Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På sporet av Kona - oppgi din leveringstid her

Startet av Gordon Retriever, fredag 22. juni 2018, klokken 14:24

« forrige - neste »

kjolnerdomen

Kønummer 1209. GG + skinn.

Opprinnelig DES/JAN oppdatert til NOV/JAN, men fortsatt ikke VIN...

Virker da som det spøker for at den er på første båt, eller er det noen som har opplevd å ikke få VIN, men allikevel har bilen plutselig dukket opp?

tuono

Bilen er i Drammen nå ifølge forhandler. Men VIN har jeg ikke. Det skal sies at jeg aldri har giddet å spørre om det heller. Har blitt oppdatert fortløpende av forhandler hele veien.

kjolnerdomen

Sitat fra: tuono på torsdag 01. november 2018, klokken 21:28
Bilen er i Drammen nå ifølge forhandler. Men VIN har jeg ikke. Det skal sies at jeg aldri har giddet å spørre om det heller. Har blitt oppdatert fortløpende av forhandler hele veien.

Om du har blitt oppdatert av forhandler hele veien, må vel de ha hatt VIN tilgjengelig? Eller er det andre måter forhandlerne kan vite hvor bilen er?

Håkon77

Jeg fikk ikke noe VIN nummer før bilen sto hos forhandleren, som var like overrasket som meg over at bilen kom mange uker før antatt. Jeg tror ikke forhandlere holder tilbake info.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

tuono

#844

De har helt sikkert hatt det tilgjengelig. Om jeg hadde bedt om det. Men siden jeg har blitt holdt løpende orientert har jeg ikke sett behovet.

Sorlandsinv

#845
94X            nov-des   nov/des   P-red lær

Leveres 26.desember  :( >:(
sendt fra Korea forrige uka eller noe

fikk VIN da.

Myrvang

2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

biggern


SigJar

#848
610 Galactic Grey lær

Fikk først beskjed om antatt levering i okt/nov, så beskjed om november i slutten av september. Solgte den andre bilen på fredag for å unngå å sitte med to biler i Oslo sentrum. My mistake. Fikk beskjed i dag om at ny antatt levering er midten av januar.

DDE

Galactic - G med skinn.

Estimert leveringstid  var 4. Kvartal 19. Nå 1. kvartal 20

Kønummer 143xx

Sorlandsinv

Jeg er fortvillet over Hyundai Norge. Drittlei av å lese om folk med kønummer lengre etter meg som får bilene sine utlevert. Dette er rett og slett dårlig kundebehandling, og bevis på at Hyundai ikke er til å stole på - de har null kontroll på køsystem, logistikk og leveranser - og vasker hendene sine med å si at det er Korea som styrer showet. Elendig håndverk.

Mvh, skuffa og irritert ventende kunde.

HerpDerp

Kansellert da ventetiden ikke endret seg etter at bestillinger var telt opp. 15XXX

tuono

Mulig jeg har misforstått, men jeg mener bestemt at HMN ga beskjed om at det som av mange benevnes som kønummer er et reservasjonsnummer som er knyttet til akkurat den bilen med den konfigurasjonen kunden har bestilt.
Og at HMN i liten grad har kontroll over hvordan fabrikken(e) i Korea prioriterer produksjonen av de enkelte konfigurasjonene, hvordan øvrige markeder prioriteres i forhold til Norge, samt hvordan de arrangerer det logistikkmessige ut fra eksporthavn.

De fleste vil vel avfeie dette med dårlige unnskyldninger og vissvass fra ende til annen. For egen del ser jeg at om HMN hadde vært bedre på å kommunisere ut at dette "kønummeret" gikk over til å bli et reservasjonsnummer da kontrakt og konfigurasjon ble bekreftet fra kunde, så kunne mange meter med forumskriving vært unngått.

tuono

Den eneste gangen HMN brukte betegnelsen kønummer såvidt meg bekjent. Se også nederst i mailen vi mottok da vi skrev oss på den opprinnelige lista:

Ditt kønummer: 1536
Ved å melde din interesse for KONA by Hyundai, har du fått tildelt et kønummer.

Hvis du på et senere tidspunkt ønsker å legge inn en reservasjon/bestilling på KONA, har du med dette kønummeret sikret din plass for levering av bil. Kønummeret er på ingen måte bindende og du kan når som helst melde deg av denne listen. Levering av bil vil være avhengig av dine ønsker om utsyr og spesifikasjoner og fabrikkens produksjon.

Sorlandsinv

Stemmer. Bare sykt irriterende å tipse folk om å registrere seg på ventelista noen dager/uker etter at man selv har gjort det, så får de bil 2 mnd før deg. Og at man fikk "november/desember" som leveringstid i midten av oktober, og på denne tiden var bilen ennå ikke produsert en gang.

Snakket med Hyundai Norge. De ser ikke problemet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA