Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

Aryd

Det kom ny båt i dag også (RCC PASSION) så håper det er mange Kona`r som er kommet nå.
IONIQ 5 Project 45. Reservert 25.02.21 levert 26/6-21
Kona 2019, Tangerine comet, skinn og soltak Solgt
Kia Soul EV 2018 Sort/Rød
Kia Soul EV 2016 Titanium Silver 2016 Solgt

Bor i Skedsmo

Cral

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

svartelista

Sitat fra: ergo på torsdag 13. desember 2018, klokken 09:57
Hehe, enten så ser vi nå fremdeles på det store "Kona lotteriet" fra Hyundai, eller så er det noe trolling på gang. Min sier forhandler er på en båt som heter Thebes, som akkurat nå er utenfor Malaysia et sted, så jeg får stole på at det er sant  :D.

Om det er min kommentar det er siktet til om trolling, kan eg bekrefte at det eg skrev ikke var tull.
Bilen min ankom med RCC PASSION og ble losset i drammen i går kveld.
Kønummeret mitt er 47XX og eg ble forespeilet levering i q2 2019 hele veien.
Fikk beskjed av forhandler at eg var neste på listen men ikke hvorfor og får utlevert bil denne mnd. Stilte ingen spørsmålstegn rundt dette da eg bare er glad for å motta bil.

Muligens blir bilene tildelt til forhandlere rundt om i landet og så har noen foran meg i køen avbestilt tilsvarende bil?
Er ikke sikker på noenting, bare glad for at eg mottat bil nå da eg har planer om å beholde bilen og har hatt det hele tiden.

trykkertor

Det er en grunn til at du får bil nå.
TEKSTIL!!!

Hvis noen ønsker å komme seg langt frem i Kona Electric køen. Bestill en Acid Yellow Tekstil i dag, og jeg skal love deg den blir levert langt tidligere enn nyere bestilte skinnbiler.

Dette fordi det ser ut til at de lager biler med tekstilseter i batcher.
Så når de først går i gang, så kommer det et gitt antall biler med tekstil.
Da blir den klar til neste mann på listen som har tekstil på sitt ønske. Og det er det relativt få som har.
Derfor vil en tekstilbil som opprinnelig er langt bak, kunne komme langt tidligere.

Likeledes som oss i starten som ble "forbigått" siden det ikke var tekstilbiler produsert.
Når de først satte i gang en batch tekstil, var det allerede levert ut skinnbiler med langt høyere nummer. Men så kom det i samme batch tekstilbiler til kunder som var langt bak køen på skinn.

svartelista

Helt greit for meg. Skinn er ikke noe eg vurderte uansett. Bilen har like lang rekkevidde og har like mye utstyr.

Så for min del ser eg bare at eg har "spart" noen kroner.
Ventilerte seter virker jo som en litt fancy funksjon, men med tanke på smuler/støv o.l føler eg meg trygg på mitt eget valg.
Synd led belysning innvendig kun tilfaller modeller med takluke:/

trykkertor

Nåja. Det er sårelett å oppgradere pærene til LED-pærer i tekstil-utgaven. Så det skal du ikke tenke mye på. Noen få kroner på ebay, og du har full LED-belysning i kupeen 10 minutter etter posten har levert.

ID4

Men det er tragisk få biler som er levert ut i desember.

Er vel noen som får bilene sine nå snart, men kan ikke se at det er en jevn tilgang på biler.

Og Norge er et prioritert land?

Cral

Nå kom det vel en haug med biler i forrige uke som skal leveres disse ukene, så det er jo et håp om at det blir litt flere registeringer.

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

brattbakke

Dark Knight på 2700-tallet med skinn skal være på båt for levering i februar.
2021 Tesla Model 3 LR, 2020 Nissan Leaf

Freddy1950

Dark Knight m/ skinn og takluke nr. 1772. Ikke hørt et pip fra forhandler. Har etterlyst et VIN nummer, men de svar bare (som de har gjort siden sommeren) at den er «rett rundt hjørnet». Ha, ha.

naverud

Noen som har fått bil gjennom MOBILE FOLLO? Når jeg spør om levering sier de at den mest sannsynlig kommer før nyttår men de har ikke Vin nr enda. Virker litt rart ???

goev

Jeg har kønummer 2626 og bilen min, Ceramic Blue med tekstil, er på Höegh Traveller med planlagt ankomstdato 28. desember i Bremerhaven.
Bilen (båten) er nå i Bristol
Tesla Model Y LR Blå HF 07/3-2022
Kia Soul EV Classic - Blå/hvit 20/12-2014 - Venter på batteribytte
Tesla Model 3 SR+ Sort HF 27/8-2019 - Solgt 9/2-2022
Kia e-Niro - Svart 7/2-2019 - Solgt Mai-2019
Hyundai Kona 64kWh Jan -2019 - Solgt Feb-2019
Utviklet støtte for Kia Soul EV og e-Niro/Kona på OVMS.

Cral

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

krestjann

Tangerine comet med skinn nr. 40xx, er vistnok på tur hit og forventes levert i februar

til

Sitat fra: goev på tirsdag 18. desember 2018, klokken 23:30
Jeg har kønummer 2626 og bilen min, Ceramic Blue med tekstil, er på Höegh Traveller med planlagt ankomstdato 28. desember i Bremerhaven.
Bilen (båten) er nå i Bristol

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA