart å levere til den estimerte tiden så langt.
Det var litt over 20 000 som stod på liste opprinnelig. Ved at plass 14-15000 nå mottar bil om ikke lang tid betyr det at det trolig er mye hull i reservasjons listene. Dermed går det raskere opp til høyere tall. Forstår de tar imot nye bestillinger, så hvor mange som er på disse er usikkert.

Noen forhandlere kan også ha inne biler som kunder ikke ønsket å ta ut, som selges direkte uten ventetid, gjerne til en noe høyere pris.

Et annet alternativ er å se på finn, det kommer stadig en del biler der.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

nilka

Var innom Mobile Ensjø for 2 dager siden og fikk beskjed om at Hyundai oppga 7 måneder men at de selv sa 8 bare for sikkerhets skyld. Det betyr at man får bilen i juni/juli så bør være helt innafor med høsten 2020.

Men så spørs det jo hvordan det blir med tilgang når alle de andre skal komme med biler i 2020 og batterileveringer.

ExitFosil

For de som fortsatt måtte være opptatt av dette: hentet min ceramic blue, 2019 mod. i går. Hadde kønr. 117xx.

Electric cars in Norway

#1135
ExitFosil herlig  :+1: grattis... :+1: ja da dette er fortsatt interessant.

ID4

 
:+1: De som er på slutten av kølista og tar ut bil bør få premie for tålmodighet :+1:.

Forventer at Hyundai står for overrekselse av premie ;)

Selv vil jeg aldri igjen skrive kontrakt med levering så langt frem i tid, selv om jeg er fornøyd med bilen.


Elektrisk_Noob


Limodriver

Med leveranse til såvidt høyt kønummer må den opprinnelige køen begynne å nærme seg slutten. Er det noen som har oversikt over hvor sent de som stod i kø før denne ble stengt får levert bil?

Marecat

Fikk plutselig tilbud om ny Kona fra Gjermundsen Auto i Sandefjord Skal  hente en Yellow acid lakkert  inneværende uke. Hadde ikke ventet å få bil før om et halvt år.Tror de hadde minst en til på lager tilsalgs i en annen farge? Fikk inntrykk at det var avbestilte biler? 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA