Skrevet av Emne: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her  (Lest 104007 ganger)

Pirat

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her
« Svar #1035 på: Onsdag 06. Mars 2019, klokken 12:31 »
47xx - pulse red, ankommer Bergen 27. april.

AndersK

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1036 på: Onsdag 06. Mars 2019, klokken 12:53 »
Heisann

Når bilen er lastet av i Drammen regner jeg med at man ikke lenger kan bruke High and Heavy på uecc.com for å følge bilens ferd her i verden. Noen som vet om noen andre steder der man kan søke på bilens VIN og finne ut hvor den er i løypa?

zaltoz

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1037 på: Onsdag 06. Mars 2019, klokken 17:28 »
Er det noe sted jeg kan søke opp mitt VIN-nummer for å se hvor i verden bilen er? Beskjeden fra forhandler er at den ankommer Drammen 13. mars, men artig å sjekke.

Har forøvrig kønummer rundt 2300, DK, skinn, takluke, vinterhjul på orginalfelg. Vurderer forøvrig å selge denne  hvis noen er interessert, den er noe liten for mitt bruk dessverre. PM meg i tilfelle, vil ikke kreve blodpris.
Tesla Model 3 LR m/AP

ca119

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1038 på: Lørdag 09. Mars 2019, klokken 19:53 »
148x    okt/senest des   jan-feb               Gala-g lær      HENTET 8.3.2018 Lier

Kjøpte dekk hos Dekk Sjekk i ASKIM
....... fikk kryssbytta dekk for 400kr ekstra og alt montert på bil + ekstra mutter for turbinfelgene
Ser at en JAN (e-niro?) pusher en Annonse som gir 700kr rabatt:
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=141342953
Eller enda billigere men KINA-dekk som jeg ikke vet hvor bra de er
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=138940806

Zagene

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #1039 på: Lørdag 09. Mars 2019, klokken 20:26 »
"KØNR. 2218 GG, lær, Utlevert fra Mobile Ensjø 08.03. Ventet på nye felger og slikt ei god uke, men ga opp da selger åpenbart ikke var så ivrig i å ordne det lille ekstra for meg 🙄

falk1

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1040 på: Lørdag 09. Mars 2019, klokken 22:42 »
Bestilte i 9 sept 2018. Har spurt etter vin nummer men får til svar at det ikke er tilgjengelig siden jeg bestilte så sent. Kan det være tilfellet? Har blir forespeilet levering ila sommeren men det her lukter råttent

Sent fra min F8331 via Tapatalk

hELgenen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1041 på: Lørdag 09. Mars 2019, klokken 22:50 »
VIN blir vel først generert når bilen produseres...

Aqua

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1042 på: ſøndag 10. Mars 2019, klokken 15:56 »
Bestilte i 9 sept 2018. Har spurt etter vin nummer men får til svar at det ikke er tilgjengelig siden jeg bestilte så sent. Kan det være tilfellet? Har blir forespeilet levering ila sommeren men det her lukter råttent

Det må være sommeren 2020, i beste fall. Jeg har opprinnelig kønummer 115xx, reservert før sommeren og bestilt innen siste frist. I desember 2018 ble leveringstid antydet til Q1 2020.

KetOR

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #1043 på: Mandag 11. Mars 2019, klokken 12:51 »
51xx GG Tekstil, utleveres i morgen (12.03.19) - Opprinnelig estimat Q2 19

Turbato

• Jr. Member
  • **
  • 2012 Nissan Leaf
    • Vis profil
« Svar #1044 på: Fredag 15. Mars 2019, klokken 13:25 »
Ser at folk med kønummer på rundt 3-4000 nå får bilene sine, etter at 1500 biler er utlevert. Betyr dette at omtrent halvparten av de første ~3-4000 i køen har kansellert kontraktene sine, eller er køordningen faktisk såpass ute av kurs? Er det mange på 1xxx og 2xxx som ennå ikke har fått bil?

Cral

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #1045 på: Fredag 15. Mars 2019, klokken 13:56 »
Ser at folk med kønummer på rundt 3-4000 nå får bilene sine, etter at 1500 biler er utlevert. Betyr dette at omtrent halvparten av de første ~3-4000 i køen har kansellert kontraktene sine, eller er køordningen faktisk såpass ute av kurs? Er det mange på 1xxx og 2xxx som ennå ikke har fått bil?

Kønummer er helt ut av kurs, er en måte å si det på. En annen måte å si det på, er at fabrikken produserer det de vil, og sender det som passer på med norske bestillinger. Så om du har valgt "rett" utifra hva som er populært og mindre populært, så kan du hoppe langt frem i køen. Som de som har valgt tekstil, siden, det er så få som har valgt det, så hopper de langt frem. Men plutselig er det stopp, og så produsers kun skinn i noen måneder, og da kan en med skinn plutselig havne bakover i køen...
~Cral

2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt - straks til salgs.
2019 Kia eNiro

Turbato

• Jr. Member
  • **
  • 2012 Nissan Leaf
    • Vis profil
« Svar #1046 på: Fredag 15. Mars 2019, klokken 14:01 »
Rykk og napp med vekt på napp, med andre ord.

Skeptikeren

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #1047 på: Mandag 18. Mars 2019, klokken 09:03 »
Var borte hos min lokale forhandler her før helga for å levere noe til en kompis som jobber der, der sto det faktisk en tilsynelatende usolgt Kona med lapp på  :o Trodde ikke det fantes.

trykkertor

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #1048 på: Mandag 18. Mars 2019, klokken 16:45 »
Jeg tror rett og slett de kanskje trikser og mikser litt med bestillingene.
Hvis Hyundai i Korea krever kontrakter på norske kunder for å produsere biler, og norske kunder avbestiller hos sin forhandler...........Kan det være noen forhandlere ikke sletter dette i systemet, og setter bilen til sides straks den ankommer butikk.
Skjønner jo hvorfor en skulle ønske å drive det slik, men blir urettferdig for de som står i kø og ikke får endre seg fremover i køen. I hvert fall hvis noen kan komme fra gaten og inn, kjøpe bil levert på kort tid og aldri ha stått i den lange køen.
Men nå er det bare spekulasjoner fra min side.

falk1

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #1049 på: Mandag 18. Mars 2019, klokken 18:30 »
Fikk terminert kontrakten uten gebyr nå nylig. Begrunnet det med rekkevidde reduseringen